לאישה

ח”כ אנסטסיה מיכאלי: להחמיר עונשי בעלים מכים, ונשים המביימות תקיפתן

0
0

ח”כ מיכאלי: יש גם להחמיר בעונשי נשים המעלילות האשמות כוזבות ומביימות תקיפתן, כי העושות שימוש לרעה ברצון שלנו להגן עליהן – עושות את העוול הגדול ביותר למאמץ להילחם בתופעה ולאשה המוכה האמיתית ◄עלינו להגביר המאמץ להילחם בתופעת האלימות בתוך המשפחה
ח
ח”כ אנסטסיה מיכאלי: להחמיר עונשי בעלים מכים, ונשים המביימות תקיפתן

ביום מיוחד לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים, אירחה חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי, עשרות נשים – נבחרות ציבור, ובכירות בשלטון המקומי – למפגש מיוחד בכנסת, שעסק בנושא. לאחר הרצאה ודיון בנושא, החליטו המשתתפות שהאירוע הזה, יהיה תחילתו של גרעין שגדל ומתעצם סביב נושא מעמד האשה, גרעין שיוסיף להיפגש וגם ליזום ולפעול בעתיד.

בדיון שנערך בכנסת, דיברה ח”כ מיכאלי על המצוקה האמיתית והקשה של אשה מוכה, ועל היאוש שבו היא מוצאת את עצמה; “אלה נשים שמצבן הנפשי או עולמן המנטלי לא מאפשרים לעמוד בקנאות על זכויותיהן וחירותן. הן לכודות, לכודות במשך שנים במלכודת הנוראה, שמבחינתן אין ממנה מוצא”, אמרה מיכאלי.

ח”כ מיכאלי, קראה לרשויות הממלכתיות להמשיך ולפעול בנחישות, הן בתחום ההסברה, הן בתחום הטיפול הסוציאלי, והן בתחום האכיפה והענישה. “עלינו לדרוש מהמערכת המשפטית להחמיר בעונשיהם של בעלים אלימים ולהתייחס לכל פגיעה פיסית כאל נסיון לרצח. ובאותה נשימה, יש גם להחמיר בעונשיהן של נשים המעלילות האשמות כוזבות ומביימות את תקיפתן, כי אלה שעושות שימוש לרעה ברצון שלנו להגן עליהן – עושות את העוול הגדול ביותר למאמץ להילחם בתופעה, ולאשה המוכה האמיתית”.

◄ הנאום המלא של ח”כ אנסטסיה מיכאלי מהמליאה;

“כאשר מדברים על נשים מוכות, אינני חושבת על עשרות אלפי הנשים המוכות החיות כיום בישראל. אני חושבת על אשה אחת – אחת מתוך כל אלה, שחייה הם שרשרת של פחדים והשפלות. על אישה אחת שהמקום המסוכן ביותר עבורה הוא ביתה שלה, והאויב המר ביותר שלה הוא זה הישן איתה במיטה אחת.

אבל לא רק עליה אני חושבת, אלא גם על ילדיה שרואים יום-יום את אמם בחולשתה, על הוריה שיודעים שבתם לא זכתה לחיים אותם איחלו לה כשנולדה, ועל כל חבריה ומכריה, שיודעים – וידם קצרה מלהושיע. כל אשה אחת כזאת היא לא רק עולם ומלואו ששרוי באפלה, אלא זרע פוטנציאלי של תסכול ואלימות גם לדור שאחריה.

◄ להתייחס לכל פגיעה פיסית כאל ניסיון לרצח

מכעיס ומקומם שאומרים שהאישה המוכה נושאת באחריות חלקית למצבה, “הלוא זו היא שבחרה בבן זוגה האלים, והיא זו שמסכימה להישאר איתו”.

שלא להשלים עם מציאות של אלימות בתוך המשפחה

מדובר בנשים שאין להן את הכוח והכלים להתמודד לבדן מול הבעל המכה. הן לא מעדיפות לסבול את ההתעללויות כדרך להימנע מקשיי ההתמודדות – הפחד הבדידות והבושה. הן נשים שזכות הבחירה הזאת לא עומדת להן.

אלה נשים שמצבן הנפשי או עולמן המנטלי, לא מאפשרים, לקבל החלטה קרה ושקולה, לעמוד בקנאות על זכויותיהן וחירותן. הן לכודות, לכודות במשך שנים במלכודת הנוראה, שמבחינתן אין ממנה מוצא.

קשה למדינה, להיכנס לתוככי בתים פרטיים ולהתערב בחיי זוגות, ואת מה שניתן לעשות – המדינה כבר עושה, במידה כזו או אחרת של הצלחה, אבל לפחות הדרכים להתמודד עם הבעיה קיימות. אנו רואים מודעות ופעילות הן ברמת הרווחה, אכיפת החוק וההסברה.

אך כמובן שהמאמץ אף פעם לא מספיק, ותמיד דרוש מאמץ נוסף שיציל אשה נוספת. עלינו לדרוש עוד מעונות לנשים מוכות, ועוד הסברה תקשורתית הקוראת לנשים במצוקה שלא להשלים עם מציאות של אלימות בתוך המשפחה.

עלינו לדרוש מן המשטרה להמשיך ולפעול בנחישות כנגד גברים מכים ולהתייחס ברצינות לכל תלונה ואירוע, עלינו לדרוש מהמערכת המשפטית להחמיר בעונשיהם של בעלים אלימים ולהתייחס לכל פגיעה פיסית כאל ניסיון לרצח.

ובאותה נשימה, יש גם להחמיר בעונשיהן של נשים המעלילות האשמות כוזבות ומביימות את תקיפתן, כי אלה שעושות שימוש לרעה ברצון שלנו להגן עליהן – עושות את העוול הגדול ביותר למאמץ להילחם בתופעה, ולאשה המוכה האמיתית.

עלינו להמשיך ולפעול, ואף להגביר את המאמץ להילחם בתופעת האלימות בתוך המשפחה, ובשעה שאני אומרת זאת, אינני חושבת על המספר הבלתי נתפס של רבבות נשים. אני חושבת על אשה מוכה אחת שאיתרע מזלה להיות שם, ואילו אני, שהתמזל מזלי, לעמוד פה, מולכם, מרגישה שחובתי כאישה וכאדם – לזעוק את זעקתה, ולבטא בשמה את תחינתה לעזרתנו”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן