מדינה ירוקה

שר התמ”ת, בתערוכת WATEC: טכנולוגיות מים ואנרגיות מתחדשות – האתגר הגלובאלי הבא

0
0

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר: עלינו להביא לתודעה העולמית את הצורך בשת”פ עם חברות ישראליות כדי למשוך השקעות וכך להביא לתוספת מועסקים למשק”
שר התמ
שר התמ”ת, בתערוכת WATEC: טכנולוגיות מים ואנרגיות מתחדשות – האתגר הגלובאלי הבא

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, השתתף היום (ג’) באירועי פתיחת תערוכת WATEC Israel 2009, ובמהלך היום ייפגש עם עשרות מדינאים, אנשי ממשל וראשי חברות כדי לקדם שיתופי פעולה עם ישראל. השר נאם בכנס הפתיחה וכן במסיבת עיתונאים וביקר ב”ביתן החדשנות” של משרד התמ”ת.

“טכנולוגיות המים ואנרגיות מתחדשות הם האתגר הגלובלי הבא”, אמר היום השר בן אליעזר; “ישראל, הינה מרכז טכנולוגי עולמי בתחום, ועל כן תפקיד משרדי הוא להביא לתודעה העולמית את הצורך בשיתופי פעולה טכנולוגיים ומסחריים עם ישראל ועם חברות ישראליות בתחומים אלו. כך נהפוך את ישראל למרכז עולמי לטכנולוגיות מים וקלינטק, ונוכל להביא השקעות ולהוסיף מועסקים למשק.

“אני גאה להסתובב בין הביתנים השונים ולראות פיתוחים וחידושים מהשורה הראשונה – מרביתם תוצרת כחול לבן. תערוכה זו היא בראש ובראשונה תעודת כבוד לתעשייה הישראלית, להון האנושי שלנו וכן להכרה שישראל מקבלת בעולם כמובילה בתחום טכנולוגיית המים והאנרגיה המתחדשת.

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, הוסיף; “עולמנו מתמודד כיום עם אתגרים חסרי תקדים בתחומי הסביבה. משאבי הטבע מתדלדלים ויותר אנשים ברחבי הגלובוס חשופים לזיהומים סביבתיים ולמחסור במי שתייה. כ-2 מיליארד אנשים בעולם סובלים כיום ממחסור במים או אספקה של מים שאינם ראויים לשתיה.

אנו חיים בעולם שעל מנת לספק את דרישות הצריכה של ההווה מכלה את משאבי העתיד. ההכרה בבעיה מאחדת את אומות העולם במציאת פתרון למען הדורות הבאים, ואני מאוד גאה בתעשייה הישראלית אשר משחקת תפקיד מרכזי במאמץ עולמי זה.

“האקלים באזורנו ומצבה הגיאו-פוליטי של ישראל, אילצה אותנו להתמודד עם השלכות סביבתיות ומחסור במים כבר לפני שנים רבות. למעשה בתחומים רבים גילתה ישראל יוזמה כאשר למדה להפוך את החיסרון ליתרון, והפכה חלוצה בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בניצול אנרגיית השמש, התפלה ומחזור מים.

“מדינת ישראל, מעניקה משקל רב לתחומי המים ואנרגיות המתחדשות. כבר היום מובילה ישראל במיחזור מים, בהתפלה ובפיתוח והטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחומי החקלאות והאנרגיה הסולרית. זוהי משימה לאומית ומשרד התמ”ת, המוביל את תוכנית “ישראל ניוטק”, לוקח בו תפקיד מרכזי – הן במתן סיוע לפיתוח ומחקר של טכנולוגיות מתקדמות באמצעות המדען הראשי, הן בעידוד השקעות וקידום חברות העוסקות בנושא, והן על ידי תמיכה בחברות המייצאות טכנולוגיה ופיתוחים ישראלים לכל העולם.

השר בן אליעזר; “ברמה האישית אני חייב להגיד שהנושאים הסביבתיים קרובים מאוד לליבי עוד מתקופת כהונתי כשר התשתיות. ההשקעה בתחומים אילו איננה באה רק מתוך עידוד התעשייה ופיתוח הזדמנות עסקית אלא הכרח קיומי על מנת להבטיח לדורות הבאים עולם איכותי ובריא יותר.

“אני רוצה לציין את המאמץ האדיר שהושקע בקידום התערוכה, ע”י מערך הנספחים המסחריים של המשרד, מכון הייצוא ושגרירויות ישראל בעולם. לא בכדי נמצאות בארץ 110 משלחות מכל רחבי העולם, ובראשן שרים, מושלים וראשי חברות בינ”ל. הנחשול העצום של האורחים מחו”ל הוא תוצאה ישירה של עבודת החריש העמוק שנעשתה במהלך השנה האחרונה, והם מסמלים את הבעת האמון במשק הישראלי ובטכנולוגיה כחול לבן”. סיכם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה.

תערוכת WATEC Israel 2009, תערוכת הדגל של מדינת ישראל בתחום המים וטכנולוגיות סביבה שתתפרס על פני שטח של כ- 10,000 מ”ר עם למעלה מ- 200 מציגים מהארץ ומחו”ל, והשנה תתמקד באתגרים הגלובליים נוכח משבר האקלים, הזיהום הגובר, הגידול באוכלוסיה וגידול התעשייה, המייצרים דרישה גוברת למים ומקורות אנרגיה וכן המחסור במים כולל הסוגיות הקשורות להשקיה, אנרגיה חלופית, טיפול במים, ניהול מים, התפלה, טיפול במי שופכין, מערכות ניהול טכנולוגיות ירוקות, אבטחת מים, בקרת נזילות חקלאות ועוד.

במהלך היום, השר בן אליעזר, צפוי להיפגש בין השאר עם סגן שר מקורות המים של סין; מושל מדינת ויסקונסין, ארה”ב; שר התעשייה של קנדה, משלחת בכירים ממדינת קליפורניה, ארה”ב; השר לאיכות הסביבה של הונג קונג; סגן-השר לאינטגרציה לאומית של ברזיל עם המשלחת שהגיעה עימו; השר הראשי של מדינת פונג’ב, הודו; מזכיר המדינה השבדי לענייני סחר; סגן מושל מדינת מישיגן, ארה”ב; שרת המים של אוגנדה; שר איכות הסביבה של טייוואן; סגן שר המדע והטכנולוגיה של וייטנאם; מנכ”ל ואוליה העולמית לטכנולוגיות מים.

מחר, צפוי השר, לפגוש בין השאר משלחת הבנק העולמי; שר התמ”ס של אקוודור; סגן שר התעשייה של תאילנד; סמנכ”ל רשות המים של מקסיקו; שרת הסביבה האיטלקית; שר המים של מדינת ניו סאות ולש; שר המים מטנזניה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן