מדינה ירוקה

משרד החקלאות: במאי, יכנס לתוקף חוק האוסר כריתת עצים בוגרים

0
0

משרד החקלאות עורך מדי שנה, קורסים שכותרתם “גוזם מומחה” במטרה ללמד את הגוזמים כיצד לגזום נכון. תעודת הגוזם המומחה, מהווה כרטיס כניסה לגוזמים לביצוע פרויקטים במגזר הציבורי ◄ כ-50 אלף דונם שטחי יער בצפון, יוכרזו כשמורות יער
משרד החקלאות: במאי, יכנס לתוקף חוק האוסר כריתת עצים בוגרים
משרד החקלאות: במאי, יכנס לתוקף חוק האוסר כריתת עצים בוגרים

בחודש מאי 2009, צפוי להיכנס לתוקף חוק שיזם ח”כ אופיר פינס- פז, האוסר כריתת עצים בוגרים שהגדרתם על פי החוק עץ שגובהו עולה על 2 מטר וקוטר גזעו מעל 10 ס”מ. החוק של ח”כ אופיר פינס-פז, מהווה תיקון בחוק התכנון והבנייה, וקובע, כי לא יאשר מוסד תכנון תכנית בנייה אלא לאחר שבחן את הצורך בשמירה על העצים במסגרת מכלול השיקולים תכנוניים ולאחר שהתייעץ עם פקיד היערות.

שלום שמחון שר החקלאות, הממונה על פקידי היערות, אמר היום (שני) בטקס לרגל ט”ו בשבט, כי בפועל יצטרפו העצים הבוגרים לרשימת 68 העצים המוגדרים כיום כמוגנים.

השר שמחון, הוסיף, כי לאחרונה גיבש משרד החקלאות נוהל עבור פקידי היערות של קק”ל הקובע כללים ברורים לשימור עצים דבר שיפחית את כמות הכריתות המאושרות כיום ויביא לשימור כלל העצים הבוגרים בנוסף למוגנים.

אופיר פינס – פז

הנוהל החדש, מגדיר מהו גיזום מותר ומהו גיזום שפוגע בעץ ומהווה בפועל כריתה.

משרד החקלאות עורך מדי שנה, קורסים שכותרתם; “גוזם מומחה” במטרה ללמד את הגוזמים כיצד לגזום נכון. תעודת “הגוזם המומחה”, מהווה כרטיס כניסה לגוזמים לביצוע פרויקטים במגזר הציבורי.

שמחון, הודיע עוד, כי בחודש הקרוב, יוכרזו כשמורות יער כ- 50 אלף דונם שטחי יער בצפון הארץ.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן