פסיכולוגיה

מחקר חדש וראשון מסוגו: אחד מכל 8 מתבגרים בישראל, סובל מבעיה נפשית

0
0

מהמחקר של משרד הבריאות, המרכז הרפואי זיו ומרכז רפואי שניידר, עולה: נערות מתבגרות בישראל סובלות יותר מחרדת נטישה ומדיכאון לעומת בנים באותו גיל, ואילו בנים סובלים יותר מהפרעות קשב וריכוז ונטייה להתנהגות עבריינית ופשיעה.
מחקר חדש וראשון מסוגו: אחד מכל 8 מתבגרים בישראל, סובל מבעיה נפשית
מחקר חדש וראשון מסוגו: אחד מכל 8 מתבגרים בישראל, סובל מבעיה נפשית

מחקר חדש וראשון מסוגו של משרד הבריאות, שנערך בשיתוף עם המחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, במרכז הרפואי זיו, בעיר צפת, בניהולה של ד”ר אילנה פרבשטיין והמחלקה לפסיכיאטריה של הילד והמתבגר, בבי”ח שניידר בניהולו של פרופ’ אפטר וחוקרים נוספים מישראל, בריטניה וארה”ב, קובע, כי; 12% מבני הנוער בישראל, אחד מכל שמונה מתבגרים סובל מהפרעה נפשית, כלשהי.

מהמחקר, עולה, כי ההפרעה הנפשית, השכיחה ביותר היא הפרעת חרדה כלשהי, ממנה סבלו 9% מהמתבגרות ו- 3% מהמתבגרים. הפרעות נפשיות, שכיחות נוספות, כללו; דיכאון 3.3%, הפרעת קשב וריכוז; 3%, הפרעה מרדנית הכוללת התנהגות אגרסיבית כלפי ההורים; 1.8%, והפרעה אובססיבית – קומפולסיבית; 1.2%.

כמו כן, עולה מתוצאות המחקר, כי נערות מתבגרות בישראל סובלות יותר מחרדת נטישה ומדיכאון לעומת בנים באותו גיל, ואילו בנים סובלים יותר מהפרעות קשב וריכוז; 3.9% אצל בנים לעומת 2% אצל בנות ונטייה להתנהגות עבריינית ופשיעה אצל הבנים, לכדי 1.4% בהשוואה ל- 0.4% בלבד מהבנות.

לפי המחקר, בנות, סובלות יותר מהפרעת חרדה המתבטאת ב-“חרדת נטישה” שיעור של 2% בנות לעומת 1.3% בקרב בנים, מפוביה ספציפית – 3.7% מהבנות בהשוואה ל- 1.4% מהבנים, מדיכאון שיעור של 4.7% מהבנות ביחס ל- 1.8% מהבנים ו-הפרעת פוסט – אובחנו 1.5% מהבנות, ללא מאובחנים מקרב הנבדקים הבנים.

בקרב מתבגרים מאוכלוסיית ערביי ישראל, התגלתה נטייה להפרעת חרדה המתבטאת בחרדת נטישה – 3% לעומת 2.4% מהיהודים, והפרעת פאניקה, ממנה סבלו 1.6% מקרב ערביי ישראל, ללא כל מאובחנים מקרב המתבגרים היהודים.

המחקר, נערך בשנים 2004-2005, בקרב 957 מתבגרים בני 14-17 ואמהותיהם, המתגוררים ב- 292 ערים וישובים בהם מתגוררים מעל 2000 איש.

ההפרעות הנפשיות, אובחנו באמצעות הגדרות בספר האבחנות של האיגוד הפסיכיאטרי האמריקאי (ה- DSM). הממצאים של המחקר מתפרסמים החודש בכתב העת המדעי היוקרתי לפסיכולוגיה ופסיכיאטריה של הילד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן