חדשות בארץ

אומ”ץ, אל מבקר המדינה: עכב מינוי, עו”ד אייל ינון, כמועמד לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת

0
0

עו”ד נאוה טמיר, חברת הצוות המשפטי של תנועת אומ”ץ אל מבקר המדינה: מהתלונות שהופנו לתנועה, עולה חשש, לכאורה, באשר לקשרים אישיים ענפים ו”מיוחדים” של עו”ד ינון, אשר הם שהביאו למועמדותו כמועמד יחיד לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת, ולמרות הליקויים בתפקידו הקודם
אומ
אומ”ץ, אל מבקר המדינה: עכב מינוי, עו”ד אייל ינון, כמועמד לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת

עמותת אומ”ץ, פנתה היום (שני) בכתב אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, לבדוק את התלונות שהגיעו לתנועה, ומגיעות גם בימים אלו, ומתוך החומר הרב הזורם אליה, ומהם, עולה, לטענתה, כי בתפקידו של עו”ד ינון, כסגן בכיר ליועצת המשפטית למשרד ראש הממשלה בין השנים 2004-2006 הוא היה שותף לכאורה, ולו במחדל, למהלכים בלתי ראויים, וזאת בלשון המעטה, אשר נבחנו ונמצאו לקויים בדו”ח מבקר המדינה 57 ב’. עו”ד נאוה טמיר, חברת הצוות המשפטי של תנועת אומ”ץ, כותבת למבקר המדינה עד לתום הבדיקה, ראוי לעכב את מינויו.

עו”ד טמיר, מוסיפה וכותבת, אל מבקר המדינה, כי בימים אלה, התפרסמה מועמדותו של עו”ד אייל ינון לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת ישראל. עלינו להעלות בפניך בקצרה, נושאים אחדים;

● חשש לכאורה לאי טיפול בליקויים ובאי סדרים בפעילותן המנהלית והכספית של המועצות הדתיות במשך כשלוש שנים בעת שהיה אחראי וממונה על כך במשרד ראש הממשלה.

● חשש לכאורה להלנת שכר לקשיי יום (עובדי המועצות הדתיות) בניגוד לפסיקת בית הדין הארצי לעבודה.

● לאחר פירוק משרד הדתות, והעברתו למשרד ראש הממשלה בעקבות ההסדר הקואליציוני דאז, לכאורה, לא מנע עו”ד ינון, מינויים פוליטיים במועצות הדתיות, תוך הפרה של עקרון הייצוגיות הקבוע בדין, לגביהם נקבע בדו”ח מבקר המדינה, כי הם; “מעוררים חשש שלא פעלו על פי שיקולים ענייניים בלבד, וכי ניתנה העדפה לחברי הליכוד”.

נזכיר, כי בתקופה זו “בחש” ב-משרד ראש הממשלה לא אחר מאשר עמרי שרון, בנו של ראש הממשלה דאז).

● לכאורה, לא עמד הוא באופן נחרץ נגד מינויים של אנשים בלתי מתאימים לתפקידים חשובים במועצות הדתיות, כתוצאה מהחלטות “עמומות”, אשר אפשרו המינויים הלא ראויים הללו.

“זאת ועוד”, מדגישה עו”ד טמיר, במכתבה החריף אל מבקר המדינה; “מהתלונות שהופנו לתנועה, עולה חשש, לכאורה, באשר לקשרים אישיים ענפים ו”מיוחדים” של עו”ד ינון, אשר הם שהביאו למועמדותו כמועמד יחיד לתפקיד היועץ המשפטי לכנסת, ולמרות הליקויים בתפקידו הקודם”.

עו”ד נאוה טמיר; “אנו בתנועת אומ”ץ, דבקים בחזון שלך שיש להציב בנקודות הרגישות אך ורק אנשים שאינם נגועים באינטרסים אישיים צרים, ואשר ההיסטוריה האישית שלהם מלמדת על מלחמה ללא חת בשחיתות ובקשרים פסולים ואשר הוכיחו נחרצות בעבודתם עם הרשויות ועם הפוליטיקאים והמנהיגים.

לא מצאנו אצל עו”ד ינון, אף לא בדל תכונה מאלו שיכשירו אותו לתפקיד כה חשוב במערכת השלטונית של מדינת ישראל”.

“לאור חומרת התלונות, נבקש פעולתך הדחופה בבדיקת התלונות ועד אז ראוי לעכב את מינויו, כדי שלא נצפה אל מול עינינו במחטף. אנו מפנים את כבודו לאתר של העיתונאי החשוב, חוקר השחיתויות הבלתי נלאה, יואב יצחק שם תוכל לאתר חומר בעניין עו”ד אייל ינון”. סיכמה את פנייתה עו”ד נאוה טמיר, חברת הצוות המשפטי של תנועת אומ”ץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן