חדשות בארץ

אומ”ץ, אל מבקר המדינה: חקור חשד לאי סדרים בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה

0
0

אראלה גולן, יו”ר שלוחת אומ”ץ חברתי: הוקמו חברות פרטיות נוספות אשר ניצלו את החלל הריק שהיה קיים בתחום זה והן גובות מלקוחותיהם היורשים, שכר טרחה בסכומים מופרזים שחורגים בהרבה מהסכומים שנקבעו בשעתו ע”י משרד המשפטים.
אומ
אומ”ץ, אל מבקר המדינה: חקור חשד לאי סדרים בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה

עמותת תנועת אומ”ץ, פנתה, אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מר מיכה לינדרשטראוס, בבקשה, כי יבדוק, חשד לאי סדרים בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה.

לדברי אראלה גולן, יו”ר שלוחת אומ”ץ חברתי, עפ”י מידע שהגיע לתנועת אומ”ץ, קיימת בירוקרטיה בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה, באמצעות החברה הממשלתית המיוחדת אשר הוקמה למטרה זו ע”י הממשלה בשנת 2005, ולא מילאה את הציפיות שהיו ממנה.

יו”ר שלוחת אומ”ץ חברתי; “מתברר, כי קצב החזרת הרכוש והנכסים הפיננסיים ליורשיהם של הנספים, אינו מניח את הדעת, והיקף הרכוש והסכומים שנאספו, הינם מזערים יחסית, בעיקר משום שהחברה לא גילתה במרוצת תקופת פעילותה נחרצות מול הגורמים הרלוונטיים, בעיקר; בנק לאומי, אשר לא נוטים לשתף פעולה עם נציגי היורשים”.

(בתביעות נגד בנק לאומי, נטען, כי הסתיר, איבד, העלים, והשמיד מסמכים, השייכים לחשבונות הנספים, ומנע כל אפשרות להחזיר ליורשיהם החוקיים את כספם שרבים מהם ניצולי שואה, עפ”י פרסומים, מוחזקים כיום כ-4,000 חשבונות נספים, שנפתחו ערב מלחמת העולם השנייה, בסכום המוערך לפחות 300 מיליון שקלים – מ.נ.)

“זאת ועוד”, כותבת, גולן; “כפי שפורסם בתקשורת על רקע התנהלותה הכושלת של החברה בשנים האחרונות, הוקמו חברות פרטיות נוספות אשר ניצלו את החלל הריק שהיה קיים בתחום זה והן גובות מלקוחותיהם היורשים, שכר טרחה בסכומים מופרזים שחורגים בהרבה מהסכומים שנקבעו בשעתו ע”י משרד המשפטים”.

“לפני מספר שבועות, מונה אמנם, תת אלוף ( מיל) צבי קנור, כמנכ”ל החדש של החברה, במטרה לקדם את פעילותה, אך אין זה מונע את עריכת הבדיקה החיונית של משרד מבקר המדינה, בנושא רגיש זה”. הוסיפה וציינה, אראלה גולן, יו”ר שלוחת אומ”ץ חברתי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן