מדינה ירוקה

הרשויות המקומיות יחויבו בפרסום מידע סביבתי המצוי ברשותן

0
0

השר להגנת הסביבה שיזם התקנות שאושרו בוועדת הפנים ואיכות הסביבה בכנסת: יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה, שכן רק כך הציבור יהיה מודע לנתונים סביבתיים באזורו ◄ אפעל בכנסת הבאה לשינוי חוק חופש המידע כך שהוא יאפשר הטלת סנקציות
הרשויות המקומיות יחויבו בפרסום מידע סביבתי המצוי ברשותן
הרשויות המקומיות יחויבו בפרסום מידע סביבתי המצוי ברשותן

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה היום (שני, 2/2/2009) את התקנות שיזם גדעון עזרא השר להגנת הסביבה, מכוח סעיף 6א לחוק חופש המידע, בנושא העמדת מידע על איכות הסביבה לעיון הציבור. התקנות יחולו על רשויות המגודרות ע”י משרד הפנים כאיתנות בתוך כשנה, ועל כל היתר בתוך כשלוש שנים.

תקנות חופש המידע המותקנות מכוח סעיף 6א’ לחוק חופש המידע, הקובע שכל רשות ציבורית כהגדרתה בחוק חופש המידע (כל משרדי הממשלה, כל הרשויות המקומיות, ועוד עשרות גופים ציבוריים אחרים) מחויבת לפרסם מידע על איכות הסביבה הנמצא ברשותה.

מידע על איכות הסביבה הוא מידע על חומרים שנפלטו או הושלכו לסביבה, וכן תוצאות מדידות של רעש, ריח או קרינה.

התקנות מפרטות את המידע שיש להעמיד לעיון הציבור, וקובעות כיצד יש לעשות זאת. התקנת התקנות תוביל לכך שכל הרשויות הציבוריות האמורות יפרסמו מידע סביבתי, ויאפשרו לציבור לקבל נתונים סביבתיים באזורו.

אופיר פינס – פז

חה”כ אופיר פינס – פז, אמר, כי; “מרוב עצים לא נראה את היער, וכי יש צורך לוודא שהמידע יהיה גם נגיש וגם סדור. חבל שאין כיום אין כל סנקציה בחוק על רשויות שאינן מיישמות אותו. אי-אפשר למסוך רק על הרצון הטוב של הרשויות. צריך שתהיה סנקציה ברורה למי שלא מפרסם מידע”.

ח”כ פינס, הבטיח, כי יפעל בכנסת הבאה לשינוי חוק חופש המידע כך שהוא יאפשר הטלת סנקציות כאלה.

גדעון עזרא השר להגנת הסביבה, מסר, קודם לדיון, כי; “הגדלת מודעות האזרחים לסביבה, היא חלק מרכזי בפעילות למען הגנת הסביבה. יש לכך חשיבות ממדרגה ראשונה, שכן רק כך הציבור יהיה מודע לנתונים סביבתיים באזור בו הוא גר ולאלו שמפרים את האיזון הסביבתי”.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן