גיל הזהב | זקנה | גרונטולוגיה

סגנית השר לענייני גמלאים: להרחיב את תכנית המשרד ל”מאבק באלימות כלפי זקנים”

0
0

סגנית השר לענייני גמלאים, ח”כ ד”ר לאה נס, הודיעה, בעקבות שוד הקשיש ופציעתו היום בצהריים בעיר אשדוד, כי היא מגנה את השימוש באלימות וניצול מצבם של הקשישים לפגיעה בהם.
סגנית השר לענייני גמלאים: להרחיב את תכנית המשרד ל
סגנית השר לענייני גמלאים: להרחיב את תכנית המשרד ל”מאבק באלימות כלפי זקנים”

הבוקר (ראשון), נפצע קשיש, במהלך שוד שבצעו שני שודדים בביתו בעיר אשדוד. שני השודדים, חדרו לביתו של הקשיש, תקפו אותו ושדדו סכום כסף ונמלטו בעקבות השוד התברר, כי הקשיש, נפגע בפניו ובלסתו. הוא פונה לבית חולים ע”ש “ברזילי” בעיר אשקלון.

בעקבות מקרה השוד ופציעתו של קשיש, הודיעה סגנית השר לענייני גמלאים, ח”כ ד”ר לאה נס, כי היא מגנה את השימוש באלימות וניצול מצבם של הקשישים לפגיעה בהם.

לדברי סגנית השר ד”ר לאה נס; מקרה חמור זה, רק מחזק את עמדתה, כי יש להרחיב את תכנית המשרד ל”מאבק באלימות כלפי זקנים” גם לערים נוספות.

מן הנתונים בראשית 2008, עולה, כי דווח על 27 אלף תלונות של אלימות כלפי זקנים ומתוכם 2000 מקרים בהם דובר על אלימות פיזית של ממש בקשישים.

כזכור, בחודש פברואר, שנה זו, הגיש המשרד לענייני גמלאים, את התוכנית הממלכתית הבין משרדית למאבק באלימות נגד זקנים ל-וועדת השרים למאבק באלימות.

התכנית, נועדה להביא לצמצום האלימות כלפי זקנים, להביא לשינוי אקלים חברתי ולהעצים את תחושת הביטחון האישי ואיכות החיים של הזקנים תושבי הרשות המקומית.

התכנית מעניקה “סל שירותים לזקן” בכל אחת מהרשויות שנכללות בתוכנית למען הגברת בטחונו האישי. הסל כולל לחצני מצוקה שיחוברו למוקד, הפעלת סיורים בנקודות קבלת קצבת הזקנה, התקנת אביזרי מיגון בבתי הזקנים, הענקת סיוע משפטי וכו’.

התכנית להגברת ביטחונם האישי של הזקנים פועלת כעת ב- 7 רשויות: ירושלים, נתניה, חיפה, באר-שבע, עכו, לוד ו-שפרעם.

“הועדה הבין-משרדית למאבק באלימות נגד קשישים” פועלת לחיזוק ביטחונם האישי של גמלאים וקשישים החיים במדינת ישראל, למניעת ולמיגור התופעה של פגיעה בקשישים ולהסתייע בחקיקה כדי להחמיר את הענישה לעבריינים שפוגעים בקשישים”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן