כאן באר שבע

שר התמ”ת בנימין בן אליעזר: באר-שבע תהפוך למרכז טכנולוגי מוביל

0
0

הפרויקטים שמקים משרד התמ”ת בב”ש, יביאו לתוספת מועסקים משמעותית ◄ נתוני שירות התעסוקה: 11% מובטלים בעיר ב”ש לעומת כ-7% ממוצע ארצי ◄ המשרד מקים בעיר 3 פרויקטי דגל, ביניהם הקמת פארק מדע טכנולוגי, מכון לאומי לביוטכנולוגיה ומרכז עסקים
שר התמ
שר התמ”ת בנימין בן אליעזר: באר-שבע תהפוך למרכז טכנולוגי מוביל

ממשלת ישראל, קיימה היום (ראשון) את ישיבתה השבועית בעיר באר-שבע. שר התמ”ת, בנימין (פואד) בן אליעזר התייחס לנתוני האבטלה בעיר לקראת הישיבה, ואמר, כי; “נתוני האבטלה הגבוהים בב”ש, העומדים על 11% מובטלים בחודש האחרון אינם מעודדים כלל, והם ביחס לממוצע ארצי של 7.20%. לצערי אנחנו גם לא מבחינים במגמת שיפור בעיר מחודש לחודש. נתונים אלו מצריכים אותנו כממשלה ואותי כשר התמ”ת לשים דגש מיוחד על אזור הנגב וב”ש בפרט כעיר המחוז, וכך גם עשיתי בתפקידיי בעבר”.

לפני נתוני שירות התעסוקה של חודש מאי, בעיר באר שבע, יש סה”כ 9,428 דורשי עבודה, מתוכם 1,341 אקדמאים. במהלך החודש, 5,793 פנו לקבלת הבטחת הכנסה, כולל אלו שבתכנית אורות לתעסוקה. במהלך החודש האחרון שירות התעסוקה הצליח לאייש 618 אנשים במשרות. הנתונים מראים גם שנוספו בחודש האחרון 8,720 מובטלים (דורשי עבודה שצברו מעל 2 ימי אבטלה במשך החודש). סה”כ שיעור האבטלה בב”ש עומד על 11 אחוז.

השר בן אליעזר, הוסיף, כי הוא שם דגש מיוחד על אזורי הפריפריה; “למשרד התמ”ת, ישנם שלושה פרויקטי דגל בב”ש, פרויקטים העתידים להביא לתוספת כוח אדם משמעותית באזור ולהפוך את ב”ש למרכז פיתוח טכנולוגי מהמובילים בארץ”.

▼ פארק המדע הטכנולוגי בבאר שבע:

כחלק מפיתוח הנגב וניסיון ליצור מרכז תעשייתי איתן, הוחלט על הקמת פארק תעשיות מדע וטכנולוגיה. ההשקעה של משרד התמ”ת בפארק עומדת על 51 מלש”ח ועבודות התשתית כבר מבוצעות בשטח. הפרויקט מיועד לקדם את הנגב ככלל ובאר שבע כמטרופולין טכנולוגי ותעשייתי בפרט. מטרת הפרויקט היא ליצור תעסוקה איכותית לבוגרי המוסדות להשכלה גבוהה וליצור תשתית תעשייתית וטכנולוגית מתקדמת. בפארק מתוכננות להתמקם חברות היי-טק ישראליות ובינלאומיות העוסקות במחקר ובפיתוח ותעשיות עתירות ידע.

▼ הקמת המכון הלאומי לביוטכנולוגיה בבאר שבע:

הקמת מכון מחקר בנגב המיועד ליצור תשתית מחקר לאומית בתחום הביוטכנולוגיה, שיהיה בה כדי לתרום משמעותית למדע, לכלכלה ולתעשייה בישראל. פרויקט זה תכליתו ליצור חיבור בין תחום המחקר האקדמי הבסיסי לבין תחום המחקר ופיתוח תעשייתי-אזרחי. תוצרי המכון ישמשו את האקדמיה והתעשייה כאחד. המכון יוקם תוך מתן דגש לפיתוח טכנולוגיות יישומיות חדשניות בשיתוף עם אקדמיה ומכוני מחקר אחרים בארץ ובעולם.

▼ מרכז עסקים בבאר שבע:

פרויקט משותף למשרד ולעיריית באר שבע. המרכז מציע את שירותיו לבעלי עסקים קטנים בתחילת דרכם והוא יספק שירותי ניהול, חניכה ושיווק בעלויות נמוכות תוך יצירת מצע נוח ותומך לעסקים בתחילת דרכם.

הממונה על מחוז הדרום בתמ”ת, סימן-טוב בנימין מוסיף, כי המשרד פועל באמצעות אגפיו השונים לטובת תושבי האזור:

▼ פיתוח אזורי תעשיה בבאר שבע:

בעיר ב”ש, ישנם ארבעה אזורי תעשיה; קריית יהודית, דרך חברון, עתירות ידע ועמק שרה (בשלבי פיתוח מתקדמים). באזורי תעשייה אלו מועסקים אלפי עובדים. כמו כן בשלבי הקמה ראשוניים פארק ההיי-טק בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון. במהלך השנים הקרובות ייבנו בעמק שרה שטחי תעשיה בגודל כ- 50,000 מ”ר.
במהלך השנים 2008-2009 הושקעו ויושקעו בפיתוח והשלמת תשתיות באזורי התעשייה בבאר שבע כ- 16,000,000 שקלים.

▼ מעונות יום ומשפחתונים בעיר באר שבע:

המשרד מקיים פעילות נרחבת בתחום מעונות יום ומשפחתונים. בעיר סה”כ 33 מעונות המופעלים על ידי ארגונים כמו ויצ”ו ונעמ”ת. סה”כ ילדים המטופלים במעונות – 1,772.
משפחתונים: סה”כ 70 משפחתונים ובהם 350 ילדים.
כמוכן, פועל “מעון צמוד מפעל” בבית חולים סורוקה. תמיכה זאת אשר ניתנת על ידי משרד התמ”ת מאפשרת פוטנציאל יציאה לעבודה של כ-2,000 אמהות עבודות.

הכשרה מקצועית: המשרד מפעיל מגוון פעילויות בתחום הכשרה מקצועית לצורך הסרת חסמי ייצור מחד, והסרת חסמי תעסוקה מאידך. חלק מפעילות האגף בבאר שבע הנו;

הכשרה מקצועית למבוגרים: בשנת 2008, נפתחו 33 קורסים בהם השתתפו 672 תלמידים. בשנת 2009, נפתחו 19 קורסים ובהם 368 תלמידים. סה”כ משנת 2008, נפתחו 52 קורסים ובהם השתתפו 1,040 תלמידים.

ההכשרות בוצעו במגוון מקצועות כמו מחשבים, בנין וסביבה, מטפלות, מכונות חשמל, אלקטרוניקה, רכב ועוד. האגף מפעיל גם 3 בתי ספר לנוער באזור באר שבע ובהם לומדים 394 תלמידים במסגרת 20 כיתות המתוקצבים ב- 6,375 מלש”ח לשנה.

▼ פעילות המדען הראשי:

משרד המדען ראשי, על כל מסלולי התמיכה השונים שלו, אישר מענקים לחברות באזור מחוז דרום בסך של 71.17 מלש”ח בשנת 2008 בלבד כאשר מתוכם 11.7 מלש”ח לחברות הפועלות בעיר באר שבע עצמה. בשנת 2009, בחצי השנה האחרונה, אושרו 17.3 מלש”ח, כאשר מתוכם 4 מלש”ח לחברות הפועלות בעיר. אי אישור תקציב המדינה עד למועד זה, גורם לכך שישנן מספר גדול של בקשות טרם נדונו.

תוכנית סיוע להעתקת חברות היי-טק גדולות מהמרכז לפריפריה:

בימים אלו אנו בהליכים אחרונים של התנעת תוכנית סיוע חדשה (שתופעל החל מתחילת שנת 2010), שמטרתה להעתיק פעילות של חברות היי-טק גדולות מהמרכז לפריפריה. הסכום המוקצב לתוכנית הינו 100 מלש”ח, כאשר תיערך תחרות על התקציב בין החברות שיפנו למסלול.

מרכז השקעות: בשנתיים האחרונות אושרו במסגרת מרכז ההשקעות של המשרד השקעות בסך של כ-4.5 מליון שקלים לחברות הפועלות בבאר שבע וסביבתה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן