מדינה ירוקה

עמותה סביבתית חדשה: “ארץ אהבתי” לשמירה על השטחים הפתוחים והמרחב הכפרי

0
0

העמותה שהוקמה ע”י מרכז המועצות האזוריות, תהיה גורם לאומי מוביל בשמירה על השטחים הפתוחים והמרחב הכפרי בישראל ◄ ההשקה ב-23/4/09 בנחל אלכסנדר שבמועצה האזורית עמק חפר במעמד נשיא המדינה, שמעון פרס ושר החקלאות, שלום שמחון.
עמותה סביבתית חדשה:
עמותה סביבתית חדשה: “ארץ אהבתי” לשמירה על השטחים הפתוחים והמרחב הכפרי

עמותה חדשה נולדה בישראל; “עמותת ארץ אהבתי” היא עמותה סביבתית חדשה שהוקמה על ידי מרכז המועצות האזוריות בישראל. העמותה שמה לעצמה כמטרה לפעול למען האינטרס הציבורי שבשמירת הטבע ואיכות החיים של תושבי ישראל, באמצעות טיפוח השטחים הפתוחים המהווים אזור חייץ ירוק בין המרקמים העירוניים ושימור המרחב הכפרי, לצד פיתוח המרקם העירוני.

החקלאות, הנוף הכפרי ומרחביו החקלאיים שלובים זה בזה ומהווים קווים לדמותה הייחודית של ארץ ישראל. יחד הם מהווים משאב ציבורי חשוב מאין כמוהו אשר סופו להתכלות, אם לא נשכיל לשמור עליו.

הנשיא פרס

בשנים האחרונות הבנייה הבלתי פוסקת בפרברי הערים מאיימת לנגוס במרקם הכפרי ובשטחים הפתוחים אשר מהווים את הריאות הירוקות העקריות במדינת ישראל.

אירוע ההשקה החגיגי שיסמל את צאתה לדרך של העמותה, יהיה במעמד נשיא המדינה, מר שמעון פרס ושר החקלאות, מר שלום שמחון.

האירוע יתקיים בתאריך 23/4/09, יום ה’, בנחל אלכסנדר (“פארק איטליה”) שבמועצה האזורית עמק חפר.

מרכז המועצות האזוריות בישראל

מרכז המועצות האזוריות בישראל הוא ארגון ארצי של כל המועצות האזוריות בארץ הרשום מבחינה משפטית כעמותה.

מראשית היווסדן התאפיינו המועצות האזוריות בצביון התיישבותי חקלאי, ובשל היותן רשות מקומית המורכבת משני רבדים שלטוניים, רובד מקומי ורובד אזורי-שלטוני, נתייחדו המועצות האזוריות באופי עבודתן ובנושאי פעילותן. דבר זה הביא להקמתו של הארגון הארצי הנקרא “מרכז המועצות האזוריות”, כמסגרת עצמאית ונפרדת מ”מרכז השלטון המקומי בישראל”.

על מפת ארץ ישראל יש 54 מועצות אזוריות וכולן חברות במרכז המועצות האזוריות בישראל. ההנהלה הנבחרת היא בת 20 חברים ומורכבת מראשי מועצות אזוריות המייצגים את כל הסקטורים ההתיישבותיים.

בתחומי המועצות האזוריות יש למעלה מ–970 יישובים. אוכלוסייתן מונה מעל ל-500,000 נפש המהווים 8% מאוכלוסיית המדינה. בה בעת בתחומי שיפוטן של המועצות האזוריות כלולים כ-85% משטחי המדינה. המועצות האזוריות מהוות 22% מכלל הרשויות המקומיות בישראל.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן