מבצע "עופרת יצוקה" עזה

הצצה לטייסת “הגמל המעופף” מייצרת “בנק המטרות” ששימש את הכוחות במבצע עופרת יצוקה

0
0

טייסת “הגמל המעופף”, שנטלה חלק מרכזי בייצור “בנק המטרות” ששימש את הכוחות במבצע עופרת יצוקה, פועלת מהאוויר ללא הרף ומסייעת לכוחות הלוחמים בשטח ◄ אתר צה”ל מביא הצצה נדירה אל אחת הטייסות העסוקות ביותר בימים אלה
הצצה לטייסת
הצצה לטייסת “הגמל המעופף” מייצרת “בנק המטרות” ששימש את הכוחות במבצע עופרת יצוקה

לטייסים ולסיירי האוויר של טייסת “הגמל המעופף” הממוקמת במרכז הארץ אין רגע דל. ולא רק מאז החל מבצע “עופרת יצוקה” לפני כשבועיים. לאורך כל זמן הרגיעה עקבו בטייסת אחר התחמשותו והתארגנותו של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. אנשי צוות האוויר של הטייסת הקדישו את מלוא זמנם ומרצם על מנת ליצור את אותו “בנק מטרות” עליו דובר רבות בימיו הראשונים של המבצע. מאז, השמידו כוחות צה”ל השונים את חלק הארי מהמטרות שנאספו: מחסני אמל”ח, רקטות מוטמנות, מתקני שיגור, מנהרות חבלה, מקומות מפגש של אנשי החמאס, מפקדות ובתי מגורים של פעילים בכירים ומטרות נוספות.

כוחות רבים סייעו ליצור את “בנק המטרות”. אולם, חלקן של טייסת “הגמל המעופף” וטייסות הבקרה והמודיעין האחרות של חיל האוויר בייצורו של אותו “בנק” הוא משמעותי. מטוס ה”צופית” ומטוס ה”חופית” הם המטוסים ששימשו את הטייסת לביצוע המשימה. מטוסים אלה אינם מבצעים את התקיפות בעצמם; הם מעבירים למטוסי ומסוקי הקרב של חיל האוויר את האינפורמציה הדרושה להם עבור התקיפות, ואלה דואגים לביצוען המדויק.

בשבוע הראשון למבצע, בטרם נכנסו הכוחות הקרקעיים לרצועת עזה, עסקו בטייסת בשלוש משימות מרכזיות: סיוע לסיכול ירי תלול מסלול, סריקת מטרות תקיפה על מנת למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ואיתור יעדים לסיכול ממוקד. מאז החלה הפעילות הקרקעית ברצועת עזה, ממשיכה הטייסת לשקוד על משימות אלה, אולם, על אש קטנה. הפעילות העיקרית מאז נכנסו הכוחות הקרקעיים היא אחרת: סיוע והכוונה של הכוחות הקרקעיים הנלחמים ברצועת עזה.

צוותי האוויר של הטייסת נמצאים בקשר ישיר עם מפקדי הכוחות, מלווים אותם בכל צעד ושעל, מתריעים בפניהם מפני הסכנות האורבות בשטח ומסייעים להם להגיע למחוז חפצם בשלום.

מפקד טייסת ’הגמל המעופף’: העומס הוא כמו במלחמה מלאה

“העומס הוא כמו במלחמה מלאה”, מסביר לאתר צה”ל מפקד הטייסת, סגן-אלוף אמיר, שהספיק מאז תחילת המבצע לצאת בעצמו למספר גיחות מעל שמי הרצועה. “מאז כניסת הכוחות הקרקעיים, אנחנו עובדים בצמוד לחטיבות הפועלות בעזה. אנחנו עובדים באופן שוטף עם המח”טים, המג”דים והמ”פים בשטח.

אנחנו מאתרים צלפים, שטחים ממולכדים וכוחות אויב שנמצאים בקרבת לוחמי צה”ל או בדרכם, ומפעילים את כוחות הקרקע או האוויר על מנת לחסלם”. עוד מוסיף סא”ל אמיר, כי; “רמת האינטימיות והסמך שיש לנו היום עם החטיבות, היא כזאת שאנחנו קובעים לעיתים לחיות או למות. אם נגיד לכוח שהאדם בו הם עומדים להיתקל הוא אויב – הם ייהרגו אותו”.

מאות טייסים ו”סיירי אוויר” – רובם אנשי מילואים או טייסים ותיקים שמשמשים בימים כתיקונם כאנשי מטה – מרכיבים את צוותי האוויר של הטייסת בזמן המבצע. הם מבצעים עשרות גיחות מדי יום ובהתחשב במשכה של כל גיחה, העומס הוא רב.

גיחה של טייסי טייסת “הגמל המעופף” לרצועת עזה עורכת מספר שעות כפול ומכופל מזה של טיסה שגרתית של טייס קרב. אולם, צוותי האוויר של הטייסת מרוצים מן העבודה האינטנסיבית ומכירים באחריות שרובצת על כתפיהם. “אנחנו הטייסת הכי מבצעית בחיל האוויר, אנחנו מעורבים כל הזמן עם כל הכוחות, בכל התחממות הכי קטנה”, אומר סגן עידו, טייס בטייסת.

_______

* עיקרי השיחה הטלפונית פורסמה לראשונה באתר צה”ל

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן