ספרים | סופרים | משוררים

חנה גולדברג: ספרים שייקחו אתכם לחופשה מ”המצב” הבטחוני

0
0

הסופרת, המשוררת והפזמונאית חנה גולדברג (“אין סוסים שמדברים עברית”, “הרווח בין הגבר לחולצה”, “אש על הפנים”, “ענוג”…), המתנדבת בימים אלה להופיע במקלטים בדרום הארץ, ממליצה לכם על שלושה ספרים חדשים, שיסייעו לכם להחליף אווירה ולקחת פסק זמן מהדאגות
חנה גולדברג: ספרים שייקחו אתכם לחופשה מ
חנה גולדברג: ספרים שייקחו אתכם לחופשה מ”המצב” הבטחוני

בימים אלה שדאגה ממלאת את הלב, וחשש פוגע בכושר הריכוז, ושידורי הטלוויזיה מופקעים לטובת חדשות אינסופיות, שרוב הזמן אינן מחדשות דבר אלא רק חוזרות וטוחנות עד דק את החרדות ואת התקוות שלנו, וימים שלמים כולנו בוהים בעיניים מתוחות ושרירים מכווצים במצעד אינסופי של פרשנים, מומחים, כתבים, פוליטיקאים וגנרלים, המרצדים מולנו על גבי מסכים ומספרים לנו שוב ושוב את מה שעמוק בלבנו אנו יודעים היטב, ואוזנינו כרויות ודרוכות לקלוט כל שביבון של מידע או רמז נסתר על ידי הצנזורה הטמון בפני השדרנים, ומרגע שאנו מתעוררים בבוקר ועד השנייה שבה אנו מתמוטטים לתוך שינה טרופה אנו חרדים לגורל יקירינו – בימים אלה אני מוצאת, שהדבר היחיד שעוזר לי לקחת הפוגה אמיתית מכל האינטנסיביות המתישה, הוא: ספר טוב.

ליקטתי עבורכם שלושה ספרים חדשים מרתקים, שעלילתם מתרחשת בעולמות רחוקים, בתקופות אחרות, שלושה ספרים שייקחו אתכם לחופשה מעצמכם ומה”מצב”.

◄ “ארוחת בוקר בטיפני’ס” / טרומן קפוטה

ספר מענג שייקח אתכם לאַפֶּר איסט סייד של מנהטן בשנות הארבעים. ארוחת בוקר בטיפני’ס מתארת את יחסיו של סופר צעיר עם שכנתו המקסימה והמסתורית – הולי גולייטלי. הולי, נערת זוהר המחזיקה בעקרונות מוסר גמישים למדי, מפלסת את דרכה בסצנה החברתית של ניו יורק ומוצאת עצמה מסתבכת עם גברים, עם החוק ועם המאפיה.
זוהי אחת הנובלות האמריקאיות הטובות שנכתבו אי פעם.

סגנונו המדויק והמלוטש של קפוטה ניכר בכל שורה ושורה. ספר שהוא הנאה צרופה, ובימים אלה הוא יצא בתרגום חדש ומשובח של עדה פלדור.

◄ אשת הסוד מבייג’ינג / דיאן ווי ליאנג

ולמה שלא נתנחם קצת בצרות שיש לסינים? מֵיי ואנג, בלשית סינית בת זמננו, רוצה שחייה יהיו מלאי תוכן. היא לא מוכנה להסתפק בחתונה עם גבר עשיר ובעבודה בטוחה במשרד ממשלתי ומחליטה לעשות את הדברים בדרכה שלה. מפקידה אפורה היא נהפכת לבלשית פרטית הסובבת ברחובות בייג’ינג וניצבת מול תעלומות וסודות אפלים. יחד עם מיי ואנג והמיצובישי המקרטעת שלה אנו יוצאים למסע מרתק בין דוכני האטריות.

הספר “אשת הסוד” מבייג’ינג, מציע לנו מבט רענן על סין המודרנית, סין הקלאסית, הקומוניזם המושחת, הקפיטליזם החדש והדורסני, ומזכיר לנו שלא רק ששה מיליון ישראלים מתקדמים אל עבר האופק בשיטת החיפוש והטעייה, אלא גם מיליארד סינים עלולים לטעות.

◄ הערפל המתפוגג / קייט מורטון

ומסין בת זמננו בואו נקפוץ לאנגליה של שנות העשרים. קיץ 1924. ערב. מסיבה נוצצת של החברה הגבוהה על גדת אגם לצד בית כפר אנגלי מפואר. משורר צעיר מאבד עצמו לדעת. העדוֹת היחידות, האחיות האנה ואמלין הארטפורד, לעולם לא ידברו עוד זו עם זו.

חורף 1999. גרייס ברדלי, בת 98, לשעבר משרתת באחוזת ריוֶורטון, זוכה לביקור של במאית צעירה שמצלמת סרט על התאבדותו של המשורר. רוחות רפאים וזיכרונות שהוסתרו במשך שנים בעמקי מוחה של גרייס מתחילים לצוף ולחמוק מבעד לסדקים בתודעתה, וסוד מזעזע מאיים להגיח, סוד שכולם שכחו, אך גרייס מעולם לא.

“הערפל המתפוגג”, הוא סיפור אהבה מותח ההולך ונחשף אט אט. הוא מתרחש בזמן שהקיץ האדוּארדיאני נחרב במלחמה ונכנע לניוון של שנות העשרים. זהו ספרה הראשון של הסופרת האוסטרלית קייט מורטון.

ב”פסטיבל סגולה” בהרצאה מרתקת וסוחפת, מספרת הסופרת והפזמונאית חנה גולדברג על תהליך הצמיחה וההתפתחות שעברה בזוגיות, בנישואים, בלידת הילדים, בקריירה וביצירה, ועל המסקנות והתובנות שלמדה מהשינוי שעברה.

“סגולה” נוצר מתוך רצון ליצור מקום שיתמוך, יעצים ויקדם נשים בחברה. מקום בו נשים תוכלנה להתחזק, למצוא רגע של שקט, פינוק ונתינה לעצמן, מקום בו נוכל ליצור ביחד אחווה נשית.

סגולה – מפגש נשים להעצמה נשית, אישית ועסקית המפגש בהשתתפות חנה גולדברג, יערך באמצע פברואר בין התאריכים: 13-14/02/09, שישי- שבת בקיבוץ שפיים. למידע ולהזמנות כרטיסים, טלפון: 052-8334792, 077-3350246, דוא”ל: info@sagol.org או דרך האתר: סגול

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן