בעולם

ארה”ב, ניו יורק: מטוס נוסעים התרסק לתוך נהר ההדסון – לנוסעים ולטייס… שלום

0
0

מטוס ובו 155 נוסעים ואנשי צוות התנגש בלהקת ציפורים ומנועיו יצאו מכלל פעולה ◄ הטייס בחר להתרסק היישר לתוך נהר ההדסון והודיע לנוסעיו: ’היכונו לפגיעה’ ◄ “חשבנו שזה הסוף שלנו”, סיפרה נוסעת נרגשת; “זה רק היה נס שלא נהרגנו…”.
ארה
ארה”ב, ניו יורק: מטוס נוסעים התרסק לתוך נהר ההדסון – לנוסעים ולטייס… שלום

אמריקה יוצאת מכליה, דבר כזה לא זכור בעולם התעופה; מטוס נוסעים של חברת “יו אס איירוויז” בארה”ב עם 155 אנשים על סיפונו, התרסק אמש (חמישי) אל תוך נהר ההדסון (Hudson), מחוץ לעיר מנהטן, ככל הנראה לאחר שלהקת אווזים פגעה במנועיו.

שלוש דקות בלבד לאחר ההמראה של טיסה 1549, מנמל התעופה לה גווארדיה (LaGuardia) בעיר ניו יורק, לכיוון העיר שרלוט שבצפון קרוליינה. אירעה ההתנגשות עם להקת הציפורים. הטייס, נאלץ לבצע “נחיתת אונס” על מי הנהר, שליד רחוב 48 במרכז מנהטן, קרוב לטיימס סקוור.

נוסע בטיסה מהעיר קונטיקט, בשם ג’ף, סיפר לכתב סוכנות הידיעות “רויטרס”, כי כמה רגעים, אחרי ההמראה הוא שמע רעש חזק שנשמע כמו פיצוץ ואז הבחין, כי באחד המנועים אחזה אש וריח כמו גז התפשט במטוס. מיד חשו הנוסעים, כי; “משהו לא בסדר”… במהלך הטיסה הקצרה.

הקברניט, הודיע, כי המטוס, מתכונן ל”נחיתת חירום” ועודד אותם, כי לא נשקפת להם סכנה, אם יישמעו להוראות ובינתיים; ’היכונו לפגיעה’… הנוסעים, שנראה, היה, כי רובם המכריע למד ושינן את הוראות הבטיחות שניתנו להם בעלותם למטוס, צייתו להוראות ולבשו מיד את חגורות ההצלה, עד ל”נחיתת” המטוס על המים ונשאו תפילה לשלום גורלם.

כעבור רגע, הודיע הטייס-הקברניט, כי המטוס פגע במים די קשה, אבל הוא יהיה בסדר גמור. “זה היה אינטנסיבי. היה אינטנסיבי. הטייס עשה חתיכת נחיתה, מגיע לו צל”ש”. סיכם הנוסע ג’ף.

נוסעי המטוס, הצליחו להיחלץ ע”י עשרות סירות פרטיות המשייטות דרך קבע במקום וכן בספינות של משמר החופים. מתוך המטוס אשר על פני המים הקפואים בטמפרטורה של 2 מעלות צלזיוס, ללא כל פציעות חמורות, כאשר מספר אנשים שנפצעו באורח קל מאד נלקחו ל בתי חולים בניו יורק.

“חשבנו שזה הסוף שלנו”, סיפרה נוסעת נרגשת נוספת; “זה רק היה נס שלא נהרגנו…”. מטוס מטוס Airbus A320, החל לשקוע אט-אט במימי הנהר הקפוא.

ניצולה: חשבנו שזה הסוף שלנו… זה רק היה נס שלא נהרגנו…

מומחי תעופה בארה”ב, אמרו, כי הנחיתה של Airbus מטוס הסילון המסחרי על המים היא בדרך כלל אפילו יותר הרסניות מאשר אם המטוס היה נוחת על הקרקע.

מייקל בלומברג ראש העיר ניו יורק, אמר שזהו; “נס על Hudson” וכי הטייס המנוסה עשה עבודה אמנותית בנחיתה של מטוס לנהר ואח”כ אף וידא, כי כל הנוסעים חולצו לאחר שהנוסעים היו מסוגלים לצאת מן המטוס וללכת על גבי הכנפיים, ולאחר מכן, לרדת אל סירות הצלה.”

פָּרָמֶדִיקים, שחשו לזירת האירוע טיפלו לפחות ב- 78 נוסעים. משמר החופים, דיווח, כי למעשה חייהם של 35 נוסעים שהיו שקועים בתוך המים הקרים ניצלו כאשר מעבורת הגיעה במועד והעבירה אותם אל החוף.

לורה בראון דוברת מינהל תעופה הפדראלי, אמרה, כי היו התראות באשר לסכנה של היתקלות עם להקות ציפורים אך עפ”י עדי ראייה, עולה, כי; “נכון לעכשיו, אין לנו שום אינדיקציה שזה היה משהו אחר מאשר תאונה”.

סוכנות (AP) בניו יורק, מסרה, כי לא נמסר על כל פציעות חמורות של מי מהנוסעים. רשות שדות התעופה האמריקנית, פתחה בחקירה מקיפה לאירוע.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן