כאן חלל | תעופה

מטוס חדש “Solar Impulse”, המסוגל לטוס בעזרת אנרגיית השמש

0
0

פיתוח חדשני, בו מטוס טס ללא צריכת טיפה אחת של דלק ◄ במהלך השנתיים הבאות טיסות מבחן ולפי התוצאות, יוחלט אם יהיה להמצאה גם שימוש מסחרי ◄ הממציא ברטראן פיקאר, יבצע במהלך השנתיים הבאות טיסות מבחן ולפיהן, יוחלט אם יהיה להמצאה גם שימוש מסחרי
מטוס חדש
מטוס חדש “Solar Impulse”, המסוגל לטוס בעזרת אנרגיית השמש

לאחר ארבע שנות מחקר והדמיה, הצליח ממציא בעיר דבנפורט שליד העיר ציריך במדינת שוויץ, בשם ברטראן פיקאר (51), נשיא פרויקט “Solar Impulse”, לפתח מטוס סולארי, מטוס המסוגל לטוס בעזרת אנרגיית השמש.

פרויקט המטוס הסולארי, נכנס להילוך מעשי עם בנייתו של האב טיפוס הראשון בשמו הרשום; ’HB-SIA’, כאשר המטוס, לקראת הטיסה, יצבור ביום אנרגיה מן השמש מתוך אלפי תאים סולארים ובלילה, ייעשה שימוש גם מסוללות ליתיום הנטענות ובארבעה מנועים חשמליים, זאת ללא צריכת טיפה אחת של דלק.

מן העיצוב האחרון שלו, עולה, כי הוא בעל מוטת הכנפיים שאורכה 61 מטר, בדומה למוטת הכנפיים של מטוס בואינג 747, אולם משקלו אינו עולה על משקלה של… מכונית קטנה.

פיקאר, יבצע במהלך השנתיים הבאות טיסות מבחן ולפי התוצאות, יוחלט אם יהיה להמצאה גם שימוש מסחרי. עלות הפיתוח של המטוס כמאה מיליון דולרים.

ברטראן פיקאר (51), טייס, התפרסם כאשר היה הראשון יחד עם עמיתו בריאן ג’ונס, מדריך טיסה בכדורים פורחים בן 61 מאנגליה, שהקיפו את כדור הארץ בכדור פורח, במשך 19 יום שעה אחת ו-49 דקות, עבר הכדור הפורח “ברייטלינג אורביטר 3”, למרחק של 42 אלף ק”מ ובכך סיים את הקפת העולם.

אז (שנת 1999) לראשונה בתולדות התעופה, הצליח כדור פורח, להקיף את כדור הארץ, זאת ללא הפסקות או נחיתות ביניים. הכדור התחיל את המסע במשקל של כ- 8,164 ק”ג והכיל 28 מכלי מתכת של גז פרופן, במשקל 99 ק”ג האחד. הם עברו מסלול של 46,759 ק”מ שתחילתו באלפים השוויצריים ב-ב-1 במרץ 1999, וסיומו במדבריות מצרים ב-20.3 בסך הכול שהו באוויר ברציפות כ-19 יום 21 שעות ו-55 ד’.

הצילום והידיעה פורסמו לראשונה באתר daylife.com

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן