יום הדבורים העולמי עזרה ראשונה

עלייה של כ- 20% בפניות למחלקה לרפואה דחופה של מטיילים במהלך חג הפסח

0
0

ד”ר עאמר חוסיין מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, צפת: במהלך הטיול, אין לאכול עשבים, פירות או כל דבר בשטח העלול להיות רעיל.
עלייה של כ- 20% בפניות למחלקה לרפואה דחופה של מטיילים במהלך חג הפסח
עלייה של כ- 20% בפניות למחלקה לרפואה דחופה של מטיילים במהלך חג הפסח

עלייה של כ- 20% בפניות של מטיילים במהלך חג הפסח, ביחס לחג אשתקד כך עולה מדיווח של המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו, בעיר צפת. ד”ר עאמר חוסיין מנהל המחלקה, אומר, כי; רבבות של מטיילים הגיעו במהלך החג לטייל בצפון וכ – 407 איש הגיעו לטיפול בחדר המיון במרכז הרפואי זיו, מתוכם 70 פניות של מטיילים שאינם מהאזור, רוב התלונות כללו תחושה לא טובה ושברים במהלך טיולים, רובם נפצעו קל ופונו לאחר טיפול והשגחה.

ד”ר עאמר, מציין, כי חופשת הפסח המתקיימת בעונה נוחה לטיולים, יוצאים רבים אל הטבע וכי למרות ההזהרות והמודעות, קיימת עליה במספר הפניות לחדרי המיון בבתי החולים בארץ ובמיוחד במרכז הרפואי זיו, צפת.

ד”ר עאמר, ממליץ איך לטייל בביטחה:

▼ לבוש;

יש להצטייד במכנסיים וחולצה ארוכים, נעליים סגורות וכובע עם שוליים רחבים, כדי להימנע מפגיעה של אבנים, קוצים, עקיצות והכשות ומפגיעה משיזוף יתר. בנוסף רצוי גם להצטייד במשחת שיזוף עם מקדם הגנה גבוה.

▼ שתייה;

חשוב מאוד להצטייד במהלך הטיול בכמויות גדולות של שתייה, מומלץ לשתות מים ולא משקאות מוגזים, כי הכמות של משקה מוגז שאפשר לשתות היא קטנה. יש לשתות בכל הזדמנות גם אם לא מרגישים צמא. בימים חמים ובשהייה בחוץ מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות.

▼ חבישת כובע

כמו כן, מומלץ לחבוש כובע רחב שוליים המכסה את כל הראש.

▼ פגיעות מבעלי חיים;

בלינה בשטח; יש להצטייד בתכשירים דוחי יתושים, המונעים עקיצות. אנשים הרגישים לעקיצות דבורים, חשוב שיצטיידו בערכה הכוללת מזרק אדרנלין – EPI PEN וגלולה אנטיהיסטמינים, שניתן להשיג בבתי המרקחת עם מרשם רופא.

עוד מוסיף, ד”ר עאמר, כי במהלך הטיול, אין לאכול עשבים, פירות או כל דבר בשטח העלול להיות רעיל.

▼ סכנות נוספות למטייל בשטח

אין להזיז, להרים או להפוך אבנים, או לחטט בצמחייה. בכל אחד ממקומות אלה יכול להסתתר נחש. בתקופה זו של השנה הנחשים מתעוררים משנת החורף, הם רעבים, ומכילים כמויות גדולות של ארס.

בכל מקרה, בכל חשש להתייבשות, עקיצות או תחושה של אי נוחות מומלץ להגיע לחדר המיון – eucg ד”ר עאמר.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן