כאן חלל | תעופה

גוגל ארת’- Google Earth בשיתוף עם נאס”א השיקה את “גוגל מרס”

0
0

מהיום בפעם הראשונה יועברו בשידור חי אזורים נרחבים של כוכב הלכת מאדים למחשבים ביתיים ◄ המדענים: סיכוי סביר ביותר לגלות מאגרי מים ואולי אף צורות חיים פרימיטיביות ◄ סוכני הימורים גוזרים קופונים בהימור על מציאת חיים בכוכב מאדים עוד בשנת 2009
גוגל ארת’- Google Earth בשיתוף עם נאס
גוגל ארת’ – Google Earth בשיתוף עם נאס”א השיקה את “גוגל מרס”

גוגל ארת’ – Google Earth בשיתוף עם נאס”א, השיקה את “גוגל מרס” בחודש שעבר. משתמשים יכולים לגשת אליו כעת כדי לסרוק תמונות מן המצלמה Themis המוצבת על ספינת החלל “אודיסאה” שנמצאת על מאדים.

גוגל Google Earth (תוכנה המאפשרת להביט בתצלומי לוויין של כדור הארץ והחלל ברזולוציית צילום גבוהה ביותר)מציעה תמונות בזמן אמת ותמונות היסטוריות של הכוכב האדום.

“גוגל מרס” הכניסה שיפורים ב”שרות מרס” שיוכל לספק גם תמונת מצב היסטורית וגם תמונת מצב דהיום.

הם יכולים גם להציג מפות עתיקות של מאדים מעל לפני מאה שנה, כמו גם את התמונות העדכניות של מאדים מספינת החלל הצופה על המאדים.

הגולשים, יוכלו לעקוב כעת מקרוב אחר מיליוני מקומות על “הכוכב האדום”, לחקור שטחים של מאדים ולראות את פני השטח של הכוכב. הם גם יוכלו להמשיך לטוס באופן וירטואלי עם ספינת החלל אודיסאה ועם הלוויינים.

היוזמה החדשה הביאה אפילו את סוכני ההימורים להקטין את היחס על אפשרות למציאת חיים בכוכב מאדים עוד בשנת 2009, ההימור עלה מ- 1/500 ל- 1/50.

כמויות גדולות של מים ושל קרח בקטבים וגם בקווי הרוחב

“זה לקח חודשים לפרסם תמונות של המאדים, אבל עכשיו התמונות תהיינה כמעט ב”זמן אמת” – אומר דובר גוגל, ומוסיף; “אנחנו נכנסים לשטח שלא נחקר”.

המדענים, מאמינים, כי בכוכב הלכת מאדים, יש את הסיכוי הסביר ביותר לגלות מאגרי מים, ואולי אף צורות חיים פרימיטיביות.

נתוני רדאר שהתקבלו מלוויינים שסרקו את שטחי מאדים, חושפים את נוכחותם של כמויות גדולות של מים ושל קרח בקטבים וגם בקווי הרוחב של כוכב.

כבר ב- 31 ביולי 2008, נדגמו מי קרח באדמת מאדים.

בכוכב מאדים פועלים כיום שלושת רכבי החלל; spacecraft – Mars Odyssey, Mars Express, the Mars Reconnaissance Orbiter

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן