מושבים

שר הביטחון, ברק, בכנס תנועת המושבים: המרחב הכפרי – אינטרס ביטחוני לאומי

0
0

ברק: נעמוד על כך שחברי המושבים יקבלו זכויות שוות בחלקות המגורים כפי שמקבל המגזר העירוני ◄ איתן בן-דוד, מזכ”ל תנועת המושבים: היעד הראשון הוא להגיע לנוסח חוזה חכירה מוסכם, ארוך טווח בין המושבים לבין המינהל
שר הביטחון, ברק, בכנס תנועת המושבים: המרחב הכפרי - אינטרס ביטחוני לאומי
שר הביטחון, ברק, בכנס תנועת המושבים: המרחב הכפרי – אינטרס ביטחוני לאומי

“נעמוד על כך שחברי המושבים יקבלו זכויות שוות בחלקות המגורים לאלו שמקבלים כעת החוכרים העירוניים במסגרת הרפורמה בקרקעות” – כך הצהיר שר הביטחון, אהוד ברק, בכנס שערכה תנועת המושבים בנושא; הרפורמה בקרקע. בכנס, שנערך בקיבוץ שפיים, השתתפו 300 נציגי מושבים מכל הארץ.

לדברי ברק; “המרחב הכפרי הוא נכס ממדרגה ראשונה וקיום מרחב כפרי חזק הוא אינטרס ביטחוני לאומי ויעד של מדינת ישראל. קיים קשר אמיץ בין התיישבות וביטחון לכל אורך השנים. היישובים הם שקבעו את גבולות המדינה. אחד מתפקידיה של הממשלה הוא שמירה על איזון נכון בחלוקת המשאבים בין המרכז לבין הפריפריה כדי להבטיח את חיזוק הישובים ופיזור האוכלוסין”.

שר הביטחון מר ברק, התייחס לעיגון זכויות החקלאים בקרקע ואמר; “בעת שכיהן כראש ממשלה הייתה הזדמנות להגיע להסכמות בנושא, אולם היא לא נוצלה וכעת ישנה הזדמנות חוזרת להסדיר את הנושא. אין ספק שמי שמעבדים את הקרקע עשרות שנים הם בעלי זכויות עליה”.

שר הבינוי והשיכון מר אריאל אטיאס, אמר, כי; “למרבה הצער, יש חוסר הבנה רב ודמגוגיה בכל הקשור לקרקעות החקלאיות, אם כי גם לחלק קטן מחברי המושבים שעוברים על החוק יש אחריות לתדמית שנוצרה.

השר אטיאס, הוסיף, כי בכוונתו להביא להסדרת התעסוקה במושבים בצורה מידתית, כבר בחודשים הקרובים.

איתן בן דוד מזכ”ל תנועת המושבים, אמר; “על הממשלה להוביל את רישום חלקות המגורים בהתיישבות על שמם של החברים ולא להמתין לדיון בבג”צ על 979. היעד הראשון שהצבנו הינו להגיע לנוסח חוזה חכירה מוסכם ארוך טווח (49X4 שנים) ולהניע את חתימת החוזים בין המושבים לבין ממ”י.

בן דוד, אמר, כי; “אי יישום החלטות ממ”י בפועל ואי הסדרת זכויותיהם של תושבי המושבים, יוצר מצב אבסורדי בו משקים חקלאיים רבים הופכים עבריינים בעל כורחם ולא נוכל להשלים עם כך.

בן דוד, פנה לגב’ שולה בן צבי, מנהלת האגף החקלאי במינהל מקרקעי ישראל, שנכחה בכנס וביקש, כי המנהל, ישכיל לייצר תובנות אצל מקבלי ההחלטות; “עיני לא צרה במגזר העירוני, אולם המושבים זקוקים יותר מכל מגזר אחר במדינה לשינוי ביחס מינהל מקרקעי ישראל, אליהם, זאת כיוון שהם אינם נמצאים במערכת חוזית מוסדרת וארוכת טווח, אלא מרביתם נמצאים תחת חוזים קצרי טווח, המייצרים חוסר וודאות לחוכר המושבי לגבי זכויותיו על אדמתו. אנו מבקשים לצאת מהאובך וזקוקים לאופק”, הוסיף בן דוד.

בחלקו השני של הכנס נשאו דברים;

♦ עו”ד עמית יפרח, יו”ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים, שהציג את החלטה 1180 בנוגע לשינויים שחלו בכללים בנוגע ל-הרחבות המושבים.

♦ שולה בן-צבי, מנהלת האגף החקלאי בממ”י, שהתייחסה בעיקר לנושא חוזה החכירה לדורות והביעה תקווה שבעקבות הרפורמה, ימצא כח אדם שיוכל להקדיש את מיטב מרצו לגיבוש החוזה וסיום התהליך.

♦ עו”ד גדעון ויתקון, מי שעמד בעבר בראש מינהל מקרקעי ישראל.

♦ הגב’ נחמה בוגין, שמאית מקרקעין שהתייחסה לערעורים על שמאויות המינהל,

♦ עמיר ריטוב, ראש המועצה האזורית לב השרון ויו”ר ועדת קרקעות בתנועת המושבים, שהתייחס להיבטי התכנון בנוגע להחלטה 979.

♦ עו”ד חגי שבתאי, התייחס לרפורמה המוצעת אל מול החלטה 979.

לקראת סיומו של הכנס נערך פאנל מקצועי לשאלות ותשובות הקהל.

קטעי וידיאו ומצגות מתוך הכנס, ניתן למצוא באתר
תנועת המושבים

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן