מבצע "עופרת יצוקה" עזה

מבצע “עופרת יצוקה” – סיכום שלב הלחימה הראשון

0
0

בעיצומה של השבת הגיחו מטוסי קרב של חיל האוויר בשמי רצועת עזה ותקפו יעדים ותשתיות טרור של ארגון החמאס ברחבי האיזור. בכך פתח צה”ל את הלחימה בעזה במבצע שזכה לשם “עופרת יצוקה” ◄ דובר צה”ל מסכם עבורכם את השבוע הראשון למבצע
מבצע
מבצע “עופרת יצוקה” – סיכום שלב הלחימה הראשון

דובר צה”ל, מסר, כי אתמול (ד’) משעות הבוקר, המשיכו כוחות גדולים של חיל-הרגלים, שריון, הנדסה, ארטילריה ומודיעין בסיוע של זרועות האוויר והים בביצוע הפעילות הקרקעית בתוך שטחי רצועת עזה.

במהלך הפעילות הקרקעית בצפון רצועת עזה, פגעו כוחות צה”ל במחבלים חמושים במספר מקרים שונים. במספר מקרים פתחו באש מחבלים חמושים לעבר כוחות צה”ל אשר השיבו לעברם בירי מדויק וזיהו פגיעה.

כוחות האוויר, הים והתותחנים השתתפו במהלך אתמול במאמץ הלחימה יחד עם כוחות הקרקע, השריון וההנדסה, ותקפו ריכוזי חמושים אשר שהו סמוך לכוחות צה”ל וכן נקודות שיגור רקטות בהן התארגנו חמושים לירי לעבר הכוחות.

כלי טיס של חיל-האוויר, תקפו במהלך היום מעל 40 יעדים נוספים, ביניהם מספר מנהרות אשר שימשו להעברת אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה, 10 אתרי ונקודות שיגור, 4 חוליות חמושים, מוצב חמא”ס, 9 מנהרות מתחת לבתים, מחסן אמצעי לחימה וכן 4 בורות שיגור.

צה”ל – אמר דובר צה”ל, ימשיך ויפעל כנגד כל ארגוני הטרור וכל מי שנותן חסות לטרור.

מבצע “עופרת יצוקה” – סיכום שלב הלחימה הראשון

לפני כשבוע, נר שביעי של חנוכה, פתח צה”ל במבצע “עופרת יצוקה” במטרה לפגוע בתשתיות וביעדי טרור של ארגון החמאס, זאת לאור התמשכותה של פעילות הטרור הרצופה של הארגון מרצועת עזה, והמשך ירי הטילים והפגיעה באזרחי ישראל. סמוך לשעה 12 בצהריים בשבת, החלו כלי טיס של חיל האוויר לתקוף יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, ביניהם; מנהרות, איזורי שיגור רקטות ומחסן אמל”ח ותחמושת.

לאחר יומיים של תקיפות אוויריות בלבד, החל צה”ל להפציץ יעדים גם מהים. כוחות של החילות תקפו עשרות מטרות ברחבי הרצועה כדוגמת מחסנים, מוצבים, מנהרות, עמדות שיגור שונות וכן אתרי ייצור ואחסון של אמצעי לחימה ורקטות.

במקביל לפעולות התקיפה פתח צה”ל כמה וכמה פעמים את המעברים “כרם שלום” ו-“ארז”, ואפשר העברת סיוע הומניטארי של תרופות, מזון, ציוד ואמבולנסים לתוך שטחי רצועת עזה. באחת הפעמים אפשר צה”ל את העברתם של שני ילדים פלסטיניים פצועים ו-20 חולים כרוניים מהרצועה לבתי חולים בישראל, על מנת שיקבלו טיפול רפואי.

כוחות הקרקע, השריון וההנדסה, ותקפו ריכוזי חמושים

צה”ל לא פסח גם על מקום מושבם של בכירי החמאס. בליל היום הרביעי למבצע תקפו כלי טיס של חיל האוויר את שלושת מבני קריית הממשלה של החמאס, אשר בשכונת תל-הווא, שבהם רוכזה פעילות השלטון ותמיכתו במימון, בתכנון ובביצוע פעולות טרור.

בדיקה שנעשתה לאחר התקיפה, העלתה, כי משרדיהם של שרי הארגון סגני השרים והפקידות הבכירה של משרד האוצר, משרד החוץ, משרד העבודה, משרד הבינוי והשיכון של הארגון נהרסו לחלוטין.

לשכתו של איסמעיל הנייה ראש ממשלת החמאס, בניין המועצה המחוקקת ובתיהם של ניזאר ריאן ו-נביל אמרין, בכירי החמאס הופצצו גם הם. בנוסף תקף צה”ל שני מסגדים ששימשו לאחסון; קסאמים, גראדים ואמצעי לחימה.

יום שבת: לאורך כל היום ביצעו מטוסי חיל האוויר תקיפות של יעדי טרור ברחבי הרצועה, כשבמקביל כוחות צה”ל נערכו לשלב השני – הכניסה הקרקעית לרצועה. סמוך לשעה 8 בערב ניתן האות. כוחות גדולים של חי”ר, הנדסה, שריון, ארטילריה ומודיעין עשו דרכם אל תוך רצועת עזה במטרה לפגוע באופן קשה במערכי החמאס באיזורי הפעילות, תוך השתלטות על חלק משטחי השיגור.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן