פטאנק

ליגת פטנק: מחזור שני של העונה ייפתח במעמד מנכ”ל המשרד לענייני גמלאים

0
0

המשרד לענייני גמלאים סכום של כ-200,000 שקלים, נוספים על מנת לאפשר את הקמתה ותפעולה של ליגת הפטנק בשיתוף עם התאחדות המתנ”סים ו-התאחדות ליגת הפטנק בישראל ◄ פטנק (Pétanque) הוא משחק כדורת צרפתית
ליגת פטנק: מחזור שני של העונה ייפתח במעמד מנכ
ליגת פטנק: מחזור שני של העונה ייפתח במעמד מנכ”ל המשרד לענייני גמלאים

היום בבוקר (ראשון ה-26 באפריל, בשעה 09:30), יפתח המחזור השני של ליגת הפטנק במושב ניר צבי (אשר ליד צריפין). במהלך טכס הפתיחה, יישא דברים מנכ”ל המשרד לענייני גמלאים הד”ר אבי ביצור, אשר יברך את הספורטאים.

פטנק (Pétanque) הוא משחק כדורת צרפתית; שבו מנסים לגלגל או להנחית כדורי מתכת קרוב ככל האפשר לכדור מעץ. המשחק נוסד בצרפת בשנת 1910, כיום משחקים בצרפת בין חמישה ל- 10 מיליון אנשים בפטנק.

המשחק נוסד בצרפת בשנת 1910, כיום משחקים בצרפת בין חמישה ל- 10 מיליון אנשים בפטנק. במדינת ישראל פעילים כ- 500 שחקנים הרשומים בהתאחדות מועדני פטאנק ישראל, ונוטלים חלק בליגה של נוער, נשים, גברים, טורנירים מועדוניים, גביע המדינה, אליפות עולם, אליפות אירופה ובאולימפיאדה.

המשרד לענייני גמלאים ומשרד התרבות והספורט של מדינת ישראל, השקיעו במיזם של מגרשי פטנק ומתקני ספורט לאוכלוסייה הקשישה בישראל בעלות כוללת של 12,000,000 שקלים, מתוכם השקיע המשרד לענייני גמלאים, סך של 10,000,000 שקלים.

בנוסף השקיע המשרד לענייני גמלאים סכום של כ- 200,000 שקלים, נוספים על מנת לאפשר את הקמתה ותפעולה של ליגת הפטנק בשיתוף עם התאחדות המתנ”סים ו-“התאחדות ליגת הפטנק בישראל”.

במסגרת המיזם החלה בשנת 2008, בנייתם של 30 מתקני ספורט לאוכלוסייה המבוגרת, פארקים פתוחים ומגרשי פטאנק. בשנת 2009 מתוכננת הקמתם של 70 מתקנים נוספים ברחבי הארץ.

על משחק פטנק – Pétanque

חוקים ומהלך המשחק: משחק הפטאנק נערך בתוך מסגרת קרקע תחומה בגודל של 15 מטרים על 4 מטרים. המשטח יכול להיות מאדמה, חול קשיח או כל חומר אחר המאפשר לכדורים להתגלגל.

המשרד לענייני גמלאים, השקיע 10,000,000 שקלים במיזם מגרשי פטנק ומתקני ספורט לאוכלוסייה הקשישה

השחקנים מתחלקים לשתי קבוצות, במתכונת של אחד מול אחד, זוג נגד זוג או שלשה מול שלשה. חברי הקבוצה נושאים בתפקידים מיוחדים – מתקרבים וצולפים, והם מופעלים בהתאם להתפתחות המשחק ואופי הפתרונות הנדרשים. לרשות כל קבוצה במתכונת זוגות או שלשות, עומדים 6 כדורים.

בתחילת המשחק, מוטל על ידי אחד השחקנים מהקבוצה הפותחת, כדורון קטן עשוי עץ, המשמש כמטרה, למרחק שבין 6 ל- 10 מטר.

בעקבותיו מוטל כדור פלדה במטרה להתקרב אליו ככל האפשר. שחקן של הקבוצה היריבה מטיל כדור ומנסה להתגבר על הכדור הראשון, בקרבתו אל “כדורון” המטרה.

במידה והצליח, עוברת חובת ההטלה לקבוצה הראשונה. במידה ונכשל, ממשיכה קבוצתו להטיל את כדוריה עד אשר יעלה בידה להתגבר או שמלאי כדוריה אזל. הקבוצה הראשונה מטילה עתה את כדוריה בניסיון להתגבר על החסימות שהקבוצה השנייה יצרה ולהגדיל את מספר כדוריה המקדימים את הכדור הקרוב ביותר של הקבוצה היריבה, לכדורון המטרה.

כל כדור שהקדים ייחשב כנקודה. המשחק בנוי ממשחקונים והקבוצה הראשונה שהקדימה לצבור 13 נקודות זוכה בניצחון.

המשחק מורכב למדי ומשלב יכולות טקטיות המתחשבות בטופוגרפיה של השטח, ביכולות נושאי התפקידים, במספר הכדורים שנותרו וכמובן מערך הכדורים שהוטלו.

פטאנק בישראל

כדורי הפלדה מוטלים במטרה להתקרב אליו ככל האפשר

בישראל החלו לשחק בפטנק בשנות ה-50, והמועדונים הראשונים היו בעיר אשדוד ובעיר לוד. כיום משחקים כ- 600 שחקנים במסגרת 20 מועדונים הפרושים מהעיר נהריה בצפון עד אילת בדרום וכולם תחת התאחדות מועדוני פטנק ישראל.

מלבד טורנירים ואליפויות בקטגוריות שונות, פועלות 8 ליגות של בוגרים, נשים ונוער. נבחרות ישראל משתתפות באופן קבוע באירועים בינלאומיים – אליפויות עולם ואירופה.

נבחרת הנשים של ישראל נטלה מדליית ארד באליפות העולם שנערכה בספרד. לאחרונה, החל הפטאנק לתפוס אחיזה איתנה הן בקרב המתנ”סים ומרכזי הגמלאים והן בבתי ספר, תוך ניצול אפיונו כספורט קהילתי.

איפיונו ככזה הוביל להקמת 4 מגרשי פטאנק בשדרות רוטשילד בעיר תל אביב, המאוכלסים בעשרות שחקנים המתאמנים ומשחקים במשך כל השבוע.

צילומים ומידע: אתר התאחדות פטאנק ישראל, ואתר ויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן