מדינה ירוקה

מלר”ז, מציעה שירות חדש לאזרחים טיפול במפגעי רעש

0
0

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל בשירות חדש לטיפול בבעיות רעש של מזגנים, מדחסים, גני-אירועים, מערכות כריזה ומוזיקה ◄ יו”ר מלר”ז: במקומות רבים המדינה והרשויות המקומיות אינן מעמידים לרשות האזרח ייעוץ אקוסטי
מלר
מלר”ז, מציעה שירות חדש לאזרחים טיפול במפגעי רעש

לידיעה הזו, צריך “הרבה רעש”: המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל (מלר”ז), משיקה בימים אלה שירות חדש לאזרחים; “טיפול במפגעי רעש”. השירות החדש, נועד לתת מענה לכל מי שלא הצליח לפתור את הבעיה באמצעות הגורמים המטפלים הקיימים כיום. השירות המקיף כולל טיפול מנהלי ויעוץ משפטי ראשוני ללא תשלום ואחריו יעוץ אקוסטי בתשלום.

בשלב הראשון, יינתן מענה לתושבי מרכז הארץ בלבד, הסובלים מרעש קבוע ומתמשך, כגון; רעש ממזגנים ומדחסים, גני-אירועים, מערכות כריזה ומוזיקה, שמושמע בשעות קבועות. עם סיום תקופת המבחן של הפרויקט, תבחן הרחבתו לאזורים נוספים בארץ ולטיפול במפגעי רעש נוספים.

חיליק רוזנבלום, יו”ר מלר”ז, מסר, כי: “נושא הטיפול במטרדי רעש לוקה בחסר. במקומות רבים אין המדינה והרשויות המקומיות מעמידים לרשות האזרח ייעוץ אקוסטי כללי, במקומות מסוימים נותנים לאזרח סיוע רק אם יוצר המפגע הנו בעל עסק טעון רישוי. בשום מקום במדינה אין חבילת סיוע מנהלית, משפטית ואקוסטית לכל אזרח”.

רוזנבלום, הוסיף ואמר; לצערנו, “לעתים תכופות אנו למדים, כי הסכסוך מגיע לממדים אלימים וזאת ברצוננו למנוע. מלר”ז – המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אויר בישראל, יוצאת לפיילוט זה בעידודו של המשרד להגנת הסביבה ובברכתו”.

◄ הבעיות הבריאותיות שיוצר הרעש

הרעש הוא הפרעה סביבתית העלולה לגרום לאיבוד שמיעה זמני או קבוע, עייפות והפרעות בקצב הלב. מבחינה נפשית הרעש יכול להביא להתמוטטות עצבים, אלימות נגד יוצר הרעש ופגיעה בכושר הריכוז והלמידה.

עם זאת, הטיפול ברעש בארץ, אינו עומד כיום במקום מרכזי בסולם העדיפויות של השלטונות. כוח האדם המיועד לטפל בנושא ברמה הארצית מצומצם והיחידות הסביבתיות העירוניות מטפלות בעיקר במפגעי רעש מבתי עסק. יוצא מכך, כי בעיות רעש נקודתיות של האזרח “הקטן” נדחקות לשוליים ואינן מטופלות כלל.

עמותת מלר”ז, פיתחה את השירות החדש, במטרה למצוא פתרון למקומות אליהם המערכת הקיימת לא מצליחה להגיע. (מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה.

◄ פתרון בששה שלבים

● מכתב רשום של המוטרד לגורם המפגע; בשלב זה יתבקש הפונה לשלוח דרישה לגורם המרעיש להפסיק את המפגע. עליו לשלוח את הפניה בדואר רשום ולשמור את אישור המשלוח לצורך המשך טיפול. מלר”ז, תשלח הצעת מכתב דרישה כזה לפונים (ללא תשלום).

מכתב התראת עורך דין מלר”ז זאת ללא תשלום; באם לא פסק הרעש והמכתב לא עזר לפתור את הבעיה, יישלח מכתב התראה מעורך הדין של מלר”ז למרעיש. העמותה, מאמינה, כי מעורבות עורך דין בשלבי הטיפול הראשונים, תביא לפתרון הסכסוכים, מפגעי הרעש והסכסוכים בעקבותיהם, מבלי לגרום להוצאה כספית מיותרת ולא מבוטלת של האזרחים.

● בדיקת אקוסטיקאי; – באם לא נמצא פתרון, תתבצע בדיקת רעש אצל המתלונן על ידי יועץ מקצועי לנושא אקוסטיקה. בדיקה זו תתבצע בעלות נמוכה יחסית למחירי השוק, שתעמוד על 2000 – 2,400 שקלים בהתאם לשעת הבדיקה (יום/לילה).

● ניתוח הממצאים ושליחת מכתב התראה נוסף מעורך-דין מלר”ז לפי הצורך; בשלב זה תתקבל החלטה באם מתוצאות הבדיקה האקוסטית, עולה, כי הרעש הוא אכן חורג מהוראות החוק והתקנות ואם יש הצדקה לשלוח מכתב התראה נוסף מעורך הדין של מלר”ז לפני הגשת תביעה משפטית; או שמא הרעש, גם אם הוא מטריד, עדיין נמצא תחת הגדרת החוק.

קביעה זו כפופה לשעות ההרעשה (בוקר/לילה), למשך זמן הרעש ולסוג המבנה – האם מדובר בבית חולים, בית ספר או בית הבראה, הדורשים שקט סביבתי לצורך לימוד או הבראה; האם מדובר באזור מגורים רגיל, או באזור מגורים הנמצא בקרבת אזור תעשייה ומשלב בין שניהם. קביעה זו תתבצע על ידי האקוסטיקאי, ובהתאם להגדרות החוק.

● בוררות במשרדי מלר”ז; במידה ויוצר המטרד והמתלונן מסכימים, תוצע בוררות במשרדי העמותה. הבוררות תתבצע בעלות של 500 שקלים לישיבה לכל צד. החלטת הבורר מחייבת את שני הצדדים. הבוררות אמורה לעצור את הסכסוך ולהגיע לפתרון מהיר ולחסוך את התמשכות הדיונים בבית המשפט.

● תביעה משפטית (לא בטיפול העמותה); אם כל הפעולות הללו לא עזרו, יש צורך להגיש תביעה משפטית, הפעולה תיעשה ע”י משרד עורכי דין חיצוני ובתשלום בהסדר שיהיה בין המתלונן ומשרד עורכי הדין החיצוני.

● משך הטיפול הכולל של מלר”ז; מהשלב הראשון ועד סיום השלב החמישי הוא כשלושה חודשים (כפוף לשיתוף פעולה עם האזרח המתלונן).

◄ היכן פועל השירות?

בשלב הראשון (הפיילוט) יפעל השירות באזור המרכז והשרון בערים: תל אביב-יפו, חולון, בת- ים, רמת-גן, גבעתיים, בני ברק, קרית אונו, גבעת שמואל, פתח-תקוה, אור יהודה, יהוד, אזור, הרצליה, רעננה, כפר סבא.

עם סיום השלב הראשון, שיארך עד סוף 2009, תיבחן אפשרות להרחיב את הפרויקט לאזורים נוספים בארץ וטיפול במפגעי רעש אחרים.

]◄ מי היא מלר”ז?

המועצה הציבורית למניעת רעש וזיהום אויר בישראל (ע”ר) – מלר”ז, הוקמה בשנות ה-60 של המאה הקודמת והייתה העמותה הראשונה בארץ שטיפלה בנושאים בעייתיים בתחום איכות החיים והסביבה. כיום מטפלת העמותה, בין היתר, במניעת מפגעי זיהום האוויר וריחות, זיהומי מים וקרקע ומפגעי קרינה ורעש.

אתר האינטרנט: מלר”ז

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן