חתומים בלב ישראל

סרן עומר רובינוביץ’ הי”ד, נפל במבצע “עופרת יצוקה”

בן 23, מהעיר ערד, שירת כמפקד צוות בחטיבת גולני נפל ב-08/01/2009, יום חמישי י"ב טבת תשס"ט ■ סבו: הוא היה מאוד מסור למדינה. לפני גיוסו נתן שנה לשומר הצעיר וטיפל בילדים בקיבוצים. רצה להצליח ולהגיע למקום שהוא רוצה והוא הגיע בסופו של דבר ליחידת אגוז
0
0
סרן עומר רובינוביץ’ הי"ד, נפל במבצע "עופרת יצוקה"
סרן עומר רובינוביץ’ הי”ד, נפל במבצע “עופרת יצוקה”

עומר רובינוביץ’, בן 23, בן למשפחה ותיקה מהעיר ערד, למד בשכבה ל”ה בתיכון ’אורט’ ערד. שכבה שקטה שהוציאה הרבה לוחמים קרביים מקרבה. גם סרן חנן ברק ז”ל, מי שהיה מפקד הטנק של גלעד שליט ונהרג בתקרית החטיפה בכרם שלום, השתייך לשכבה זו. עומר, היה חניך ומדריך של תנועת ’השומר הצעיר’ בערד ויצא עימם לשרת בשנת שירות כגרעין בחבל ’אשכול’ בנגב המערבי.

 ■רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ‘פורטל כאן ישראל | kanisrael | כאן נעים | kan-naim אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

במשך שנתיים, בתיכון, השתתף בחוג כושר קרבי כהכנה לצה”ל. ולאחר שעבר גיבושים שונים בכדי להתקבל ליחידות מובחרות, הגיע ל’אגוז’. היה מ”כ של טירוני היחידה, לאחר מכן, עבר קורס קצינים ופקד על לוחמים.

במהלך שירותו היה מגיע לימי פורום חיילים שנערכו בתיכון “אורט” – ערד בכדי לעודד את תלמידי י”א, י”ב להתגייס לצה”ל ליחידות קרביות.

סרן עומר רובינוביץ’, היה מפקד צוות ביחידת ’אגוז’ של חטיבת גולני. הוא נהרג בעת שהשתתף עם הכוחות במספר אירועים, בהם נתקלו החיילים במחבלים חמושים.

במהלך אחת ההיתקלויות חתר הכוח למגע קרוב עם מחבלים. סרן רובינוביץ’, הסתער לעבר המחבלים ופגע בהם. אולם, במהלך הקרבות נורה לעברו צרור שפגע בו פגיעה קטלנית וחייל נוסף נפצע באורח קל.

גורמים צבאיים, ציינו, כי במהלך הפעילות בה נהרג רובינוביץ’, נפגעו מחבלים רבים מהחמאס – תוך קרבות שהתנהלו פנים מול פנים. רובינוביץ’, הועלה אחר מותו לדרגת סרן.

סרן עומר רובינוביץ’, הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית הקברות של ערד. מאות תושבים הגיעו בכדי ללוות אותו בדרכו האחרונה ולהביע את תמיכתם במשפחה.

בלוויה שנערכה, נכחו גם קצין צנחנים וחי”ר ראשי, נציגי מפקד פיקוד צפון אליו שייכת חטיבת ’גולני’, נציגי מפקד פיקוד דרום, נציג יחידת ’אגוז’ אליה השתייך סרן רובינוביץ’, חבריו ופקודיו ללחימה וכן חברים מערד.

נציג מפקד יחידת ’אגוז’ הספיד את סרן עומר רובינוביץ’. בציינו את מקצועיותו, אומץ ליבו ודבקותו של עומר במשימה וכן על הדאגה הרבה שהיתה לו לפקודיו.

סבו, זבולון רבינוביץ’, סיפר על עומר, בעיניים דומעות; “הוא היה מאוד מסור למדינה. לפני גיוסו נתן שנה לשומר הצעיר וטיפל בילדים בקיבוצים. רצה להצליח ולהגיע למקום שהוא רוצה והוא הגיע בסופו של דבר ליחידת אגוז”.

“במהלך ה”התנתקות”, הייתה לי איתו שיחה ואמרתי לו כמה דברים שהוא חייב אותם למדינה שלנו. מהרגע שנשבעת לצה”ל בנוכחות הדגל אתה חייב לשמוע לכל פקודה גם אם בא לך וגם אם לא. ככה הוא גם נהג עם החיילים שלו. אחרי שהוא סיים את הטירונות ונהפך למדריך טירונים שאיתם עשה את כל הדרך, הוא זכה מהם לאהבה והחזיר להם אהבה.

סרן עומר רובינוביץ’, הותיר אחריו את ההורים רינה וזאב ושתי אחיות (עדי, 24 וענבר, 27).

עומר הי”ד, הובא למנוחת עולם בבית העלמין הצבאי בעיר הדרומית ערד.

יהי זכרו ברוך.

________

* חלק מהמידע לכתבה והתמונה, הובאו באדיבות ענת רסקין, עיתון ערדניק – עיתון הצבי בערד.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן