טיול נעים

קק”ל: כמיליון וחצי מטיילים, ביקרו ביערות ובפארקים בחג הסוכות

0
0

שיא של מבקרים נרשם החג בפארק הירדן ובאגמון החולה ◄ בין המבקרים ביערות ובפארקים, בלטו במהלך החג, רוכבי האופנים שרכבו בשבילי האופנים שהכשירה קק”ל, ביערותיה ומשפחות שחנו לקמפינג בחניונים המסודרים
קק
קק”ל: כמיליון וחצי מטיילים, ביקרו ביערות ובפארקים בחג הסוכות

כמיליון וחצי מבקרים, הגיעו ליערות ולפארקים של קק”ל (קרן קימת לישראל), ברחבי ארץ ישראל בחול המועד סוכות, רבים מן המטיילים, בחרו לחנות לקמפינג ולינה בחניונים המסודרים, משפחות רבות הגיעו עם סל פיקניק ואופניים ובחרו לשלב פיקניק יחד עם דיווש על האופניים בשבילים שהכשירה קק”ל.

▼ צפון הארץ;

יער בית קשת – קבוצות רוכבי אופנים רבים, זרמו אל היער במהלך החג לרכב בשביל האופנים, יער ביריה – עשרות אלפי מטיילים הגיעו במהלך החג אל היער.

למרות מיעוט ביבול הזיתים השנה, בחרה קק”ל, לקיים טיולי מסיק אשר נחלו הצלחה, בטיול מסיק הזיתים שנערך ב-“ביריה” בחול המועד סוכות (5.10), השתתפו מאות משפחות וילדים, בטיול אל נחל השופט ופארק רמות מנשה, הגיעו במהלך החג עשרות אלפי מטיילים שערכו פיקניק במקום.

▼ אגמון החולה;

בכל ימי חג סוכות, החל משעות הבוקר המוקדמות, פתח אגמון החולה את שעריו. את האתר, פקדו בכל יום אלפי מטיילים, והורגש עומס באתר לאורך כל החג.

באחד מימי חול המועד אף ביקשה הנהלת האגמון מהמבקרים הרבים להפסיק להגיע מפאת לחץ בכניסה לאגמון.

לדברי, קובי סמרנו, מנהל אגמון החולה של קק”ל; “מספרי המבקרים באגמון החולה, עלו מעל המצופה, אל אגמון, הגיעו עשרות אלפי מבקרים שזכו ליהנות מחוויות טבע”.

▼ שיא מבקרים בפארק הירדן;

משפחות רבות שילבו פיקניק עם דיווש על האופנים בשבילים שהכשירה קק”ל

השנה, נשבר שיא מבקרים ב-“פארק הירדן”, אליו הגיעו כ-17 אלף, מבקרים ללינה בפארק, לדברי מנהל הפארק, מערוף אבו שאהין; “החג הזה, היה ביקוש גבוה ללינת שטח, אני נמצא 14 שנים, בפארק, והשנה הזאת היא שנת שיא מבחינת כמות מבקרים והכנסות”.

▼ במרכז הארץ;

אירוע האופניים ב-“פארק עדולם” שנערך ביום שלישי (6.10), נחל הצלחה רבה, מאות רוכבי אופניים, ביניהם משפחות רבות מגדול ועד קטן, בחרו לרכב יחד עם מדריכי קק”ל בין השבילים.

▼ יער בן שמן;

אל יער בן שמן, זרמו במהלך החג עשרות אלפי מטיילים שבחרו לערוך מנגל ופיקניק בצל העצים, בטיול המסיק, אשר נערך ביום רביעי (7.10), השתתפו למעלה מ-2000 איש.

גם ב-“פארק קנדה” וב-“פארק בריטניה”, הורגשה תנועה ערה של מטיילים לאורך כל החג, יער עמינדב, ואתר הסטף, התמלאו במטיילים שהגיעו לרכב על אופנים, כאשר שומרי המסורת, נהנו מהסוכה שהוקמה בסטף, ויכלו לאכול ולקיים את מצוות החג.

אל טיול המסיק, שנערך בהר חרת באזור ירושלים, הגיעו ביום חמישי (8.10), מאות משפחות ונהנו מטיול ו-מסיקת זיתים.

▼ דרום הארץ;

למרות מיעוט ביבול הזיתים השנה, בחרה קק”ל, לקיים טיולי מסיק שנחלו הצלחה

אל “יער המלאכים – שחריה”, הגיעו אלפי מטיילים שבאו לנפוש וליהנות מפיקניק בחיק הטבע. יערני קק”ל, דיווחו על תנועת רוכבי אופנים, ערה, ביער יתיר. גם בנגב הורגשה תנועת מטיילים ערה, רבים הגיעו לפארק ירוחם, פארק שרשרת, פארק דימונה, שהתמלא עד אפס מקום! ופארק אשכול.

▼ ניקיון האתרים;

מגמת השמירה על הניקיון בפארקים וב-יערות קק”ל, נמשכה לאורך כל החג, יערני קרן קימת לישראל, שערכו סיורים שמחו לגלות, כי המטיילים, שמרו על ניקיון האתרים, והקפידו לקחת את האשפה איתם או להניח אותה במרוכז, בחלק מהיערות אף חולקו למטיילים שקיות מתכלות. סה”כ נאספו כ-450 טון אשפה במהלך החג בכל הארץ.

ריבוי המבקרים, בא לידי ביטוי בעשרות אלפי השיחות שהתקבלו ב-מוקד המידע של קק”ל, לאורך החג, אל ’קו ליער’, הגיעו אלפי שיחות בכל יום ממטיילים שהתעניינו באירועים השונים, ובקבלת מידע על אתרים שכדאי לבקר בהם.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן