עזרה ראשונה

מד”א: צריכת אלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים בני 18-24 בהשוואה בין השנים 2006 ל-2008

0
0

עלייה ניכרת של 73% במספר הפינויים של שיכורים לביה”ח ◄ מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, פונה לציבור ההורים: “היו ערים לתופעת שתיית האלכוהול בקרב הצעירים והסבירו להם את הסכנות הכרוכות בשתיית אלכוהול”.
מד
מד”א: צריכת אלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים בני 18-24 בהשוואה בין השנים 2006 ל-2008

מצווה גדולה להשתכר בפורים “עד דלא ידע”, כמאמר במסכת המגילה, אולם יש הלוקחים את המשפט הזה ברצינות מרובה ואף מרובה מידי ומגיעים למצב של “חוסר הכרה”, לא רק בחג הפורים, אלא גם במהלך סופי שבוע, חגים, ומועדים נוספים. מנתוני מד”א, עולה, כי לאורך כל חודשי שלוש השנים האחרונות, קיימת עליה חדה במספר הפינויים של אנשים שהפריזו בשתיית אלכוהול ונזקקו לפינויי דחוף באמבולנסים לבתי החולים, לרבות בחג הפורים.

בשלוש השנים האחרונות, צריכת האלכוהול הלכה והחמירה והיא במגמת עלייה. אם בשנת 2006 פינה מד”א לבתי החולים 6,016 בני אדם שצרכו אלכוהול עד כדי איבוד הכרה, שנת 2007 הייתה במגמת עליה ו- 7,020 בני אדם שהשתכרו נזקקו לפינוי דחוף לבתי החולים ושנה לאחר מכן (2008) פונו 10,407 בני אדם. זהו גידול חד, בשיעור של 48% לעומת שנת 2007, ולעומת שנת 2006 עלתה צריכת האלכוהול בשיעור ניכר – 73%.

בעקבות הנתון, המראה, כי צריכת אלכוהול גבוהה במיוחד בקרב צעירים בני 18-24, פונה מנכ”ל מד”א, רמ”ג אלי בין, לציבור ההורים; “היו ערים לתופעת שתיית האלכוהול בקרב הצעירים והסבירו להם את הסכנות הכרוכות בשתיית אלכוהול”.

נתן קודינסקי

הנתונים מדאיגים הרבה יותר, כאשר אותם בני אדם שהפריזו בשתיית אלכוהול לעיתים חוצים גבולות במהלך הוללות מוגזמת ועבריינות של ממש, נטפלים באלימות לאזרחים תמימים והמפגש נגמר לא פעם בקטטה עם פצועים הנזקקים לטיפול רפואי בבתי החולים.

כמו כן, מעורבותם של אנשים שנמצאים בגילופין בתאונות דרכים גבוהה במיוחד, כך שסך כל מספר הנפגעים כתוצאה משתיית אלכוהול, יכול להיות כפול ואף יותר מאשר הנתונים שבידי מד”א.

על רקע העלייה בצריכת האלכוהול, מקרים של אלימות קשה המבוצעת תחת השפעת אלכוהול וחוסר המודעות להשלכות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול – בעיקר בקרב צעירים – מגן דוד אדום, מבקש להזהיר את הציבור ובמיוחד לקראת חג פורים – אלכוהול מותר, אך מסוכן. שתייה נכונה, נעשית במידה ובאופן מושכל, כשהאדם נוהג עם אפס אחוזי אלכוהול בדם.

נתן קודינסקי, מנהל מחלקת ההדרכה במד”א, ציין את הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתייה מופרזת של אלכוהול; “זה מתבטא תחילה בהשתטות, בלבול, אובדן זכרון, פגיעה בקואורדינציה ועייפות.

לקראת חג פורים – אלכוהול מותר, אך מסוכן.

במקרים של צריכת אלכוהול מוגזמת, עלול המשתכר להיכנס לתרדמת, עד לדום נשימה ומוות”.

קודינסקי, מפרט מה לעשות במצבי חירום;

◄ “להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון; כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו’.

◄ אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה וקראו ל-מד”א – 101.

◄ במידה והנפגע מקיא, הטו אותו על צידו. אין לתת לנפגע לשתות קפה, או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

אז זכרו; משנכנס אדר – מרבים בשמחה, אבל לא בשתייה…

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן