רפואת עיניים

ביה”ח רמב”ם: קרנית עין של הבן שנהרג בתאונה הושתלה בעין… האם והיא שבה לראות

0
0

עיניים שלי; שבוע לאחר מותו של מוחמד אבו עלי עבד אלחמיד בן ה- 14 מכפר מנדא, הושתלה בקריה הרפואית רמב”ם, קרנית הבן בעיניה של אמו סאמיה שציינה את יום הולדתה ה-42 השבוע.
ביה
ביה”ח רמב”ם: קרנית עין של הבן שנהרג בתאונה הושתלה בעין… האם והיא שבה לראות

לפני כשבועיים, נהרג מוחמד אבו עלי עבד אלחמיד, לאחר שמכונית פרטית עקפה רכב שעצר לפני מעבר חציה בעיר סכנין ופגעה בו. מוחמד שסבל מפגיעות קשות עקב התאונה, הוטס לביה”ח רמב”ם בעיר חיפה, מיד לאחר פינויו ע”י מד”א. כשהגיעו הוריו לביה”ח, הם התבשרו על מצבו הקשה של הבן בשל פגיעות ראש חמורות ונתבקשו ע”י מתאמת ההשתלות של בית החולים, אסתי פרץ, לשקול את האפשרות לתרום את איבריו.

ההורים שהסכימו להצעה, ביקשו להשתיל את אחת הקרניות בעיניה של האֵם ומלבדה נתרמו עוד שבעה מאיבריו.

סאמיה, אמו של מוחמד, סבלה מבלט בקרנית העין השמאלית, בעיה מולדת שמנעה ממנה לראות באותה העין.

לדבריה, כשהציעו למשפחה את אפשרות לתרום איברים הם מיד חשבו על האפשרות לקבל את התרומה הזאת עבור… האם למרות ואולי בגלל הטרגדיה המשפחתית.

“כשבאתי לראות אותו בביה”ח הוא נראה ישן” – מספרת האם סאמיה; “נישקתי אותו והרופאים אמרו שאין הרבה תקווה. כשהציעו לתרום את האיברים, לקח לנו חמש דקות לחשוב על זה וביקשנו להשתיל את הקרנית אצלי”.

סאמיה, מספרת על הציפייה לפקוח את עיניה, לאחר הניתוח ולראות בעינה השמאלית בזכותו של בנה: “כשהוא היה בחיים הוא היה אומר לי שהוא אוהב אותי ושהוא ייתן לי את העיניים שלו. אני שמחה שזה שלו ובזכותו”.

בהתרגשות המשיכה האם סאמיה לספר על בנה מוחמד שהיה ילד חם ואח אוהב לשתי אחיותיו ואחיו הגדול והוסיפה שבעתיד היא תרצה גם לפגוש את יתר המושתלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן