יום הזיכרון לשואה ולגבורה

כוסיות פסח של 3 ילדות שנספו בשואה יושאלו מ”בית לוחמי הגטאות” למוזיאון השני בגודלו בצרפת

0
0

מנהלת חטיבת המוזיאון ב”בית לוחמי הגטאות”, יערה גלאור; “העברת המוצגים למשך חצי שנה לצרפת אל מוזיאון ההיסטורי CAEN, שהוא המוזיאון ההיסטורי השני בגודלו ב-צרפת ואשר מבקרים בו מדי שנה כחצי מיליון מבקרים, מתבצעת במסגרת שיתוף פעולה רחב היקף
כוסיות פסח של 3 ילדות שנספו בשואה יושאלו מ
כוסיות פסח של 3 ילדות שנספו בשואה יושאלו מ”בית לוחמי הגטאות” למוזיאון השני בגודלו בצרפת

שלוש כוסיות כסף לחג הפסח, של אחיות שנספו במחנה ההשמדה טרבלינקה (טְרֶבְּלִינְקָה, בגרמנית: Treblinka), יועברו מבית לוחמי הגטאות לתצוגה במוזיאון ההיסטורי הצרפתי ,CAEN, באתר הפלישה בחופי נורמנדי. כוסיות כסף אלו הן חלק מאוסף האמנות שמשאיל “בית לוחמי הגטאות”, מוזיאון השואה הראשון בעולם, למוזיאון הצרפתי, שהוא המוזיאון ההיסטורי השני בגודלו במדינת צרפת.

את שלוש הכוסיות קיבלו שלוש מבנות משפחת גרינבאום מפולין, מסבן יעקב וסבתן חנה קרווסר, אשר נהגו להעניק לכל נכד עם היוולדו כוסית כסף לחג הפסח. הילדות ואימן, נספו, במחנה טרבלינקה. האב, משה גרינבאום, התחבא זמן מה בצד ה”ארי” של ורשה, אך נתפס ונרצח. דודן של הילדות שרד והביא את הכוסות עימו בעלייתו לארץ.

יערה גלאור, מנהלת חטיבת המוזיאון ב”בית לוחמי הגטאות”, אומרת, כי; “העברת המוצגים ל-צרפת למשך חצי שנה, מתבצעת במסגרת שיתוף פעולה רחב היקף, בין אגף המוזיאון בבית לוחמי הגטאות לבין המוזיאון ההיסטורי CAEN, שהוא המוזיאון ההיסטורי השני בגודלו במדינת צרפת ואשר מבקרים בו מדי שנה כחצי מיליון מבקרים.

בתערוכה, יוצגו גם 24 יצירות אומנות מאוסף האומנות של בית לוחמי הגטאות, המכיל 5,000 יצירות שרובן נוצרו בזמן השואה, במחנות, בגטאות ובמקומות מסתור.

גלאור; “שיתוף הפעולה עם המוזיאון הצרפתי הוא חלק מהמחויבות של בית לוחמי הגטאות להמשיך ולספר את סיפור השואה, בארץ ובעולם, על מנת לסייע במניעת מעשים של גזענות, הפלייה ורצח עם בעתיד”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן