מדינה ירוקה

משרד החקלאות, הכריז על הכרה בשני גנים בוטנים חדשים בעמק חפר ובקיבוץ ניר עוז

0
0

שר החקלאות, שלום שמחון: רואה חשיבות רבה בקיומם של הגנים הבוטנים לשימור הזנים המיוחדים וכי משרד החקלאות, יבחן דרכים לפתיחתם לציבור הרחב, כדי לאפשר הדרכה ולימוד בתחום גינון ביתי, במסגרת פינות הדגמה בגנים הבוטנים
משרד החקלאות, הכריז על הכרה בשני גנים בוטנים חדשים בעמק חפר ובקיבוץ ניר עוז
משרד החקלאות, הכריז על הכרה בשני גנים בוטנים חדשים בעמק חפר ובקיבוץ ניר עוז

שר החקלאות, שלום שמחון, הכריז השבוע על חוות הנוי ב-עמק חפר, ועל חוות הצמחים החסכוניים במים בקיבוץ ניר עוז כעל גנים בוטנים מוכרים. דבר ההחלטה פורסם ברשומות הממשלתיות, לאחר שהמועצה לגנים בוטניים, הכירה בגנים הללו כעומדים בדרישותיה לשמש כ-“גנים בוטנים”.

בישראל, הוכרזו עד היום 8 גנים בוטנים ועוד כ-8 גנים נמצאים בהליכי בחינה לשם הכרתם כגנים בוטנים. הגן הבוטני הגדול בישראל, נמצא ב-גבעה רם. גן גדול נוסף נמצא ב-אוניברסיטת תל אביב.

מועצת הגנים הבוטנים, מונתה על ידי השר שמחון בשנת 2008, על פי חוק הגנים הבוטנים, במטרה להתוות את דרכם המקצועית של הגנים הבוטנים.

המועצה, נקבעה כגוף שיכיר בגנים בוטניים, יעניק להם תמיכה בהתאם למבחני תמיכה, יכין תקנות ליישום חוק הגנים הבוטניים, ויבצע ויפקח על התמיכות.

קטלב מצוי, חוות הנוי עמק חפר

החוק, קובע, כי גן בוטני, יכלול לפחות 3,000 מיני צמחים, אך המועצה, רשאית להמליץ גם על גנים הכוללים פחות זנים, במידה ועמדו בקריטריונים שקבעה המועצה.

פרופ דן לבנון, יו”ר המועצה, שכיהן בעבר כמדען הראשי של משרד החקלאות, אומר, כי; “הגנים, הם מאגר גנטי של צמחים שיכולים לשמש לחקלאות, לנוי ולגינון והם מהווים למעשה מעבדה חיה ו-מוזיאון צמחים, העומד לרשות הציבור”.

שמחון, ביקר אתמול בגן הבוטני בחוות הנוי ב-עמק חפר, והתרשם ממגוון גדול של עצים וצמחים.

שמחון, אמר, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיומם של הגנים הבוטנים לשימור הזנים המיוחדים, וכי משרד החקלאות, יבחן דרכים לפתיחתם לציבור הרחב, בין השאר כדי לאפשר הדרכה ולימוד בתחום גינון ביתי, במסגרת פינות הדגמה בגנים הבוטנים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן