מדינה ירוקה

חברת אקוויז, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת המים הלאומית “מקורות”

0
0

אקוויז, מפתחת טכנולוגיה לטיהור ביולוגי מתקדם של זיהומים במי שתייה ◄ מנכ”ל “מקורות: “שת”פ עם אקוויז יוכל לא רק לסייע לחברה לבחון הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, אלא גם לסייע ל’מקורות’ באיתור פתרון יעיל וידידותי לסביבה לטיפול בזיהומים במי שתייה
חברת אקוויז, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת המים הלאומית
חברת אקוויז, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת המים הלאומית “מקורות

חברת אקוויז (Aqwise), ספקית פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לטיפול בשפכים, חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת המים הלאומית “מקורות”, שמטרתו יישום טכנולוגיה לטיהור ביולוגי מתקדם של זיהומי ניטרטים (חנקות) במי-שתייה. ההסכם נחתם במסגרת פעילות מרכז היזמות, השקעות ושיתופי הפעולה הטכנולוגיים של חברת “מקורות”, WaTech™.

חברת אקוויז, החלה לאחרונה לפתח פתרונות חדשניים להרחקת מזהמים ממי שתייה. פתרונות אלו מבוססים על הטכנולוגיה הייחודית והידע הרב שנצבר בחברה בתחום הטיפול הביולוגי בשפכים, באמצעות תהליך ה- (AGAR® (Attached Growth Airlift Reactor, ריאקטור המסייע לאופטימיזציה של התהליך ועל בסיס שימוש בנשאי הביומסה הניידים חומר פלסטי מרחף במים, המתוכנן לשמש כנשא אופטימלי של ביומסה (חיידקים)

ניטרט הינו אחד מהמזהמים הנפוצים של קידוחי מים ברחבי העולם, ומגיע ממקורות שונים כגון דישון חקלאי, בורות ספיגה, רפתות ועוד. המים בעשרות אלפי קידוחים בארה”ב ובאירופה מכילים ריכוז ניטרט העולה על התקן המותר, וכתוצאה מכך חלקן נסגר ומושבת. בישראל מושבתות למעלה ממאה קידוחים לשאיבת מי-תהום כתוצאה מזיהום בניטרט.

משבר המים העולמי והמחסור הגובר במי-שתייה נקיים מחד, והחמרת הרגולציה על איכות מי השתייה מאידך, פותחים בפני אקוויז שוק פוטנציאלי חדש של כביליון דולר בשנה. לטיפול הביולוגי בניקוי זיהומי ניטרטים יתרונות על פני הטכנולוגיות הקיימות, בעיקר בחסכון בעלויות הקמה ותפעול מתקן הטיפול ובהיעדר הצורך לסלק או לטפל בזרם התמלחת הנוצר כתוצאה מהרחקת הניטרטים בשאר חלופות הטיפול המקובלות.

לדברי אלעד פרנקל מנכ”ל אקוויז; “חברת אקוויז עוסקת בפיתוח מתמיד של טכנולוגיות חדשניות לטיהור מי שפכים, ושמחה כעת להיכנס לתחום הטיפול במי שתייה ובכך להגדיל משמעותית את פוטנציאל השוק שלה. לטיפול קוסט-אפקטיבי בזיהומי ניטרטים במי קידוחים חשיבות גדולה בעיקר בתקופה האחרונה, עם החמרתו של משבר המים בישראל ובעולם. שיתוף הפעולה עם “מקורות” הוא אסטרטגי עבורנו”.

עידו רוזוליו מנכ”ל “מקורות”, ציין, כי; “שיתוף הפעולה עם אקוויז, יוכל לא רק לסייע לחברה לבחון את הטכנולוגיה החדשה שפיתחה, אלא גם לסייע ל’מקורות’ באיתור פתרון יעיל וידידותי לסביבה לטיפול בזיהומים במי שתייה. פתרון כזה יכול להחזיר למשק המים של ישראל עשרות אלפי קוב של מים נקיים”.

במסגרת ההסכם, “מקורות” תשתף פעולה עם חברת אקוויז לבחינת ישימות ויעילות הטכנולוגיה במערכת ניסוי שתותקן בקידוח באזור ראשון לציון, בה ריכוז הניטרט חורג מהתקן. עבור אקוויז, ההסכם מהווה שלב נוסף בבחינת הטכנולוגיה, זאת בעקבות תוצאות מוצלחות של פיילוט שהתנהל במתקני המו”פ של החברה בחודשים האחרונים.

חברת אקוויז מספקת פתרונות מתקדמים בתחום הטיפול בשפכים עבור השוק המוניציפאלי והתעשייתי ומאפשרת הקמת מתקנים בשטח מצומצם וכן שדרוג יעיל וכלכלי של מתקנים קיימים. פתרונות החברה מיושמים בהצלחה בעשרות מתקנים בארץ ובעולם.

WaTech™ מנהלת את שיתופי הפעולה של “מקורות “בארץ ובעולם בתחומי הטכנולוגיה והמחקר, ומסייעת במציאת פתרונות חדשניים לצרכיה הטכנולוגים של החברה, תוך מסחור שיתופי הפעולה והידע הרב שנצבר ב”מקורות” במשך עשרות שנות פעילותה.

כחלק משיתופי הפעולה מסייעת WaTech™ בהגדרה ואפיון של מוצרים וטכנולוגיות, ואף עשויה להשקיע בחברות, כל זאת בכפוף לשיקול דעתה המקצועי ולמודלים העסקיים שלה. במסגרת פעילותה שמה WaTech™ דגש על איתור טכנולוגיות ירוקות, ביניהן לסילוק מזהמים ממקורות המים, שיטות חיטוי ידידותיות לסביבה וטכנולוגיות לגילוי ולזיהוי מפגעים סביבתיים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן