תביעות קטנות תביעות קטנות - פסקי דין

נתניה: קורס הספרות לא נפתח – הספר סהר יגאל, יפצה את התלמידה שנרשמה

0
0

השופטת יעל קלוגמן מביהמ”ש לתביעות קטנות נתניה, קבעה, כי התובעת עשתה עליה רושם אמין וכי הספר יגאל סהר, לא הפריך את גרסתה ולא הביא לעדות תלמידים שהיו אמורים להעיד על קיומם של השיעורים במועדים שציין.
נתניה: קורס הספרות לא נפתח - הספר סהר יגאל, יפצה את התלמידה שנרשמה
נתניה: קורס הספרות לא נפתח – הספר סהר יגאל, יפצה את התלמידה שנרשמה

ביהמ”ש לתביעות קטנות בעיר נתניה, חייב ספר לפצות תלמידה, שנרשמה לקורס ספרות אשר לא נפתח, ב- 6,070 שקלים. נקבע, כי התובעת הייתה זכאית לבטל את ההסכם, לקבל את הסכום שנגבה ממנה וכן לקבל פיצויים בגין הפרת ההסכם. התובעת נרשמה לקורס ספרות אצל יגאל סהר, מעצב שיער ומורה ותיק, בעלים של מכללה לעיצוב שיער בעיר. הקורס היה אמור להיפתח ב- 29.4.07 ולהינתן בשעות אחר הצהריים.

התובעת אשטמקר קרן, טענה, כי הקורס לא החל ביום 29.4.07, כפי שנקבע בהסכם שנחתם בינה ובין הספר, הנתבע. לדבריה, היא הגיעה למקום והמתינה כמחצית השעה, תוך צפייה בעבודתם של תלמידים אחרים.

בהמשך נשאלה אם היא יודעת לעשות “פן”, ומשהשיבה בחיוב, התבקשה לעשות “פן” לשלושה לקוחות. התובעת, טענה, כי היא חשה מנוצלת ומרומה, והבינה, כי הקורס לא יתקיים בהתאם להסכם, ועל כן ביקשה בו במקום מהספר לבטל את העסקה. הספר סירב, לדבריה ואמר לה, כי הקורס יפתח בעוד כמה ימים.

הקורס לא נפתח גם במועד שבו הבטיח הספר, ובינתיים חויבה התובעת, באמצעות כרטיס האשראי, בתשלום הראשון בגין העסקה, בסך 1,070 שקלים (מתוך 10,700 שקלים, עלות הקורס).

התובעת אשטמקר, ביקשה מהספר יגאל, כי יחזיר לה סכום זה, והיא אף הגיעה אליו עם בני משפחתה, אך לטענתה הוא סירב ואמר להם; “לכו לבית המשפט”. לאחר שמאמצי התובעת לקבל בחזרה את הסכום ששילמה לא נשאו פרי, היא נאלצה להגיש את התביעה.

כב’ השופטת קלוגמן; הספר סהר יגאל הפר באופן בוטה ההסכם שלו עם התובעת

בכתב ההגנה, הכחיש הספר סהר יגאל את טענות התובעת. הוא טען, כי הקורס כן נפתח במועד שעל פי ההסכם, היינו: ביום 29.4.07, וכי השיעורים החלו במועד זה והתקיימו אף במועדים נוספים בחודש מאי.

הפרה בוטה של ההסכם

כב’ השופטת יעל קלוגמן מביהמ”ש לתביעות קטנות בעיר נתניה, קבעה, כי התובעת עשתה עליה רושם אמין, וכי הספר לא הפריך את גרסתה ולא הביא לעדות תלמידים שהיו אמורים להעיד על קיומם של השיעורים במועדים שציין.

השופטת, קבעה, כי הספר סהר יגאל הפר באופן בוטה את ההסכם שלו עם התובעת, החל במועד הראשון שנקבע בהסכם לתחילת השיעורים והמשך ביתר המועדים.

לפיכך, נפסק, כי בנסיבות אלה התובעת הייתה זכאית לבטל את ההסכם, וכן זכאית להשבת הסכום שנגבה ממנה. בנוסף, נקבע, כי התובעת זכאית לפיצויים בגין הפרת ההסכם בסכום של 5,000 שקלים. לאור האמור, חויב הספר יגאל, לשלם לתובעת סך של 6,070 שקלים וכן הוצאות משפט בסך 600 שקלים.

לפסק הדין בעניין אשטמקר קרן נ’ סהר יגאל.

הידיעה הובאה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן