מוזיקה

מייקל ג’קסון (Michael Jackson) מכוכבי הפופ המצליחים בכל הזמנים, הלך לעולמו

0
0

מת מדום לב ◄ במהלך הקריירה המוזיקלית צבר המוני מעריצים והתפרסם בקרב חוגים נרחבים של האוכלוסייה העולמית. הוא נחשב לאחד הזמרים הפופולריים והמצליחים בפופ העולמי במהלך שנות השמונים ובשנות התשעים של המאה העשרים. הוא נודע כמלך הפופ
מייקל ג’קסון (Michael Jackson) מכוכבי הפופ המצליחים בכל הזמנים, הלך לעולמו
מייקל ג’קסון (Michael Jackson) מלך הפופ, מת בגיל 50

מייקל (ג’וזף) ג’קסון (Michael Joseph Jackson), מכוכבי הפופ המצליחים בכל הזמנים, הלך לעולמו בגיל 50, לאחר קיבל דום לב. את הידיעה פרסם לראשונה אתר הרכילות האמריקני TMZ, הלילה (חמישי),נמצא, הזמר בביתו חסר הכרה, צוות רפואי שהגיע אליו ביצע בו פעולות החייאה ממושכות. והוא הובהל אל בית החולים בעיר לוס אנג’לס. כל הנסיונות להחיותו עלו בתוהו.

★ קריירה

ג’קסון החל את הקריירה כילד בן חמש בחמישיית הג’קסונים עם אחיו, ובניהול אביהם. בתחילתם הם הופיעו בברים ובמועדונים מקומיים בעיר גרי אינדיאנה, שבזמנו הופיעו שם עוד זמרים מפורסמים כמו ג’קי וילסון. ב-1968 בובי טיילור וה-ואנקוברס (Vancouvers) גילו את חמישיית ג’קסון והביאו אותם לאודישן אצל בארי גורדי בחברת מוטאון רקורדס.

הם התקבלו, חתמו על חוזה ועברו לקליפורניה. חמישיית ג’קסון נשארו עם מוטאון עד שנת 1976, וכשהם רצו יותר חופש מוזיקלי הם הרגישו שהם צריכים להמשיך הלאה ולחתום אצל אפיק (Epic), אך מכיוון ששם הלהקה היה שייך למוטאון הם היו חייבים להחליף את השם ובחרו ב-הג’קסונים (The Jacksons) כפי שהיו ידועים בשנים המוקדמות יותר. חמישיית ג’קסון, הקליטה 14 אלבומים אצל מוטאון ו-6 אלבומים אצל אפיק כ”ג’קסונים” בשנים 1976-1984.

מייקל שיתף פעולה עם קווינסי ג’ונס כמפיק לאלבום סולו הראשון של מייקל עם אפיק רקורדס, בשם Off The Wall. אלבומו המצליח ביותר והנמכר ביותר הוא Thriller, “מותחן”, מ-1982. אלבום זה הוא האלבום הנמכר ביותר בהיסטוריה, עם בין 47 ל-108 מיליון עותקים שנמכרו ברחבי העולם על פי הערכות שונות. האלבום זיכה את ג’קסון בשמונה פרסי גראמי (שיא עולמי), בשנת 1984 והניב להיטים, כגון; Beat It ו”Billie Jean”.

בין אלבומיו הבאים: Bad, מ-1987, שהניב 5 סינגלים רצופים שהגיעו למקום הראשון במצעד הסינגלים הבריטי, Dangerous, “מסוכן”, מ-1991, HIStory, “היסטוריה”, מ-1995, האלבום האישי ביותר שלו, שנכתב כמעט כולו אחרי ההאשמות שהוגשו נגדו שנתיים לפני כן, והאלבום Invincible, “בלתי מנוצח”, מ-2001 שהגיע למקומות הראשונים בארצות הברית ובריטניה ומכר כ-8 מיליון עותקים.

במהלך הקריירה המוזיקלית צבר המוני מעריצים והתפרסם בקרב חוגים נרחבים של האוכלוסייה העולמית. הוא נחשב לאחד הזמרים הפופולריים והמצליחים בפופ העולמי במהלך שנות השמונים ובשנות התשעים של המאה העשרים.

כוכבו של ג’קסון בשדרת הכוכבים שבהוליווד, נטבע בשנת 1984

הוא נודע כ-“מלך הפופ” (כינוי שניתן לו על ידי אליזבת טיילור) והוידאוקליפים שלו, שהוא מעדיף לכנותם “סרטים קצרים”, שינו מאוד את אופייה של תעשיית המוזיקה הפופולרית. כמו כן, הוא המוזיקאי השחור הראשון שהופיע ב-MTV.

ההתעניינות נבעה גם בשל השינויים הקיצוניים במראהו הפיזי, שככל הנראה כללו ניתוחים פלסטיים, ובשל השינוי בצבע עורו, שנבע לטענתו ממחלת העור ויטיליגו (בהרת) ממנה הוא סובל. גם אחותו, ג’נט ג’קסון, היא זמרת פופ ידועה.

בשנת 1993, הזמר ג’קסון, הופיע בארץ ישראל במסגרת מסע ההופעות שלו בעולם. במהלך השנים נודע ג’קסון, בין השאר, בהתבטאויות שנויות במחלוקת‏‏, ובחודש נובמבר 2008, החליט להתאסלם. ‏

בשנת 2009, נודע, כי אלבומו Thriller עתיד להיות מומחז בברודוויי.‏‏ כן הודיע ג’קסון במרץ 2009 על 10 הופעות אחרונות שיקיים בחודש יולי בלונדון, לאחר עשור ללא הופעות.‏‏ כידוע, הוא לא זכה לכך.

★ האשמות במעשים מגונים ומשפטו

בשנת 1993, האשים ג’ורדי צ’נדלר, נער שהתארח באחוזת נברלנד, את ג’קסון במעשים מגונים. האשמה זו, שלא הוכחה מעולם ויושבה מחוץ לכותלי בית-המשפט בהסדר כספי, פגעה באופן ניכר בקריירה המוזיקלית של ג’קסון, בתדמיתו ובהצלחתו, למרות שורה ארוכה של להיטים במצעדי הפזמונים בשנות התשעים.

ב-3 בפברואר 2003, הוצג לראשונה בבריטניה הסרט התיעודי “לחיות עם מייקל ג’קסון”, שבמהלכו ראיין העיתונאי הבריטי מרטין באשיר את ג’קסון.

בסרט אמר ג’קסון, כי ילדים המתארחים אצלו מבקשים לישון עימו, ונראו תמונות שבהן הוא מחזיק ידיים עם גאווין ארוויזו, הנער שלימים התארח באחוזת נוורלנד של ג’קסון בשל מחלה סופנית ולאחר שהחלים בעזרתו של ג’קסון וכששהה עם משפחתו תקופה ארוכה באחוזה תבע אותו.

הסרט עורר את חשדם של שירותי הרווחה של לוס אנג’לס (DCFS), וב-20 בפברואר עברה משפחתו של גאווין תשאול מקיף אודות יחסיו עם ג’קסון. בתום התשאול לא הוכחו החשדות למעשים פליליים.

ג’קסון, מלך הפופ; הופיע בשנת 1993, בארץ ישראל במסגרת מסע ההופעות שלו בעולם

עם זאת, רצף של מאורעות לאחר הקרנת הסרט, הביא את אמו של הנער לפנות לייעוץ משפטי, שבגינו נשלחה המשפחה כולה לחוות דעת אצל פסיכולוג. אחיו של גאווין טען שהיה עד ראייה ליחסי מין בין גאווין לג’קסון וכאן התחילה הסחיטה מצד המשפחה. בשל גילו הצעיר של גאווין, היה מחויב הפסיכולוג לדווח לרשויות על המעשה – וכך היה. ביוני 2003 נפתחה חקירה רשמית במשרד השריף שבסנטה ברברה, ובחודש יולי נחקרה המשפחה בפעם הראשונה.

ב-18 בנובמבר, פשט צוות של יותר מ-70 חוקרים ממשרד התובע המחוזי וממשרד השריף על אחוזת נברלנד, מעונו המפואר של ג’קסון, עם צו חיפוש. במהלך המשפט, ההגנה שמה לעצמה מטרה לערער את האמון בנער ובפרט באמו.

ב-13 ביוני 2005, זיכה חבר המושבעים את מייקל ג’קסון מכל עשרת האישומים במשפט שנערך נגדו. בין האישומים: מעשה מגונה בקטין, נסיון לשכר קטין וחטיפה. בעקבות זאת, ב-26 ביוני פרסם ג’קסון באתרו הודעת תודה לכל המעריצים עבור תמיכתם ואמונם בו.

★ שירים מפורסמים

• ’Wanna Be Startin’ Somethin
• Don’t Stop ’Til you Get Enough
• Billie Jean
• Beat It
• Thriller
• Bad
• Dangerous
• The Way You Make Me Feel
• Smooth Criminal
• Black or White
• Earth Song
• They Don’t Care About Us
• Human Nature
• Say Say Say
• I Just Can’t Stop Loving You
• Man In The Mirror
• Heal The World
• You Are Not Alone
• Dirty Diana
• Remember The Time
• (Scream (Duet with

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן