מכבי נתניה 2008/9

מכבי נתניה: המאמן לותר מתיאוס – שגרירה של הקבוצה בחו”ל

0
0

מתיאוס: בזכות השם שהצלחתי לפתח לעצמי במהלך הקריירה שלי ככדורגלן אני מושך תשומת לב רבה מאנשים מחוץ לישראל ובמיוחד בגרמניה. אנשים מתעניינים ורוצים לדעת יותר על ישראל ועל מכבי נתניה. במהלך השיחות שניהלתי סיפרתי על התוכניות של המועדון וההתקדמות
מכבי נתניה: המאמן לותר מתיאוס - שגרירה של הקבוצה בחו
מכבי נתניה: המאמן לותר מתיאוס – שגרירה של הקבוצה בחו”ל

מאמן הקבוצה, לותר מתיאוס, חזר אתמול (ה’) מגרמניה שם היה אורח הכבוד במשחק הידידות בין גרמניה ואנגליה וכן אורחה של הקהילה היהודית בברלין. במהלך הביקור אליו הוזמן במיוחד ע”י הקהילה היהודית, הוזמן המאמן ונכח בטקס מיוחד לזכר נספי השואה שנערך בעיר עבור אוהדי נבחרות גרמניה ואנגליה. מתיאוס, מספר על הביקור, הטקס ועל ייצוג המועדון בחו”ל על ידו.

◄ מה הביא אותך לברלין?

הוזמנתי לאירוע מיוחד ששילב בין משחק הידידות בין גרמניה לאנגליה עם טקס מיוחד לזכר השואה. בשעות הצהריים המוקדמות ביום רביעי ביקרתי במוזיאון היהודי בברלין כדי לכבד את זכר השואה בטקס שאורגן ע”י הקהילה היהודית בברלין. בין האורחים שפגשתי, שוחחתי גם עם יו”ר ארגון יהודי גרמניה הגב’ קנובלך. לאחר מכן בשעות הערב נכחתי במשחק בין גרמניה ואנגליה.

◄ נהנת מהמשחק בין גרמניה לאנגליה?

המשחק היה טוב למרות ההפסד 2:1 של גרמניה. שני הנבחרות היו נהדרות, אבל אנגליה שיחקה כדורגל טוב יותר וניצחה בצדק. היריבות הספורטיבית בין שתי הנבחרות הולכת דרך ארוכה אחורנית בזמן, כאשר אחת הסיבות העיקריות היא אותו “שער וומבלי” המפורסם שכבש ג’ף הרסט שהבטיח את הניצחון של האנגלים על גרמניה בתוצאה 3:2 ב-1966.

◄ את מי פגשת במשחק?

פגשתי בנציגי התאחדויות הכדורגל של גרמניה ואנגליה וביניהם את תיאו צונצייגר, יו”ר התאחדות הכדורגל הגרמנית שהתעניין מאוד בכדורגל הישראלי בכלל ובמכבי נתניה בפרט. כמו כן, היו שם אוהדי שתי נבחרות לצד אגדות כדורגל כמו גונת’ר נצר, פרנץ בקנבאואר וג’ורג’ הארט.

גונת’ר נצר היה מאוד נרגש לקראת משחק הידידות בין מכבי נתניה לבורוסיה מנשנגלדבך, שכן הוא שיחק במועדון 10 שנים בין 1963 ל-1973. היו”ר נצר, ביקר בישראל מספר פעמים בעבר ומקווה להגיע בישראל בקרוב שוב, אולי אפילו למשחק הידידות מול בורוסיה מנשנגלדבך שיתקיים ב-14 בדצמבר.

◄ מה לדעתך היתה מטרת המשחק בין אנגליה לגרמניה

זה היה יותר משחק מבחן, מאשר משחק ידידות. למרות היריבות בין הנבחרות והפיכתם של המפגשים הללו לקלאסיים מאז 1966 והציפיה של אוהדי הנבחרות למשחקים מסוג זה, ביום רביעי זה היה יותר משחק אימון מאשר כל דבר אחר. אני חושב שהאוהדים ציפו לראות את ההרכבים הכי חזקים של שתי הנבחרות, אך הסתפקו במשחק בין נבחרות מחליפים מחוזקות.

◄ הוזמנת לטקס במוזיואון יהודי ואז למשחק בין גרמניה לאנגליה, האם אתה חושב שיש לכך קשר עם העבודה שאתה מאמן את מכבי נתניה?

יושבת ראש ארגון יהודי גרמניה הזמינה אותי לטקס הזכרון המיוחד לזכר השואה ואז הייתי אורח כבוד במשחק, לאחר שהוזמנתי ע”י התאחדות הכדורגל הגרמנית. אני אישית מאמין שכל הזמנה שאני מקבל כנציג של מכבי נתניה יש לה השפעה חיובית על שמו ותדמיתו של המועדון.

בזכות השם שהצלחתי לפתח לעצמי במהלך הקריירה שלי ככדורגלן אני מושך תשומת לב רבה מאנשים מחוץ לישראל ובמיוחד בגרמניה. אנשים מתעניינים ורוצים לדעת יותר על ישראל ועל מכבי נתניה. במהלך השיחות שניהלתי סיפרתי על התוכניות של המועדון וההתקדמות וכמובן על משחק הידידות הקרב ובא מול בורוסיה מנשנגלדבך. כל אמצעי התקשורת בגרמניה כבר נרגשים לקראת האירוע.

◄ האם אתה מחשיב את עצמך כסוג של שגריר?

זו היא שאלה מאוד מעניינת והתשובה היא – כן. אני מרגיש כשגריר הכדורגל הגרמני כשאני בישראל ובאותו הזמן אני מרגיש כשגריר של מכבי נתניה בגרמניה או בכל מקום אחר. מקבלים אותי בחמימות רבה בשתי המדינות ואני מנצל את ההזדמנות כדי לספר לכולם על מכבי נתניה.

מה אתה חושב על המשחק בין נבחרת ישראל לחוף השנהב שנערך ביום רביעי?

לצערי, לא יצא לי לצפות במשחק בשל ההתחיבויות בברלין, לכן אני לא יכול להגיד משהו על המשחק הזה.

◄ מחשבות לקראת המשחק מול עירוני קרית שמונה?

אני תמיד נרגש ומצפה למשחק הבא (מול עירוני קרית שמונה) ומצפה שנחזיר לעצמנו את הנקודות שאיבדנו מול בית”ר ירושלים ביום שני.

_________

• הכתבה הובאה בסיוע האתר הרשמי של מכבי נתניה.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן