עזרה ראשונה

משרד הבריאות מרענן את המלצותיו בנושא אכילת פירות יבשים ופיצוחים לרגל ט”ו בשבט

0
0

מדי שנה, אנו עדים לאשפוזים רבים של ילדים קטנים זאת עקב שאיפת גוף זר ◄ מומלץ לחתוך את הפירות היבשים הרכים, כגון; תאנים, תמרים ומשמשים יבשים, יש להקפיד לחתוך אותם לחתיכות קטנות ולתת אותם רק כשההורים לידם.
משרד הבריאות מרענן את המלצותיו בנושא אכילת פירות יבשים ופיצוחים לרגל ט
משרד הבריאות מרענן את המלצותיו בנושא אכילת פירות יבשים ופיצוחים לרגל ט”ו בשבט

משרד הבריאות מרענן את המלצותיו בנושא אכילת פירות יבשים ופיצוחים לרגל ט”ו בשבט החל היום; קיימת סכנת חנק באכילת כל סוגי הפיצוחים וצימוקים אשר מסוכנים לילדים מתחת לגיל 5 שנים (בעיקר גרעינים ובוטנים במצבם השלם), לכן, יש להימנע ממתן מזונות אלה לילד לפחות עד גיל 5 שנים.

בגילאים אלה התאום בין מערכת הבליעה למערכת נשימה אינו מפותח דיו, לעיתים ילדים אוכלים גם תוך כדי משחק, תנועה או דיבור, דבר המגדיל את הסיכון לשאיפת מזון לתוך דרכי הנשימה.

פיצוחים, כגון; בוטנים, שקדים, גרעיני אבטיח, גרעיני חמנייה ועוד, אשר עלולים להיתקע בקנה הנשימה, תופחים בסביבה לחה (בצינורות הנשימה) וע”י כך גדלים ועלולים לסתום את צינורות הנשימה.

מדי שנה, אנו עדים לאשפוזים רבים של ילדים קטנים זאת עקב שאיפת גוף זר.

מומלץ לחתוך את הפירות היבשים הרכים, כגון; תאנים, תמרים ומשמשים יבשים, יש להקפיד לחתוך אותם לחתיכות קטנות ולתת אותם רק כשההורים לידם.

עוד ניתן לקרוא בנושא באתר משרד הבריאות: סכנת חנק בילדים

בתאריך 18.9.06, פורסמו תקנות בריאות הציבור (מזון) – (סימון אזהרה מסכנת חנק), התשס”ו-2006, אשר קובעות חובת סימון אזהרות על מזונות שונים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן