דיני משפחה וירושה

בית המשפט דחה בקשת חייל לצוות על אישה שהרתה לו לבצע הפלה

0
0

בימ”ש לענייני משפחה בעיר חיפה: במקרה זה, מתנגשת זכות ההולדה השלילית של המבקש עם זכות ההולדה החיובית של האשה ומאזן זכויות הצדדים נוטה בהכרח לטובת קביעה שיש לדחות הבקשה ◄ האישה: לא ניתן לכפות עלי ביצוע הפלה, בין היתר בגין עקרון קדושת החיים
בית המשפט דחה בקשת חייל לצוות על אישה שהרתה לו לבצע הפלה
בית המשפט דחה בקשת חייל לצוות על אישה שהרתה לו לבצע הפלה

אלה מירז, שופטת בימ”ש לענייני משפחה בעיר חיפה, דחתה בקשה למתן צו לבצוע הפלה שהגיש חייל בשירות חובה כנגד אישה שהרתה לו, בין היתר מהטעם, כי זכות ההולדה החיובית של האם גוברת על זכות ההולדה השלילית של האב.

המבקש, הינו חייל בשירות חובה בן 21, והמשיבה שהרתה לו הינה גרושה אם ל-2 ילדים בת 26 שנים. יחסי הצדדים התפתחו ממפגש אקראי בתחנה מרכזית בדרך לבסיס. השניים, קבעו להיפגש בבית האישה לצפייה בסרט ולאחר קיום יחסי מין לכל הפחות בשתי הזדמנויות הרתה המשיבה.

החייל, הגיש תובענה נזיקית בעילה של “גניבת זרע” וכן בקשה לסעד זמני למתן צו עשה לביצוע הפלה.

לטענתו בין היתר, ההיריון הוא פרי של גניבת זרע, תרמית והונאה ויש בהריון, כדי לגרום לו נזקים כלכליים, נזקים נפשיים ופגיעה בסיכויו להתחתן.

לטענתו של החייל, הוא רק בן 21 וטרם החל את חייו וכפיית אבהות עליו בשלב זה “תהרוס” את חייו ותמנע ממנו לבצע את תוכניותיו. יתר על כן, הפיכתו לאב, בשלב זה, תגרום לו לפגיעה נפשית קשה.

האישה טענה, כי לא ניתן לכפות עליה ביצוע הפלה, בין היתר בגין עקרון קדושת החיים.

השופטת מירז, קבעה, כי כאשר קיימים חילוקי דעות בין האב לאם, הרי שהגם שקיימת זכות לאב בהריון האם ובמקרה דנן “זכות ההולדה השלילית” – הרי שהיא לא תזכה להגנה ולא ניתן יהיה לממשה על ידי צווי בתי משפט וזאת בין השאר בשל היתרון של זכויות האישה בהקשר זה שבעיקר נובע מהיות העובר חלק מגופה ובהיות בריאותה ושלמות גופה אף היא מושפעת מכך.

במקרה זה, מתנגשת זכות ההולדה השלילית של המבקש עם זכות ההולדה החיובית של האשה ומאזן זכויות הצדדים נוטה בהכרח לטובת קביעה שיש לדחות הבקשה.

לאור האמור, קבעה כב’ השופטת מירז, כי הבקשה לצו זמני לביצוע “הפלה נדחית” ומחקה את התביעה.

תמש 10708-02-09 ניתן 3.5.09, שהותר לפרסום לאחר הסרת פרטים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן