מחקרי רפואה

האוניברסיטה העברית: גילוי של חוקרות, יקדם הדרך בטיפול גנטי באיידס ובמחלות סרטן

0
0

נורית ינאי-כהן ועירית כרמי-לוי, הדוקטורנטיות מן המכון למדעי הרפואה – ישראל-קנדה, באוניברסיטה העברית, ירושלים: היכולת להבין את תפקידה המווסת של המולקולה עשוי לתרום משמעותית למחקר העולמי על “כיבוי” ו”הדלקת” גנים הפעילים במחלות אלו
האוניברסיטה העברית: גילוי של חוקרות, יקדם הדרך בטיפול גנטי באיידס ובמחלות סרטן
האוניברסיטה העברית: גילוי של חוקרות, יקדם הדרך בטיפול גנטי באיידס ובמחלות סרטן

חוקרות האוניברסיטה העברית בירושלים, גילו תפקיד נוסף לאנזים מרכזי בגוף האדם; ויסות פעולותיהם של גנים בגוף. הגילוי הזה, מהווה התקדמות חשובה במאמץ להגיע לשליטה ולריפוי של מחלות רבות, ביניהן; איידס, וסוגים שונים של סרטן.

האנזים המתווך Lysyl-tRNA synthetase (או LysRS בקצרה) הוא אחד מן החלבונים המרכזיים בתא, ויש לו תפקיד מכריע בתרגום המידע המצוי ב-RNA ל-חומצות-אמיניות שמרכיבות את החלבונים.

הדוקטורנטיות נורית ינאי-כהן וחברתה למחקר עירית כרמי-לוי מן המכון למדעי הרפואה – ישראל-קנדה של האוניברסיטה העברית, בעיר ירושלים, גילו, כי האנזים (Enzyme), נוטל חלק בשרשרת אירועים שתוצאתם שחרור של מעכב המונע שעתוק של גנים.

נגיף מחלת האיידס (AIDS), עושה שימוש באנזים הזה בעת תהליך השכפול שלו ורמות גבוהות של המולקולה אובחנו בסוגי סרטן שונים, כמו; סרטן השד (Breast Cancer) ואולם, תפקידיו הפרטניים של החלבון במחלות אלו, טרם התגלו.

במחקר, שהתפרסם בכתב-העת Molecular Cell, מדגישות החוקרות ינאי-כהן, וכרמי-לוי מן המכון למדעי הרפואה, כי היכולת להבין את תפקידה המווסת של המולקולה, עשוי לתרום משמעותית למחקר העולמי על “כיבוי” ו”הדלקת” גנים הפעילים במחלות אלו.

המחקר, נעשה בהנחיית פרופ’ אהוד רזין, ובהנחיית ד”ר חובב נחושתן מן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית, ירושלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן