שפעת החזירים | Swine Flu

מרכז לבריאות הנפש “שער מנשה”: סוגרים את השער בפני שפעת החזירים

0
0

במרכז לבריאות הנפש “שער מנשה”, עושים את הכול שמחלת שפעת החזירים, לא תעבור את השער ◄ לצוות בית החולים שער מנשה, הומלץ לקבל חיסון נגד השפעת העונתית, ובמקביל נערכו; הדרכת הצוות, הרצאות מומחים, חיסונים, ופעולות מניעה.
מרכז לבריאות הנפש
מרכז לבריאות הנפש “שער מנשה”: סוגרים את השער בפני שפעת החזירים

המרכז לבריאות הנפש “שער מנשה” אשר ליד פרדס חנה-כרכור, המוסד הרפואי הגדול ביותר בישראל לחולי נפש, נערך בימים אלה עפ”י הנחיות משרד הבריאות, לקראת התפשטות שפעת החזירים (Swine Flu). דובר בית החולים מר שלמה גקסקי, מסר, כי “שער מנשה”, כבר קיבל מהמשרד מנות של התרופה “טמיפלו (Tamiflu)”, לטיפול בחולה מזוהה.

במסגרת פעולות המנע חלק מהחולים כבר חוסנו כנגד השפעת העונתית והאחרים, יחוסנו, בימים הקרובים, וגם העובדים מעודדים לגשת לקופת חולים ולחסן את עצמם.

חולים המוגדרים כחולים בסיכון, קיבלו חיסונים כנגד דלקת ריאות. הצוות של בית החולים שער מנשה, נתבקש להדריך את החולים להתנהגות מתאימה לאור הצפי להתפרצות השפעת העונתית והפנדמית (שפעת החזירים) ובעיקרן שמירה על היגיינה אישית והתנהגות מתאימה במקרה של הצטננות והנחיות ברורות של פעולות במקרים של הדבקות במחלה.

לצוות בית החולים שער מנשה, הומלץ לקבל חיסון נגד השפעת העונתית, ובמקביל נערכו הרצאות וימי עיון כהכנה לקראת האפשרויות השונות של התפרצות המחלה.

במסגרת ההכנות ופעולות המנע, התקיים יום העיון בנושא בארגונה ובהנחייתה של הגב’ אסתי אלטמן אחות אפידמולוגית (שער מנשה) המרכזת את התחום. ביום העיון זה, הוזמנה כמרצה אורחת ד”ר בלה שולמן.

ד”ר שולמן, הינה רופאה מומחית ב-בריאות ציבור, עובדת בבריאות הציבור, מזה 8 שנים בעיר חיפה ובעיר חדרה. משמשת רופאת נפת חדרה, ובמסגרת תפקידה אחראית על מספר תחומים, ביניהם; רישוי מוסדות, בדיקות תברואתיות, מעקב, טיפול וחקירות אפידמולוגיות למחלות מחייבות דיווח.

בהרצאתה סיפרה ד”ר שולמן על ההיסטוריה הקצרה של המחלה. בתאריך 26.4.09, חלה אדם ראשון בארץ, אשר נדבק בחו”ל ב-“שפעת החזירים” (השפעת הפנדמית). כעבור כ- 3 שבועות חלה אדם שנדבק בארץ.

בשבוע השני של חודש יוני, חלתה קבוצת תיירים מפרוייקט “תגלית” ששהו בארץ וישראלים שבאו עימם במגע. מאמצע החודש הזה, עיקר ההדבקה הייתה מחולים בארץ כשדווחו התפרצויות בבתי ספר, קייטנות, מוסדות לאנשים עם מוגבלויות, צה”ל ועוד.

כיום, נראה, כאילו אנחנו נמצאים אחרי “הגל הראשון”. כיוון שקיים ניסיון עבר ממגפות פנדמיות שבהן הופיע “גל שני” ואנחנו נמצאים לפני עונת החורף, בה יש כל שנה תחלואה בשפעת עונתית, מצפים לגל השני. הסבירה ד”ר שולמן.

הנתונים הסטטיסטיים של מחלת שפעת החזירים, עד כה, הטיפול, החיסון, וההמלצות עפ”י ד”ר שולמן, הם;

מומלץ, כיסוי הפה בעת התעטשות ושעול בעזרת טישיו אותו יש להשליך לאחר השימוש

▼ השפעת העונתית;

כל שנה, חולים כ- 5%-10% מהמבוגרים ו- % 20%-30 מן הילדים שאצלם גם שעורי הדבקה ותחלואה גבוהים. בקרב קשישים ואנשים עם מחלות כרוניות יש שעורי תמותה גבוהים. כמו כן, גורם הנגיף לסיבוכים קשים בזקנים ותינוקות, במיוחד דלקת ריאות. נמצא, כי החיסון, הניתן מדי שנה לפני העונה, יעיל.

▼ שפעת פנדמית;

עד היום שיעור הסבוכים ושיעור התמותה מהנגיף הפנדמי – דומה לזה של השפעת העונתית, אולם ההדבקה בנגיף זה גבוהה יותר, והחלה עוד לפני בוא החורף. אין ביטחון שכך גם יהיה בעתיד. לפי מקורות מקצועיים, צפוי שיא התפרצות נוספת בעוד כ-6-8 שבועות ולא ניתן לצפות מראש את מספר גלי התחלואה שיתרחשו. כל חולה, עלול להדביק אנשים לא מחוסנים, וצפויים לחלות בעיקר בני ביתו של החולה וצעירים בני 5-24.

המספר המדויק של חולים. אינו ידוע, מכיוון שקיימים נתונים רק לגבי מקרים מאומתים (להם בצעו בדיקות מעבדה). הטיפול המחלה הוא באמצעות תרופה בשם; טמיפלו, ויש תרופה נוספת בשם; רלנזה.

▼ חיסונים;

החיסונים, יצמצמו את היקף התחלואה והתמותה. כבר החלו לחסן כנגד שפעת עונתית ובקרוב יגיעו חיסונים נגד השפעת הפנדמית ויתחילו לחסן כנגד נגיף זה, קבוצות עליהן יוחלט במשרד הבריאות.

▼ המלצות;

• לשטוף ידיים עם סבון ומים ולנגב היטב לפני ארוחות וטיפול במזון ולאחר יציאה מן השירותים, לאחר מגע עם רוק והפרשות האף. שטיפת הידיים מקטינה סיכוי להדביק אחרים.

• כיסוי הפה בעת התעטשות ושיעול בעזרת טישיו אותו יש להשליך לאחר השימוש ואם אין טישיו יש לכסות את הפה בעזרת הזרוע או שקע המרפק.

• לשמור על ניקיון סביבתי של חפצים שנמצאים בהישג ידינו ועלולים להכיל רוק/הפרשות אף עם נגיפים השורדים עליהם עד 48 שעות.

• רצוי להישאר בבית כאשר ישנם סימנים של שפעת ויום נוסף עם חלוף הסימפטומים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן