מחקרי רפואה

מחקר חדש במרכז וולקני: יש לכם בעיות בכבד, איכלו קוצים של גדילן מצוי

0
0

הגדילן, צמח בר הנפוץ ביותר בארץ. קוצני ובעל מראה סתמי, גדל בשולי השדות ובצידי הדרכים. עד כה, הוגדר כ”עשב רע”. קבלו אותו בגרסתו החדשה: צמח מרפא, המנקה את הגוף מרעלנים, מגן על הכבד והכליות ומסייע בהורדת הכולסטרול בדם. קבלו את סגולותיו הרפואיות
מחקר חדש במרכז וולקני: יש לכם בעיות בכבד, איכלו קוצים  של גדילן מצוי
מחקר חדש במרכז וולקני: יש לכם בעיות בכבד, איכלו קוצים של גדילן מצוי

מחקר חדש שנערך במרכז וולקני על ידי ד”ר יפתח ואקנין, מהמכון למדעי הצמח, חושף, כי ניתן למצוא בגדילן הבר (Silybum), ערכים בריאותיים העולים עשרות מונים על אלו שנמצאים כיום בחומר הצמחי שמיובא לארץ מחו”ל. צמחים אלו אותרו וכעת עוברים תהליך של תירבות לצורכי גידול בקנה מידה מסחרי.

ד”ר יפתח ואקנין מן המכון למדעי הצמח במרכז וולקני; “על פי רוב, הגדילן, מומלץ לאנשים בריאים כמזון פונקציונאלי, כלומר; כרכיב ב-דיאטה בעל ערכים תזונתיים ובריאותיים גבוהים, המזינים את הגוף ואף עוזרים בשמירה על הבריאות ומספקים הגנה בפני מחלות. המחקר, אמנם בראשית דרכו, אך אנו מקווים שלא ירחק היום ונמצא במרכולים, לצד נבטים של אספסת וחמנית, גם נבטים רעננים של גדילן מצוי”.

במחקרים רבים ברחבי העולם נמצא כי גדילן, יעיל לטיפול בנזקי מחלות כבד כ-צהבת או שחמת זאת הודות לריכוז הגבוהה של תערובת פלבונואידים הנקראת; Silymarin הנמצאת בעיקר בזרעים והיא בעלת פעילות נוגדת חמצון חזקה ביותר.

גדילן, יעיל לטיפול בנזקי מחלות כבד כ-צהבת או שחמת

כמו כן, היא שומרת על הכבד מפני דלקות והרעלות כתוצאה מ-מחלות כבד ויראליות ואחרות. ה- Silymarin, נמצא יעיל בשיקום נזקים בכבד הנגרמים כתוצאה משתיית אלכוהול ואכילה מרובה של מזון מעובד ועתיר שומן, מהשפעות רעילות של תרופות ורדיקלים חופשיים, ומחשיפה לזיהום סביבתי.

הגדילן, גדל בישראל, כמעט בכל האזורים הכוללים את עמק הירדן ואזור ים המלח. צמח הגדילן המצוי (Silibym Marianum), משמש גם ברפואה עממית של הערבים בארץ ישראל; אכילת הגבעולים והתפרחות נחשבת למגבירה את התיאבון, ממריצה את העיכול ומרפאה מחלות כבד ומעיים.

שתיית מרתח אשר מופק מכל חלקי הצמח העל קרקעיים, נחשבת ליעילה מאד לאלה הסובלים מ-לחץ דם גבוה, מ-אבנים בכליות מ-עצירות בדרכי השתן ומבעיות במערכת העיכול.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן