זוכי פרס ישראל

מבקר המדינה, עורך בדיקה על נוהלי בחירת חתני פרס ישראל

0
0

כך עולה בעקבות פניית עמותת אומ”ץ אל שר החינוך גדעון סער שאליה צורפה תלונה של אזרח שהלין באומ”ץ על ההליך והתוצאות של בחירת המועמדים לפרס ישראל. מתלונתו של האזרח אליה צירף מסמכים, מהם עולה, לכאורה, כי “יש בעיה” בדרכי פעילות הוועדות.
מבקר המדינה, עורך בדיקה על נוהלי בחירת חתני פרס ישראל
מבקר המדינה, עורך בדיקה על נוהלי בחירת חתני פרס ישראל

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, כב’ השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, עורך בימים אלה, בדיקה על דרכי בחירתן של הוועדות לבחירת חתני פרס ישראל ועל שיקוליהן בבחירת הנבחרים. הודעה על כך, נמסרה לתנועת אומ”ץ, ע”י לשכת שר החינוך שבתחום משרדו פועלות הוועדות הללו.

הודעתו של משרד החינוך, נמסרה בעקבות פניית אומ”ץ אל שר החינוך מר גדעון סער שאליה צורפה תלונה של אזרח שהלין באומ”ץ על ההליך והתוצאות של בחירת המועמדים לתואר פרס ישראל.

“מתלונתו של האזרח” – טוענת אומ”ץ; “אליה צירף מסמכים, מהם עולה, לכאורה, כי “יש בעיה” בדרכי פעילות הוועדות”.

אומ”ץ, עמותה הפועלת בישראל ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק, ביקשה משר החינוך, להורות לגוף מוסמך במשרדו לבדוק את התהליכים ובתגובה לכך, להודיע ללשכת השר, כאמור, כי הנושא נמצא בבדיקת משרד מבקר המדינה.

מה זה פרס ישראל

פרס ישראל נחשב הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל. את הענקתו, יזם בשנת תשי”ג (‏1953), שר החינוך דאז, בן-ציור דינור, והוא מוענק מאז באופן רצוף. מדי שנה בשנה מגישות וועדות השופטים לשר החינוך את המלצתן להענקת הפרס בתחומים שונים ומגוונים בהווית העשייה והיצירה בישראל.

הזוכים הם אזרחי ישראל – יחידים, קבוצה או תאגיד שגילו הצטיינות מיוחדת, מצוינות ופריצת דרך בתחומם או שתרמו תרומה מיוחדת לחברה בישראל.

טקס הענקת הפרסים נערך מדי שנה, במוצאי יום העצמאות בעיר ירושלים, בירת ישראל, בטקס רשמי וממלכתי, ובמעמד ראשי המדינה: הנשיא, ראש הממשלה, יו”ר הכנסת, נשיא בית משפט העליון, ראש עירית ירושלים ושר החינוך – שהוא הממונה מטעם הממשלה על נושא פרס ישראל.

על מנת להביא לידי ביטוי משמעותי את כל תחומי העשייה, מתפרסמים בכל שנה. התחומים בהם מוענק הפרס. התחומים הם קבועים ובתוכם קיים “סבב” של תחומי-משנה המתחלפים מדי שנה. התחומים הראשיים:

מדעי היהדות, הרוח והחברה
מדעי החיים ומדעים מדויקים
תרבות ואמנות
מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה

עד כה הוענקו במדינת ישראל, החל משנת תשי”ג, 623 פרסים. פרסי ישראל, הוענקו למגוון רחב מאוד של אזרחי המדינה, לגברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים וקשישים, ותיקים ועולים חדשים, עדות שונות ודתות שונות – אזרחי ישראל.

גובה הפרס השתנה במהלך השנים וכיום הוא עומד על סכום של ‏75,000 שקלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן