הקיבוץ הדתי

תנועת הקיבוץ הדתי, עורכת כנס על שמירת השבת ברפת

0
0

הרב זאב ויטמן, רב תנובה; אני מעריך ומוקיר עד מאוד את דבקותם של חברים רבים בקיבוץ הדתי בקיום מצוות ישוב ארץ ישראל בגופם ממש ואת התנגדותם ככל שניתן לשימוש ב”גוי של שבת” ◄ הכנס במשרדי התאחדות מגדלי בקר, אזה”ת קיסריה, שלישי כ”ט בתמוז 21.7.2009
תנועת הקיבוץ הדתי, עורכת כנס על שמירת השבת ברפת
תנועת הקיבוץ הדתי, עורכת כנס על שמירת השבת ברפת

תנועת הקיבוץ הדתי, תקיים ביום שלישי, הבא, 21 ביולי, כנס בנושא; “שמירת השבת ברפת”. בכנס, ישתתפו רבנים ורפתנים, שיתמודדו עם המציאות החדשה לפיה כמעט ובכל המשקים החקלאיים, ישנם עובדים שאינם יהודים, עובדה הגורמת לשינוי ביחס ההלכה לעבודת יהודי בשבת ברפת.

הכנס, יתקיים במשרדי התאחדות מגדלי בקר, אזור התעשייה קיסריה, והוא ייפתח ע”י ראשי הענף בהם: יעקב בכר, מנכ”ל התאחדות מגדלי בקר, אשר ירצה על; “מגמות והתפתחויות ברפת הישראלית”.

שייקה דרורי, מנכ”ל מועצת החלב, יציג את ענף החלב בארץ ישראל על רקע ההתפתחות העולמית.

הדובר המרכזי בכנס, יהיה הרב זאב ויטמן, רב חב’ “תנובה” שישא דברים, על; “חליבה בשבת – המציאות וההלכה”. בנוסף, ירצה הרב מאיר נהוראי, רבה של משואות יצחק, על; “המעבר ההלכתי מחליבת יהודי לחליבת נוכרי”.

במכתב לרבני הקיבוץ הדתי, בעמק בית שאן, כתב הרב ויטמן; “אני מעריך ומוקיר עד מאוד את דבקותם של חברים רבים בקיבוץ הדתי בקיום מצוות ישוב ארץ ישראל בגופם ממש, ואת התנגדותם ככל שניתן לשימוש ב-“גוי של שבת” מתוך אידיאולוגיה אמיתית של אמונה שגם יהודים שומרי מצוות, יכולים להיות חקלאים, ומיישבי הארץ ללא שיהיו בכך סתירות בלתי פתירות עם עולם ההלכה, אני חושב, כי הדבר לא יכול לבוא על חשבון הפגיעה בקדושת השבת ובשמירת ההלכה”.

נחמיה רפל, מזכ”ל הקבה”ד, יציג את האידיאולוגיה התנועתית וישוחח על החיבור של “תורה ועבודה”, הדגיש את ייחודו של הכנס, באומרו שרוב מוצרי החלב בארץ מקבלים חותמת כשרות, אך רק מעטים מודעים לעשייה הרבה והמקצועית הכרוכה במתן ההכשר.

מבחינה הלכתית, חלה על הרפתן, אחריות הרבה יותר גדולה מזו שנופלת על הצרכן, מכיוון ששתיית חלב שנחלב בשבת שלא כדין היא הרבה פחות חמורה מייצור חלב בשבת שלא על פי ההלכה.

עניין מיוחד גוררת הרצאתו של ד”ר נחום ברוכי, היסטוריון וחבר קיבוץ בארות יצחק, שיעלה על סמך מסמכים מתוך הארכיון את הוויכוח של מייסדי הקבה”ד עם הרב קוק זצ”ל על חליבה ב-שבת.

תוכנית הכנס מתפרסמת באתר הקיבוץ הדתי

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן