נזיקין - פסקי דין

עיריית רמת השרון, גררה רכבים שלא כדין ותשלם פיצוי של 23,000 שקלים

0
0

השופט אברהם קסירר, קבע, כי עיריית רמת השרון, לא היתה רשאית לפנות את הנגרר, שכן לא הוכח, כי הוא הושאר ברשות הרבים במקום אחד במשך תקופה העולה על 60 ימים, כנדרש בחוק.
עיריית רמת השרון, גררה רכבים שלא כדין ותשלם פיצוי של 23,000 שקלים
עיריית רמת השרון, גררה רכבים שלא כדין ותשלם פיצוי של 23,000 שקלים

בית משפט השלום בעיר תל אביב, קבע, כי עיריית רמת השרון, גררה רכבים שלא כדין, ולפיכך, עליה לשלם לבעל הרכבים פיצוי של 23,000 שקלים.

התובע, טען, כי נגרר שבבעלותו אשר חנה על הכביש כשהוא קשור לעמוד על המדרכה, נלקח ע”י עיריית רמת השרון זאת ללא ידיעתו, וכעבור כ- 8 חודשים הוא מצא את הנגרר במוסך המאחסן רכבים אשר נגררו ע”י העירייה, כאשר חסרים בו חלקים.

עוד טען, כי העירייה פינתה אוטובוס השייך לו, ממגרש החניה בבית העלמין בקרית שאול והשמידה אותו, בחריגה מסמכות הנתונה לה עפ”י כל דין.

עיריית רמת השרון, טענה, הנגרר היווה מכשול בדרך הרבים וסכנה להולכי הרגל במדרכה ולנהגים בכביש, וכי האוטובוס נמצא ע”י פקחי העירייה כשהוא נטוש כ”גרוטאה” כאשר חלונותיו ודלתותיו שבורים ופרוצים וללא לוחית זיהוי.

כב’ השופט אברהם קסירר, קבע, כי העירייה לא היתה רשאית לפנות את הנגרר, שכן לא הוכח, כי הוא הושאר ברשות הרבים במקום אחד במשך תקופה העולה על 60 ימים, כנדרש בחוק.

לעניין האוטובוס, נקבע, כי האוטובוס לא ענה על הגדרת “גרוטות רכב”, ולכן העירייה לא היתה מוסמכת לגרור אותו ולהשמידו.

סיווג האוטובוס כגרוטאה נעשה על סמך מראה עינו של פקח העירייה שבדק את הרכב, אך אין די במצבו המוזנח של האוטובוס על מנת לסווגו כ”גרוטאה” על פי חוק שמירת ניקיון.

• ב”כ התובעים: עו”ד עטרה שינברגר
• ב”כ הנתבעים: עו”ד יצחק גל-אור

לפסק הדין בעניין טרמינל הסעות פרץ בני נגד עירית רמת השרון

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן