גינה

פסטיבל לבנדר ב”סוכה” בכפר אז”ר – מביאים את ניחוחות פרובנס לישראל

0
0

הצמח אינו דורש פינוקים של דישון ודורש מעט מים לכן מתאים לסגנון הים תיכוני. בפסטיבל יוצגו לבנדר לאנטה, לבנדר וסטוקס בלו סטאר ◄ בפסטיבל יוצגו זנים המתאימים במינון נכון לבישול ◄ ימים חמישי – שבת, 9-11 ביולי, 10:00-17:00. הכניסה חופשית!
פסטיבל לבנדר ב
פסטיבל לבנדר ב”סוכה” בכפר אז”ר – מביאים את ניחוחות פרובנס לישראל

מי שנסעו לטיול בחבל פרובנס ונשמו אל תוך ריאותיהם את ריחו של שדה פרובנס בעת הפריחה לא ישכחו את הניחוח לעולם. במקום להתרפק על הזיכרונות הם יכולים להביא את הניחוחות לגינת ביתם, למרפסת ולאדנית שעל החלון. “משתלת הסוכה – בית ירוק” בכפר אז”ר תערוך בסוף השבוע 9-11 ביולי, “פסטיבל לבנדר”, שבו יוצגו עשרות זנים חדשים ומיוחדים של לבנדר ממדינות שונות המשמשים לנוי, בישול, רפואה ולייצור בשמים. בפסטיבל אפשר יהיה ללמוד באלו זנים אפשר וכדאי להשתמש במטבח?

האגרונום שוני ענדא, מבעלי “משתלת הסוכה”, מספר שבפסטיבל יוצגו, בין השאר, זני לבנדר (Lavender) אנגלים, צרפתים וספרדים. למרות שמדובר בזנים שחלקם הגיעו מחו”ל, הלבנדר הוא צמח ים תיכוני שמתאים מאוד לגידול באקלים הישראלי ומשתלב היטב במגמה של חזרה לגינה הים תיכונית שהיא גם חסכונית ב-מים.

מקורו של הלבנדר האנגלי הוא, שלא על פי שמו, לא באנגליה עצמה אלא כמו שאר זני הלבנדר באגן הים התיכון. האנגלים, טיפחו את הזנים; הידקוט, מוסטד, בלוריידר, טוויקל פרפל ו-רוזיאה שהם ארומטיים ביותר ולמדו להשתמש בהם לייצור שמנים לרפואה.

הארומה המתוקה של הזנים האנגלים, הופכת אותם למתאימים לבישול, אך יש להשתמש בהם בכמות קטנה, כי במינון גדול מדי, הפרחים מוסיפים טעם לוואי של בושם.

זני הלבנדר הצרפתיים הם בעלי שמן באיכות נמוכה יותר משל הזנים האנגליים ולכן משמשים בעיקר בתעשיית הבשמים. בתצוגה יוצגו הזנים; פרובנס, פינטה ו-דנטטה שמצטיינים בפריחה ארוכה ביותר ולכן מתאימים מאוד לגינון. רוב הזנים הצרפתיים הם זני מכלוא של לבנדר אנגלי עם קבוצה נוספת של לבנדרים.

צמחי לבנדר ספרדיים הם העמידים ביותר לתנאי מזג האוויר קיצוניים של קור וחום. מקורם בארץ מרוקו והם גדלים בהרים בחבל אנדלוסיה שמזג האוויר בהם נוטה לקור וחום קיצוניים. לכן, הם מתאימים ועמידים לקיץ הישראלי. הצמח אינו דורש פינוקים של דישון ודורש מעט מים, לכן, מתאים לסגנון הים תיכוני. בפסטיבל, יוצגו; לבנדר לאנטה, לבנדר וסטוקס בלו סטאר.

הפסטיבל יערך בימים חמישי – שבת, 9-11 ביולי, בשעות 10:00-17:00. הכניסה חופשית. הסברים והדרכה יינתנו למבקרים. פרטים בטלפון: 03-5347239.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן