נזיקין - פסקי דין

פרסום תמונה באינטרנט של אורחת בחתונה אינו מהווה פגיעה בפרטיותה

0
0

בית המשפט: הן אתר האינטרנט והן הנתבעים הסכימו להסרת התמונה מייד כאשר קיבלו את מכתב הדרישה של ב”כ התובעת. לפיכך, משלא נפגעה כל זכות של התובעת – הוחלט לדחות את התביעה.
פרסום תמונה באינטרנט של אורחת בחתונה אינו מהווה פגיעה בפרטיותה
פרסום תמונה באינטרנט של אורחת בחתונה אינו מהווה פגיעה בפרטיותה

בימ”ש השלום בעיר תל אביב, דחה תביעה של אורחת שהשתתפה בחתונתם של ננסי ברנדס ובת-זוגו לפיצוי בגין פרסום תמונתה שצולמה בחתונה בדף הפרסום של סלון הכלות “אושידה” באתר אינטרנט בשם “מתחתנים ברשת”.

השופטת אביגיל כהן, דחתה את טענת התובעת, כי הפרסום מהווה פגיעה בפרטיותה באשר היא לא נתנה רשותה לכך.

נקבע, כי פרסום דמותה של התובעת לא נעשה למטרת רווח, ודמותה מהווה רק רקע לדמותה של הכלה ולשמלתה. כן, נקבע, כי אין בפרסום פוטנציאל השפלה או לעג.

“קבלת תביעת התובעת בנימוק של הפרת פרטיותה תוביל לתוצאה אבסורדית ולפיה, כל פרסום צילום של קבוצת אנשים ברבים יחויב בהסכמה מראש של כל אדם ואדם המופיע בתמונה… כך למשל, חתן וכלה אשר ימצאו לנכון לפרסם תמונות מחתונתם באתר אינטרנט או בחנותו של הצלם, יצטרכו לקבל אישור מכל אורח ואורח בחתונה אשר מופיע ברקע כל תמונה ותמונה … זו לא הייתה כוונת המחוקק” – כתבה השופטת כהן בפסק-הדין.

השופטת, הוסיפה, כי הן אתר האינטרנט והן הנתבעים הסכימו להסרת התמונה מייד כאשר קיבלו את מכתב הדרישה של ב”כ התובעת. לפיכך, משלא נפגעה כל זכות של התובעת – הוחלט לדחות את התביעה.

• ב”כ התובעת: עו”ד שרצר שאול
• ב”כ הנתבעת: עו”ד גסלר רזיאל

לפסק הדין בעניין שרצר (בר) ליאת נ’ סמירה (ריבה) רבקה

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן