נזיקין - פסקי דין

חייל צה”ל שתמונתו פורסמה ללא הסכמתו בפרסומת של ’ריקושט’ יפוצה ב 50,000 שקלים

0
0

נקבע, כי פרסום התמונה ללא הסכמת התובע, מהווה פגיעה בפרטיותו, באשר יש בכך, כדי להשפילו ולבזותו, שכן התובע הפך על כורחו, לדוגמן המפרסם בית עסק מסחרי כאשר הצילום בוצע בהיותו צעיר בצבא להבדיל מצילום המשקף את התפקיד שביצע בפועל – לוחם.
חייל צה
חייל צה”ל שתמונתו פורסמה ללא הסכמתו בפרסומת של ’ריקושט’ יפוצה ב 50,000 שקלים

בית משפט השלום בעיר אילת, פסק פיצויים בסך 50,000 ש”ח לתובע שתמונתו אשר צולמה בהיותו חייל בבסיס צבאי, פורסמה במודעות פרסומת של רשת ’ריקושט’ ללא הסכמתו.

על פי כתב התביעה, במהלך קיץ 2006, פרסמו הנתבעות את סניף “ריקושט” בעיר אילת, מספר רב של פעמים, למשך מספר שבועות לפחות, כשכל אחד מהפרסומים הינו בגודל עמוד שלם. הפרסומים בוצעו בעיתונים ובשבועונים המופצים באילת ובסביבותיה.

בכל אחד מהפרסומים מופיעה תמונה גדולה שצולמה בבסיס קליטה ומיון (בקו”ם) של צה”ל, ובמרכזה מופיע התובע כשהוא עומד מחויך ואחוז התרגשות, ואוחז בידיו ערמת פריטים צבאיים.

נקבע, כי פרסום התמונה ללא הסכמת התובע, מהווה פגיעה בפרטיותו, באשר יש בכך, כדי להשפילו ולבזותו, שכן התובע הפך על כורחו, לדוגמן המפרסם בית עסק מסחרי כאשר הצילום בוצע בהיותו צעיר בצבא להבדיל מצילום המשקף את התפקיד שביצע בפועל – לוחם. לפיכך, יש בתמונה כדי להציגו לא כפי שרצה, במידה העולה כדי פגיעה בפרטיותו.

עוד נקבע, כי מדובר בביצוע פרסום למטרת רווח ללא כל הסכמה, אשר גרם לתובע לנזק בשל כך שהוצא מאלמוניותו.

השופט עדן, קבע, כי הנתבעות אף הפרו את חובת הזהירות אשר הן חבות כלפי התובע אשר את תמונתו פרסמו במסע פרסום מסחרי, וכן עשו שימו שימוש מסחרי בדמותו באופן המקים חובת השבה, מכח חוק עשיית עושר ולא במשפט. בגין כל אלה, נפסק, כי פיצוי בסך 50,000 ש”ח הינו סביר בנסיבות העניין.

ב”כ התובעים: עו”ד נקש עוזי.
ב”כ הנתבעים: עו”ד שקד יעקב.

לפסק הדין בעניין אברג’ל שירן נגד סופר מרקט סלעית בע”מ

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן