חדשות בארץ

פרופ’ אריה רטנר: שיעור העבירות במגזר הערבי גבוה פי שלושה מייצוגו בחברה

0
0

ראש המרכז לחקר פשיעה, משפט וחברה בעקבות הפרסומים האחרונים על הפשיעה, פרופ’ אריה רטנר, אוניברסיטת חיפה: לא נוח לאף אחד לדבר על הנתון הזה, אבל הוא חייב להדליק נורה אדומה. צריך להבין מאיפה הדברים באים
פרופ’ אריה רטנר: שיעור העבירות במגזר הערבי גבוה פי שלושה מייצוגו בחברה
פרופ’ אריה רטנר: שיעור העבירות במגזר הערבי גבוה פי 3 מייצוגו בחברה

“מהמחקרים שלנו עולה, כי שיעור העבירות האלימות במגזר הערבי גבוה פי שלושה מייצוגו בחברה הישראלית” – כך אמר היום פרופ’ אריה רטנר, ראש המרכז לחקר פשיעה, משפט וחברה באוניברסיטת חיפה שחוקר את האלימות בחברה הישראלית בשלושים השנים האחרונות. “לא נוח לאף אחד לדבר על הנתון הזה, אבל הוא חייב להדליק נורה אדומה”, הוסיף החוקר.

לדבריו של פרופ’ רטנר, למרות ריבוי מקרי האלימות בימים האחרונים, מבט במדד של מקרי אלימות מצביע על מגמת עלייה מתונה יחסית לאורך 30 השנים האחרונות ובמקרה של רצח וניסיון לרצח אף מסתמנת מגמת ירידה בשיעור המקרים ל-100 אלף תושבים.

“למרות שכל מקרה הוא נורא בפני עצמו, אני חושש שאנחנו ממהרים לנקוט בצעדים, שאני לא בטוח שהם הנכונים”, אמר.

כאמור, מנתוני מחקריו, עולה, כי שיעור העבירות האלימות במגזר הערבי, גבוהים בהרבה משיעורם באוכלוסייה. בעוד שלאורך השנים עומד השיעור הממוצע של גילאי 19+ ב-מגזר הערבי על 15.03 מתוך כלל אוכלוסיית ה-19+ בישראל, מגיע הממוצע הרב שנתי של אחוז התיקים בעבירות נגד אדם שנפתחו נגד ערבים מתוך כלל תיקי עבירות נגד אדם ל- 42.7%, כמעט פי 3 מייצוגם באוכלוסייה.

מגמה דומה קיימת גם בקרב גילאי 12-18 במגזר הערבי כאשר הממוצע הרב שנתי בשנים 1990-2006 של שיעור גילאי 12-18 במגזר הערבי מתוך כלל גילאי 12-18 בישראל עומד על 22.83% ואילו שיעור תיקי עבריינים בעבירות נגד גוף בקרב גילאי 12-18 ב-מגזר הערבי, הינו בממוצע הרב שנתי 33.13%.

“אנחנו צריכים לשאול מאיפה הדברים באים. האם מדובר בסממנים תרבותיים או שמא מקיפוח או מצוקה וכמובן לטפל בכל אחת ואחת מהנקודות הללו” – הוסיף פרופ’ רטנר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן