חדשות בארץ

חדרה: ראש העיר, חיים אביטן, חשוד בסילוק פליטים בניגוד לחוק

0
0

בעיריית חדרה ובראיונות אז לתקשורת אמר ראש העיר אביטן, כי הפליטים שהובאו לעיר, הוגדרו בזמנו כשוהים בלתי חוקיים, ראש העיר פעל עפ”י החוק ועל-פי האינטרס הציבורי למען תושבי חדרה, וכדי להגן על ביטחון הציבור… פעולת העירייה נגד הפליטים הייתה חוקית.
חדרה: ראש העיר, חיים אביטן, חשוד בסילוק פליטים בניגוד לחוק
חדרה: ראש העיר, חיים אביטן, חשוד בסילוק פליטים בניגוד לחוק

האם ראש עיריית חדרה, הולך ומסתבך, לכאורה, בעבירות פליליות? אחרי הרעש הגדול בשבוע שעבר בפרשת החשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים במכרז ה”החברה לטיפול והשבת מי ביוב באזור נחל חדרה”, נפתחה הבוקר (ראשון) חקירה נוספת נגד חיים אביטן, בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה על ידי מוקד הסיוע של העובדים הזרים.

אביטן, נחקר היום במשך למעלה מארבע שעות במשרדי ההונאה של משטרת המחוז הצפוני, כחשוד לכאורה, במתן הוראה לפקחי עיריית חדרה, לערוך חיפוש על גופם של הפליטים שהובאו בזמנו לעיר חדרה ע”י קבלן פרטי והתגוררו בפרדס סמוך לשכונת בית אליעזר, היא שכונת מגוריו של אביטן, בעיר, לכליאת שווא ולהעלותם למחרת כ-30 פליטים מחבל דרפור שבסודן על אוטובוסים שהסיעו אותם לעיר ירושלים – לפני שנתיים ביולי 2007.

לאור האירוע, הגישה עמותת הסיוע למען פליטים זרים, תלונה במשטרה נגד ראש עיריית חדרה בתלונה, כי הורה על הגירוש.

בעיריית חדרה ובראיונות אז לתקשורת אמר ראש העיר אביטן, כי הפליטים שהובאו לעיר, הוגדרו בזמנו כשוהים בלתי חוקיים, ראש העיר פעל עפ”י החוק ועל-פי האינטרס הציבורי למען תושבי חדרה, וכדי להגן על ביטחון הציבור… פעולת העירייה נגד הפליטים הייתה חוקית.

גורמים בעיריית חדרה, אמרו בתגובה, כי תמוה, כי רק היום, כשנתיים מאז המקרה, הוחלט לזמן את ראש העיר לחקירה.

פליטי דארפור

דארפור (دار فور), חבל ארץ במערב סודאן, נודע לאחרונה כזירה למשבר הומניטרי הנובע מפעילותה של מיליציה מזוינת בשם “ג’נג’אוויד” (Janjaweed, “גברים רכובים”) וקבוצות מורדים המכונות “התנועה לשחרור סודאן” וה”תנועה לצדק ושוויון”.

פליטי דרפור, צילום: אתר פליטי דרפור

מאז פברואר 2003, עוסקת ג’נג’אוויד במסע השמדה של גירוש וחיסול קהילות שבטיות של חקלאים אפריקאיים בדרפור.

למעלה ממיליון וחצי בני אדם, גורשו בכוח מבתיהם כשכפריהם מועלים באש, מקורות המים מזוהמים או נהרסים, משק החי נגנב או מושמד ותושבים נאנסים או נרצחים ללא עוול בכפם. לעתים קרובות התקפות אוויריות של הממשלה מקדימות את התקפות המיליציה או מגיעות בעקבותיהן.

האלימות הברוטאלית והגירוש הביאו לאובדן חייהם של לפחות מאה אלף בני אדם. נשים ונערות נאנסות באופן שיטתי ומוקעות. עד כה, למעלה משני מיליון איש נפגעו ישירות מהמאבק, ונזקקים לסיוע הומניטארי – ומספרם הולך וגדל. רק כמחצית מהעקורים בדרפור זוכים לקבל את הסיוע לו הם זקוקים.

מקצת הפליטים האפריקאים שנמלטו מדארפור, מצאו מפלט בצ’אד השכנה אך הג’נג’אוויד רדפו אחריהם גם מעבר לגבול ולא היססו אף להתעמת עם כוחות הצבא של צ’אד כדי לטבוח בפליטים ולאותת להם על הצפוי להם אם רק ינסו לשוב לחבל דארפור.

המאמצים של סודאן להסוות את מעשיה בדארפור, הגיעו לשיאם בעת כינוס הליגה הערבית שנערך בחרטום, בירת סודאן, במרס 2006.

סודן, ביקשה תמיכה מצד מדינות-ערב האחרות לנוכח הביקורת שהוטחה בה על מעשיה בחבל דארפור אולם רק 12 מנהיגים ממדינות ערב השתתפו בכינוס, מתוך 22 מדינות ערביות החברות בליגה-הערבית.

בספטמבר 2003, הבין האו”ם, כי מדובר ב”אסון ההומניטארי החמור בעולם” והחל לפעול בניסיונות לפתור את הסכסוך. ביולי 2004, הורה האו”ם לאיחוד האפריקאי לשלוח את חייליו על מנת להשליט סדר במקום ואף ביקש מסודאן לשלוח 50 חברי מיליציה על מנת שיישפטו בבית הדין הבינלאומי לצדק אך ממשלת סודאן, הודיעה, כי היא לא תסגיר את החשודים.

עוד על פליטי דרפור

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן