מדינה ירוקה

חברת “מקורות” חתמה על הסכם השקעה בתחום ההתפלה עם חברת ’רוטק’

0
0

ההסכם בשיתוף אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת קולורדו בארה”ב והאוניברסיטה ההאשמית בירדן ◄ מנכ”ל “מקורות”, עידו רוזוליו: על רקע המחסור במים יש חשיבות רבה לשיתוף פעולה שיביא לפריצת דרך בתחום ההתפלה
חברת
חברת “מקורות” חתמה על הסכם השקעה בתחום ההתפלה עם חברת ’רוטק’

מנכ”ל “מקורות”, מר עידו רוזוליו, הודיע, כי חברת “מקורות”, חתמה על הסכם השקעה ושיתוף פעולה עם חברת “רוטק” (ROTEC – Reverse Osmosis Technology), לצורך פיתוח טכנולוגיה מתקדמת וחדשנית לשיפור תהליך התפלת מים מליחים בשיטת האוסמוזה ההפוכה. ההתקשרות, נעשתה באמצעות “ווטק” (WaTech™) – המרכז לקידום יזמות טכנולוגית, שיתופי פעולה והשקעות של חברת “מקורות”.

התהליך הייחודי להפעלת מתקני אוסמוזה הפוכה (Reverse Osmosis) מכונה “היפוך כיוון זרימה” (Flow Reversal). הרעיון המרכזי הוא היפוך כיוון הזרימה בין ההזנה של מי הגלם לבין הרכז היוצא ממתקן ההתפלה, כדי למנוע תהליך של שיקוע מלחים קשי-תמס על פני הממברנות. טכנולוגיה זו, יכולה לשפר באופן משמעותי את היעילות הכלכלית והתפעולית של התפלת מים.

נועם פרלמוטר מנכ”ל ROTEC, אמר כי החברה מפתחת דרכים שונות לקבוע מתי לבצע את היפוך כיוון הזרימה על בסיס טכנולוגיה שפותחה באוניברסיטת בן גוריון על ידי ד”ר ג’ק גילרון, חוקר בכיר במכון צוקרברג, פרופ’ אלי קורין מהמחלקה להנדסה כימית, פרופ’ אלן גרינברג מאוניברסיטת קולרדו, וכן בשיתוף פרופ’ מוסה מוחסן וד”ר קהולוד מסהאל מהאוניברסיטה ההאשמית, ירדן ורשות המים הירדנית.

כספי המחקר, גויסו מהמדען הראשי, מקרן NATO Science for peace and security programme, וקרן MEDRC – Middle East Desalination Research Center.

פרלמוטר, הוסיף, כי תהליך היפוך כיוון הזרימה מוגן בפטנטים בין-לאומיים, שלשימוש בהם יש זכות בלעדית לחברת ROTEC.

עידו רוזוליו מנכ”ל “מקורות”, ציין, כי; “החברה רואה בתחום ההתפלה יעד אסטרטגי עסקי לחברה ולמזרח התיכון כולו. התפלת מים באזורנו יכולה לשמש מנוף לשיתוף פעולה אזורי, מאחר שהמחסור במים הוא בעיה משותפת לכל מדינות המזרח התיכון. חדשנות טכנולוגית בתחום ההתפלה יכולה להפוך את ישראל לספק המים של האזור תוך ביסוס שיתוף פעולה חוצה גבולות עם שכנינו על רקע המחסור במים”.

רוזוליו, הוסיף, כי “מקורות” החלה להתפיל מים כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת, וכיום היא מפעילה למעלה מ-30 מתקני התפלה.

ההסכם עם חברת “רוטק”; מצטרף להסכמים קודמים של שיתופי פעולה והשקעה בין “מקורות” לבין קבוצות מחקר מהאקדמיה וחברות סטארט-אפ ישראליות, כמו ההסכמים עם אקוולייזר, בוטנוקאפ ועין גיבתון מ-חממת את”י קלינטק.

ההסכם עם ROTEC, כולל הסכם השקעה של “מקורות” בחברה יחד עם קרן ההשקעות BDB, המתמחה בקלינטק.

אבי ברודר, מנהל BDB; “אנו שמחים על האפשרות לחבור ב-ROTEC ליזמים, ל”מקורות” ולחממה הטכנולוגית את”י (אשקלון תעשיות ירוקות). זהו נדבך חשוב באסטרטגיה של BDB לבניית פורטפוליו חברות טכנולוגיה בתחומי המים והקלינטק”.

מנכ”לית החממה הגב’ שרית סוכרי בן יוחנן; “שיתוף הפעולה עם “מקורות” ו-BDB מאפשר לחברה לבצע ניסויי שטח בהיקף רחב ובעל חשיבות גם ברמה האסטרטגית”.

“ווטק” מנהלת את שיתופי הפעולה של “מקורות” בארץ ובעולם בתחומי הטכנולוגיה והמחקר, ומסייעת במציאת פתרונות טכנולוגיים חדשניים, תוך מסחור הידע הרב שנצבר בחברה במשך עשרות שנות פעילותה. באמצעות “ווטק” מסייעת “מקורות” לחברות הזנק וקבוצות פיתוח בתחום טכנולוגיות המים בבדיקות היתכנות, אפיון מוצרים וטכנולוגיות, אתרי בטא, יצירת חיבורים עסקיים עם תאגידי ענק בתעשיית המים הבינלאומית, גישה לשווקים בינלאומיים, הון ויצירת שותפויות אסטרטגיות. במסגרת פעילותה “ווטק” משתפת פעולה עם חברות מים אחרות ברחבי העולם כדרך להחלפת מידע טכנולוגי מקצועי וליישום תוצאות של מחקרים, בהן חברות המים הלאומיות של סינגפור, הולנד, טייוואן ותאגידי מים בינ”ל, כגון; סואז, ואוליה, ג’י אי וסימנס.

“ווטק”, שמה דגש על איתור טכנולוגיות ירוקות, ביניהן לסילוק מזהמים ממקורות המים, שיטות חיטוי ידידותיות לסביבה, טכנולוגיות לגילוי ולזיהוי מפגעים סביבתיים, טכנולוגיות הנותנות מענה בתחום איכות ובטחון מים, התפלה, טיפול בשפכים ועוד.

“רוטק”, הינה חברת חממה באת”י קלינטק (אשקלון תעשיות ירוקות), בעלת זיכיון לשימוש בטכנולוגיות שפותחו בחברות היישום של אוניברסיטת בן גוריון בנגב ואוניברסיטת קולורדו, בשיתוף חוקרים מהאוניברסיטה ההאשמית שב-ירדן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן