אינטרנט חדשות

ד”ר טל ז’רסקי: מודל ’ניטרליות הרשת’ האמריקני חייב לעבור אדפטציה לישראל

0
0

“יש כיום דיון מתהווה בדבר מהות ה”ניטרליות” ותרומתה לפיתוח הרשת” – אומר ז’רסקי; בכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי 2-3 במרץ אתייחס לטענות בעד וכנגד המועלות מעבר לים ואבחן קבוצות הלחצים והאינטרס העומדות מאחורי כל טענה
ד
כנס איגוד האינטרנט הישראלי 2009, ד”ר טל ז’רסקי: מודל ’ניטרליות הרשת’ האמריקני חייב לעבור אדפטציה לישראל

לקראת אינטרנט 2009, הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי (2-3 במרץ 2009), אומר ד”ר טל ז’רסקי, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה, כי עם הפיכת מדיום האינטרנט לדומיננטי ביותר, נדרשים מתווי המדיניות והמלומדים לחוות דעתם בדבר שאלות כבדות משקל הנוגעות להמשך פיתוחו והסדרתו, בעיקר בכל הנוגע לתשתית הפיזית באמצעותה מתחבר משתמש הקצה לרשת.

ז’רסקי, יישא הרצאה בכנס על “הסדרת תשתיות האינטרנט: על ניטרליות טכנולוגית, ניטרליות רגולאטורית ואוקסימורונים אחרים” – במסגרת פאנל ה”אינטרנט תחת פטיש המחוקק”.

“הסוגיות הנכבדות עוסקות בדרך שבה ניתן להבטיח קיומה של תשתית מקיפה, מהירה ומתקדמת, אשר מציעה שירותים מגוונים במחירים תחרותיים” – אומר ז’רסקי, אשר מחקריו מתרכזים בנושא אינטרנט, פרטיות ברשת, תקשורת ונושאים אחרים הקשורים למשפט וטכנולוגיה; “כמו כן, הרגולאטור, צריך להתמודד עם חששות שהחברות השולטות בתשתיות ימנפו את כוחם לשווקים אחרים ובכך יובילו לתוצאות בלתי רצויות. בארה”ב, ובמידה מסוימת, אף בישראל, אחת המנטרות המקובלות כמענה לסוגיות אלו הינה “ניטרליות”.

הניטרליות, תבטיח התפתחות כל אחת מ”שכבות” האינטרנט בנפרד, תוך שימור הכוח והאוטונומיה של משתמש הקצה; היא אף תבטיח כי זהות ואופי הטכנולוגיות הדומיננטיות של המחר יקבעו על ידי רוב המשתמשים, ולא קומץ בעלי כוח, ממון ושררה”.

“יש כיום דיון מתהווה בדבר מהות ה”ניטרליות” ותרומתה לפיתוח הרשת” – אומר ז’רסקי; “בכנס אתייחס לטענות בעד וכנגד המועלות מעבר לים ואבחן מיהן קבוצות הלחצים והאינטרס העומדות מאחורי כל טענה (בעלי תשתיות, ספקי תכנים, צרכנים, מתווי מדיניות תקשורת ואחרים). לאחר מכן, “אייבא” דיון זה להקשר הישראלי, תוך התיי

חסות בקצרה לשוני הטכנולוגי, העסקי והרגולאטורי בינו לבין זה האמריקני, אשר בגינו לא ניתן ל”ייבא” את הדיונים וההסדרים המצויים שם כלשונם.

במהלך הדיון אתייחס לנפקות ה”נייטרליות” בבואנו לדבר על אתגרי התקשורת אשר עימם מתמודד הרגולטור הישראלי בימים אלו (VoB, VoD, WiMax). כמו כן, אדון בהשלכות המשבר הכלכלי העולמי ותוכניות הסיוע שהורכבו להתמודד עימו על הדיון האמור”.

כנס האינטרנט השנתי “Inter Style Net – החיים ב-NET מסביב לשעון” יתקיים בתאריכים 2-3 במרץ 2009, במרכז הכנסים Avenue שבמתחם שדה התעופה ויכלול את כל הנושאים החמים שעומדים על סדר היום המקוון, ביניהם: צרכנות ברשת, Mobile Internet, בחירות מקוונות, הכול רייטינג? מודלים עסקיים ברשת, מחקרים עכשוויים באינטרנט, Cloud Computing ותחום שלם של משחקים ברשת – טכנולוגיות, תרבות, מנועי צמיחה והכנסות ממשחקים.

להרשמה לכנס

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן