מדינה ירוקה

חברת מקורות, קיבלה 3 הצעות למכרז לתכנון, הקמה והרצה של מתקן התפלת מי-ים באשדוד

0
0

לראשונה בישראל, כולל המכרז אופציה להכנסת הגורם הזוכה גם כשותף בחברת הפרויקט (SPC) ובחברת התפעול והתחזוקה של הפרויקט (O&M) בשיעור של עד % 40 ◄ מתקן ההתפלה בעיר אשדוד, צפוי להתחיל ולהפיק מים מותפלים בתחילת שנת 2012
חברת מקורות, קיבלה 3 הצעות למכרז לתכנון, הקמה והרצה של מתקן התפלת מי-ים באשדוד
חברת מקורות, קיבלה 3 הצעות למכרז לתכנון, הקמה והרצה של מתקן התפלת מי-ים באשדוד

חברת “מקורות פיתוח וייזום”, קיבלה היום, שני 19.10.2009, שלוש הצעות למכרז Turn Key לתכנון והקמה של מתקן להתפלת מי-ים בעיר אשדוד. המתקן, צפוי להתפיל 100 מיליון מטר קוב מים בשנה.

הקבוצות שהגישו הצעות הן;

1. BGS Desalination Consortium, הכולל את החברות – GES, גרנית הכרמל, שיכון ובינוי, שפיר וברן
2. IDE Technologies
3. I.V.M. JV – הכולל את החברות Sadyt (חברה ספרדית) ומנרב.

הצעות הקבוצות תיבחנה על ידי ועדת מכרזים של חברת “מקורות פיתוח וייזום”. ההודעה על ההצעה הזוכה תהיה במחצית החודש הבא.

הפרויקט יבוצע על ידי חברת בת ייעודית (SPC) של “מקורות פיתוח וייזום”, כבעלת הזיכיון להקמה ותפעול המתקן למשך תקופה של 25 שנים. החברה תחתום עם המדינה על הסכם למכירת מים מותפלים לאורך כל תקופת הזיכיון, ותתקשר עם חברת הקמה שתיבחר במסגרת המכרז שפורסם היום.

מתקן ההתפלה בעיר אשדוד, יוקם בשיטת ה- B.O.T, תוך שתוף פעולה בין הסקטור הציבורי והפרטי, וזאת על מנת לבצע פרויקט במחיר הזול ביותר ותוך חלוקת סיכונים אופטימאלית בין היזם, המדינה והגורמים המממנים.

בנוסף, לראשונה בישראל, כולל המכרז אופציה להכנסת הגורם הזוכה גם כשותף בחברת הפרויקט (SPC) ובחברת התפעול והתחזוקה של הפרויקט (O&M) בשיעור של עד % 40. מתקן ההתפלה באשדוד צפוי להתחיל ולהפיק מים מותפלים בתחילת שנת 2012.

חשוב, להדגיש, כי חברת “מקורות פיתוח ויזום”, שהתחייבה כלפי הממשלה על לו”ז צפוף וקשיח לקידום הפרויקט, עומדת ותעמוד בהתחייבותה זאת.

לדברי אלי רונן, יו”ר “מקורות”, מדובר באירוע משמעותי, המאפשר לעמוד בלו”ז קצר ויעיל. החברות שהגישו את הצעותיהן הן חברות רציניות, בעלות מוניטין בתחום ההתפלה בארץ ובעולם.

“מסיור שערכתי בקליפורניה בימים אלו עולה שאין מנוס מכניסה לעידן התפלה גם באזור זה של העולם, וצפוי ש’מקורות פיתוח וייזום’ תיקח בזה חלק”, הוסיף אלי רונן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן