גן יבנה | Gan Yavne

גן-יבנה: נחש צפע נלכד בחצר בית פרטי

0
0

לפני שנלכד, הספיק נחש הצפע, לטרוף מציפורי מחמד שהמשפחה מגדלת ◄ דר’ יעקב איבגי, הרופא הווטרינר הרשותי: יש לברך שהמקרה הסתיים בצורה כזו. שנת החורף, הותירה הנחשים רעבים מאוד וארסיים במיוחד ◄ המועצה המקומית, קוראת לחדד המלצות להגנה מפני נחשים
גן-יבנה: נחש צפע נלכד בחצר בית פרטי
גן-יבנה: נחש צפע נלכד בחצר בית פרטי

נחש צפע, בוגר, באורך של כמטר, נלכד הבוקר (ראשון), בחצר בית פרטי בישוב גן-יבנה. הנחש, נמשך לציפורים שבני הבית מגדלים בכלוב בחצר רחבת הידיים. המשפחה, מיהרה להזעיק לוכד נחשים. אחד מעובדי המועצה המקומית גן-יבנה, אשר עבר הכשרה בלכידת נחשים, הגיע לבית המשפחה והשגיח במקום עד להגעת הלוכד. בתווך, הספיק הנחש לטרוף את אחת מציפורי המחמד שהמשפחה גידלה. למשפחה שבחצרה נלכד הנחש יש שני ילדים ותינוקת.

הלוכד שהגיע תוך זמן קצר, נאלץ לנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי לנטרל את הנחש, לרבות הקזת ארסו.

ד”ר יעקב איבגי, הרופא הווטרינר הרשותי, מבהיר; “יש לברך על כך שהמקרה הסתיים בצורה כזו. שנת החורף, הותירה את הנחשים רעבים מאוד וארסיים במיוחד. “חישוף קרקע” בצורת ניקוי קוצים ועבודות טרקטור למיניהן, גם גורמים להתרבות מקרים של נחשים המופיעים באזורי מגורים לאחר שמנוחתם הוטרדה באזור המחייה הטבעי שלהם.

חיות המחמד, ידועות בסקרנותן ולכן עם בואם של הנחשים, יש לדאוג ולהשגיח שגם הן לא ייפגעו מהכשות. בשל נטיית חיות המחמד לרחרח ולבחון כל דבר, לרוב יהיו ההכשות באזור הפה, הצוואר והאף, דבר העלול להיות מסוכן ואף קטלני, בגלל הקרבה לאיברים חיוניים, ולכן יש לפעול מיידית לקבלת טיפול רפואי ולא להמתין אפילו שנייה אחת מיותרת.

זהו נחש הצפע שנלכד בחצר בית פרטי

חיית מחמד אשר תגיע למרפאה ווטרינרית תקבל טיפול רפואי, שעל פי שיקול הרופא המטפל יכול להיות ע”י זריקת נסיוב המותאם לארס הנחש שהכיש אותה (צפע ארץ ישראלי באזורים שמצפון לבית קמה).

לכן, אם הנחש המכיש הומת או נמצא ברשותכם, יש להעבירו אל מרפאה הווטרינרית ביחד עם חיית המחמד אשר נפגעה. לאדם בלתי-מיומן אסור לנסות ללכוד את הנחש המכיש. העברת תמונתו בטלפון הסלולארי, תספיק בהחלט.

מרסל הדר דוברת המועצה המקומית גן-יבנה, מסרה לפורטל “כאן נעים”, כי המועצה, קוראת לחדד המלצות להגנה מפני נחשים, המלצות שהינן נכונות לשמירה על בני אדם ועל חיות מחמד כאחד. מעבר לניקיון החצר מפסולת וממקומות מסתור פוטנציאליים לנחשים.

מומלץ, להרחיק את חיות המחמד מאזורים מסוכנים במהלך הקיץ ולהקפיד באופן מיוחד בשעת טיולים עמן בשטח.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן