ספרים | סופרים | משוררים

אוניברסיטת בן-גוריון: הושלמה סריקה דיגיטלית של ארכיון אהרון אפלפלד

0
0

פרופסור שוורץ: במכון ’הקשרים’ באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, נמצאים ארכיוניהם של כמה מן החשובים שביוצרים הישראלים, ביניהם; עמוס עוז, אהרן אפלפלד, יהודה עמיחי, רות אלמוג, דוד אבידן, יוכבד בת-מרים, דוד שיץ ונסים אלוני.
אוניברסיטת בן-גוריון: הושלמה סריקה דיגיטלית של ארכיון אהרון אפלפלד
אוניברסיטת בן-גוריון: הושלמה סריקה דיגיטלית של ארכיון אהרון אפלפלד

בימים אלה, הסתיימה הסריקה הדיגיטלית של ארכיון אהרון אפלפלד, לרבות כתבי היד של הסופר, השוכן בארכיונים לספרות עברית מכון “הקשרים” לספרות ולתרבות יהודית וישראלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. במקביל, הארכיון של אורי צבי גרינברג, עבר לאחרונה לארכיונים מספריית האוניברסיטה – על כך מסר פרופ’ יגאל שוורץ, ראש המחלקה לספרות עברית וראש מכון “הקשרים” באוניברסיטת בן-גוריון.

הארכיונים, כוללים עשרות אלפי פריטים בהם מגוון רחב של חומרים – מכתבי היד המקוריים של אפלפלד, דרך מכונת הכתיבה של אבידן ועד ספריו של עוז בתרגום לעשרות שפות, לרבות; קוריאנית ו-פינית.

פרופסור שוורץ; “בארכיונים לספרות עברית במכון ’הקשרים’ נמצאים ארכיוניהם של כמה מן החשובים שביוצרים הישראלים, ביניהם; עמוס עוז, אהרן אפלפלד, יהודה עמיחי, רות אלמוג, דוד אבידן, יוכבד בת-מרים, דוד שיץ ו-נסים אלוני.

זהו ארכיון של דור, האוצר בתוכו את היצירות שעיצבו את דמות של ’הישראלי החדש’, יחד עם תיעוד עשיר ומגוון של תהליכי היצירה וההתקבלות של יצירות אלה ושל המחקר הענף שבא בעקבותיהן”.

ככלל, מצויים בארכיון ספרים מכל המהדורות ובכל השפות אליהן תורגמו; עבודות מחקר ומאמרים העוסקים ביוצרים וביצירות; כתבות וראיונות בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה וברדיו, בשפות שונות; תמונות וסרטים; תכתובת ענפה; כתבי יד הנשמרים בתנאים מתאימים ופריטים מיוחדים בעלי ערך מוזיאלי. חלק מן החומרים נמצא בשלבי איסוף, מיון וקטלוג.

הארכיונים פתוחים לחוקרים, לסטודנטים ולציבור הרחב, במשכנו החדש והמרווח במרכז משפחת הלן דילר שבקריית האוניברסיטה ע”ש משפחת מרקוס בעיר באר-שבע. לרשות המבקרים, עומדים עמדת מחשב, פינות עבודה וצוות מסביר פנים הכולל עובדות מקצועיות, סטודנטים ומתנדבים המשקיעים מזמנם באהבה.

בנוסף לכך, הארכיונים, מוציאים לאור ביבליוגרפיות מפורטות ומוערות של יצירות הסופרים (עד כה יצאו לאור ביבליוגרפיות של עמוס עוז ושל אהרן אפלפלד), ותיעוד מוסרט של חייהם של סופרים ומשוררים ישראליים חשובים.

חלקים ניכרים מן האוסף נסרקו למחשב וזמינים לציבור הרחב באתר האינטרנט של הארכיונים. לארכיונים – לחץ כאן

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן