רפואת ילדים

ממוצע הילדים שעוברים בכיתות ביה”ח כרמל, עומד על כ- 7000 ילדים בשנה

0
0

נועה מורד, רצתה מאוד להתחיל את כיתה א’ עם חברותיה בביה”ס, אך בעקבות ניתוח היא החלה את כיתה א’ בכיתת הלימוד של ביה”ח כרמל ◄ ענת מוזר, האחות הראשית של מח’ ילדים בביה”ח כרמל: אנחנו עושים הכל כדי לתת לילדים את התחושה של בית הספר ולא בית חולים
ממוצע הילדים שעוברים בכיתות ביה
ממוצע הילדים שעוברים בכיתות ביה”ח כרמל, עומד על כ- 7000 ילדים בשנה

נועה, ילדה בת ה 6 וחצי מהעיר חיפה, כבר הכינה את התיק, הקלמר ואפילו עטפה את כל המחברות בעטיפות צבעוניות של בובות הברא’ץ, כשהכל מוכן לעליה לכיתה א’ בבי”ס היסודי ע”ש אשכול. אבל ניתוח שקדים, שעברה בבית חולים פרטי, הסתבך קצת, והחזיר אותה לכיתה א’ במרכז רפואי כרמל, ע”ש ליידי דייויס, בחיפה.

“כולנו התרגשנו, וחיכינו עם כל הדברים לעלות לכיתה א’”, מספרת יסמין מורד, אמא של נועה; “אבל ניתוח השקדים שעשינו בבית חולים פרטי בצפון הארץ, הסתבך, בסופה”ש האחרון, החלה נועה, לדמם מן הפה ומיד ללקחתי אותה לחדר המיון בבית החולים כרמל”.

את הילדה נועה, קיבל ד”ר רענן כהן כרם, הנחשב מומחה “הכללית” ורופא אף אוזן וגרון, בבית החולים כרמל, אשר ניתח מיד את נועה ועצר את הדימום.

“כעת היא מחלימה יפה מן הניתוח ואני מקווה שכבר בימים הקרובים, נועה, תוכל להשתחרר ולחזור לכיתה האמיתית שלה” – אומר ד”ר רענן, המוסיף; “אנחנו מצידנו עושים את הכל כדי לתת לה הרגשה הכי נוחה וקרובה לכיתה א’ כאן בבית החולים”.

נועה, פתחה את כיתה א’ בכיתת הילדים בבית החולים כרמל עם המורה עמאל והיא כבר יושבת מול מחשב הלימוד של מחלקת ילדים ומתרגלת את אותיות הא’ – ב’ החדשות בעולמה.

“מאוד רציתי להיות איתה בכניסה לכיתה א’” – אומרת יסמין, אמא של נועה; “אבל עכשיו, אני נאלצת לשבת איתה כאן בבית החולים ומשתדלת לתת לה את התחושה הכי חמה וטובה שאני יכולה, כל הצוות של בית החולים “כרמל”, פשוט נפלא ומסתובב כל היום סביב נועה, כדי שהיא תוכל לחייך ולהרגיש חום ואהבה, הם אפילו קנו לה מתנה מיוחדת לעליה לכיתה א’, זה מאד ריגש אותנו” – אומרת האם.

נועה, מתרגלת את אותיות הא’ – ב’ בכיתה שהעמיד ביה”ח כרמל

ענת מוזר, האחות הראשית של מחלקת ילדים בבית החולים כרמל, מעדכנת, כי בכל שנה, מתחילים מספר ילדים שעולים לכיתה א’ את השנה בבית החולים. וכי ממוצע הילדים שעוברים בכיתות בית החולים הוא כ- 7000 ילדים בשנה.

“אנחנו עושים את הכל כדי לתת לילדים את התחושה של בית הספר ולא בית חולים, אנחנו מקשטים את כיתת הלימוד בברכות לכיתה א’, מביאים להם מורים ותוכניות מחשב יעודיות לתלמיד המתחיל, ובמקביל אנחנו בקשר עם בית הספר של הילד, כדי לעדכן אותו במצב הילד ובהתקדמות והמוכנות שלו לכיתה א’” – סיכמה, האחות הראשית של מחלקת ילדים במרכז רפואי כרמל.

“החופש היה גדול וארוך מדי” – אומרת יסמין אמה של נועה; “כולנו כבר מחכים שהיא תצא מבית החולים ותחזור לביה”ס, כל החברות כבר מחכות לה שם וגם אני כאמא רוצה כבר להכניס אותה כילדה הראשונה שלי לכיתה א’ האמיתית”.

מרכז רפואי כרמל

מרכז רפואי כרמל הוא אחד מ-14 בית החולים של ה’כללית’ בכל רחבי הארץ. ’כללית’ הינה ארגון הבריאות המוביל בישראל והשני בגודלו בעולם, המשרתת כ-4 מיליון לקוחות (54% מכלל הציבור בישראל) ב-1,300 מרפאות ומאות מכונים הפרוסים ברחבי הארץ.

אתר האינטרנט (www.clalit.co.il) ומוקד השירות הטלפוני 2700* עומדים לרשות הציבור 24 שעות ביממה למתן מענה לנושאים בריאותיים ולמידע כללי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן