עסקים נעים

משרד התמ”ת: תוספת המשרות כתוצאה מהפתיחה הצפויה של עסקים בשנת 2009 תעמוד על 66 אלף משרות

0
0

שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר: אחד מהיעדים המרכזיים שהצבתי הוא הטיפול בעסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שכן הם מהווים למעלה מ-95% מהעסקים בישראל ◄ בקרוב תקום הסוכנות לעסקים קטנים, שלסייע לאותם עסקים חדשים שיקומו בשנים הקרובות
משרד התמ
משרד התמ”ת: תוספת המשרות כתוצאה מהפתיחה הצפויה של עסקים בשנת 2009 תעמוד על 66 אלף משרות

מסקירה ומניתוח בנושא: השלכות המשבר הכלכלי בעולם על פתיחת עסקים ואובדן משרות בישראל – 2009 שערך מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת, שנעשה לאחרונה במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת. במסגרת הניתוח נבחנו שתי חלופות: “חלופה סבירה” שעיקר ממצאיה מצוינים לעיל. ו”חלופה קשה” יותר על פיה מספר פתיחות העסקים יקטן השנה בכ- 6.7 אלף עסקים ואילו אובדן המשרות צפוי להגיע ל- 9 אלפים בקרוב בהשוואה למצב בו שעורי הצמיחה הכלכלית היו ממשיכים לגדול בדומה לשנים האחרונות.

עולה, כי תוספת המשרות כתוצאה מהפתיחה הצפויה של עסקים בשנת 2009 תעמוד על 66 אלף משרות (31 אלף של עצמאים ו- 35 אלף משרות שכיר). הירידה בשיעור פתיחת עסקים תביא השנה לאובדן של 3.2 אלף משרות בהשוואה למספרם לו המשק היה ממשיך לצמוח בשיעורים הממוצעים של השנים האחרונות.

בשנת 2009 שהיא השנה הראשונה שבה המשק הישראלי נחשף למשבר הכלכלי בעולם, צפויים להיפתח בישראל כ- 47 אלף עסקים חדשים שיהוו כ- 10.5% מסה”כ העסקים הפעילים בה (כ- 450 אלף). בשל האטה צפוי, כי מספר העסקים שיפתחו השנה יהיה קטן ב-2.2 אלף עסקים בהשוואה למספרם לו המשק היה ממשיך בשעורי הצמיחה הכלכלית הגבוהים שלו.

שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, מציין, כי; “אחד מהיעדים המרכזיים שהצבתי הוא הטיפול בעסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שכן הם מהווים למעלה מ-95% מהעסקים בישראל. המשרד, מנתב משאבים רבים לנושא, תוך סיוע לעסקים אלו בהדרכה, ייעוץ, הכוונה והפנייה למקורות מימון.

בקרוב גם תקום הסוכנות לעסקים קטנים, שתהיה מהפכה של ממש ותוכל להמשיך ולסייע לאותם עסקים חדשים שיקומו בשנים הקרובות”.

בני פפרמן, מנהל מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ”ת, מבהיר, כי; “בניגוד לדעה הרווחת בציבור לפיה בתקופת האטה כלכלית חלה ירידה משמעותית בפתיחת עסקים במשק, נמצא כי שעורם נשאר פחות או יותר יציב בדומה לתקופת צמיחה, ועמד בעשור האחרון על כ- 11% בממוצע לשנה מסך העסקים הפעילים”.

עוד עולה מהניתוח, כי ההשפעה של פתיחות עסקים על התוספת הכוללת של משרות עמדה בשנים האחרונות על כ-12%. הרוב המכריע של עסקים שנפתחים, מעל 90%, הם של עצמאים ועסקים זעירים המעסיקים בשנת פתיחתם הראשונה עד 2 עובדים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן